Wel of niet de ring in?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Von

Wel of niet de ring in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:16

Wat zouden jullie doen?
Paard loopt superfijn met losrijden maar je merkt aan een paar vreemde reacties dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zit. Ga je dan alsnog de ring in voor je proef of besluit je niet te starten?

Zesiram

Re: Wel of niet de ring in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:19

Dat hangt er vanaf: hoe lekker loopt hij? Hoe raar zijn die reacties ( en wat voor reacties zijn het )? En hoe gevoelig is het paard?
Als ik merk dat mijn paard echt niet goed is ( lichamelijk of in zijn koppie ) dan zou ik niet starten. Maar ja, dan zou je dat waarschijnlijk wel eerder doorhebben dan tijdens het losrijden. Lastige vraag, omdat het per situatie kan verschillen. De gezondheid van het paard gaat natuurlijk wel boven een wedstrijd rijden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:33

Persoonlijk zou ik bij twijfel niet starten. Het is het gewoon niet waard dat er straks echt iets aan de hand is dan blijf je jezelf voor je kop slaan. NU kun je gewoon de volgende keer weer op wedstrijd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:48

Voorheen reed ik altijd toch de proef. Mijn laatste wedstrijd klopte het gewoon niet met losrijden. Hij was drammerig en stakerig. Toen heb ik direct besloten om niet te starten.
Achteraf een wijze beslissing, want hij ontplofte op de buitenbaan met een val van ons beide tot gevolg.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:47

het licht eraan wat de reacties zijn en hoe hy/zy loopt natuurlijk.. ik weet dat als myn pony niet lekker in zyn vel zit ik meteen kan stoppen omdat eht anders toch niet werkt.

Groetjes Lysanne!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 22:41

Dank voor de reacties. Begon een beetje aan mezelf te twijfelen of ik niet te mutserig ben geweest Clown Is voor een buitenstaander natuurlijk moeilijk te beslissen, maar ik denk dat mijn gevoel het juiste is geweest, was erg bang dat het beetje vertrouwen wat hij nu heeft opgebouwd in de ring weg zou zijn geweest als ik hem dit keer de ring in had gereden.

Achteraf gezien is het waarschijnlijk wel iets heel stoms geweest waar hij last van had, hij moest nl. ontzettend nodig piesen toen hij op stal stond Bloos en daarna keek hij een stuk vrolijker Haha!
Misschien toch maar trainen op plassen voordat hij op pad gaat?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:11

Daar kunnen ze idd heel erg last van hebben en als je een paard hebt die slecht wil plassen onderweg dan zit je er mooi mee.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:32

Gelukkig, weet je nu de oorzaak Knipoog
Succes de volgende keer.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:35

Afgelopen weekend voor het eerst zoiets gehad. HEt was in mijn rug geschoten en met losrijden voelde ik gewoon dat het niet goed zat, paard reageerde ook niet goed op mij en toen heb ik besloten niet te starten.

De dag erna heb ik me een beetje op laten jutten, toch gestart en dat ging heel erg mis.....was echt heel vervelend maar vooral voor mijn paard. HIj is ergens van over zijn toeren geraakt en was niet meer tot bedaren te brengen. Wat het precies was weet ik nog steeds niet maar volgende keer luister ik toch meer naar mijn gevoel!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:10

Ligt er natuurlijk aan, als hij ergens last van heeft (kreupelheid of zo) start ik natuurlijk niet. Lachen