Wedstrijd rijden zonder mededingen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Wedstrijd rijden zonder mededingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 14:28

Hallo allemaal,

Inmiddels gaat het steeds een beetje beter met mij en mn paardje ..
We raken gelukkig steeds meer op elkaar ingespeeld en krijgen beide weer plezier in het rijden ..
Laatst hebben we thuis een simpel B proefje geoefent en dit ging eigenlijk heel goed ..
Ik zou dus graag eens met haar op wedstrijd willen gaan om haar ervaring op te laten doen, omdat ze nog nooit op concours of vreemd terein is geweest ..

Om meteen een startkaart aan te vragen vind ik een beetje zonde, omdat ik niet weet of het goed zal gaan ..
Daar komt nog bij, dat ik niet bij een vereniging rijd, omdat ik privéles krijg ..
Nu hoorde ik dat je ook buiten mededingen mee kunt doen, maar waar kan dat dan?
En hoe geef ik me daar voor op?
En zijn er nog andere dingen die ik dan moet weten? (behalve dat ik niet voor de winstpunten en prijzen meerijd?)

Wie kan mij helpen?

=Xx= Inge

oukje26

Re: Wedstrijd rijden zonder mededingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:46

je ghbt tegenwoordig ook "groene wedstrijden" dat is voor combinaties die nog geen startkaart hebben.
Mischien kun je dat proberen? De winstpunten tellen dan niet mee.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:27

Buiten mededinging starten aan officiele wedstrijden kan niet, hier moet je wel een startkaart voor hebben

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:20

Het kan wel hoor. Op sommige plaatsen zijn ook oefen-dressuurwedstrijden. Daar kun je gewoon naartoe zonder startkaart. Ik weet niet waar jij woont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:22

Je kunt toch ook gewoon daar gaan losrijden? Ziet ze al die mensen, die paarden, voelt ze de stress van anderen, de drukte en jij gaat je gewoon voorbereiden voor een proef. Stel je komt wat aan het eind, je vraagt de jury na de laatste de ring te mogen gebruiken en je laat iemand je proef voorlezen. Heb je toch geoefend.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:08

Scum schreef:
Het kan wel hoor. Op sommige plaatsen zijn ook oefen-dressuurwedstrijden. Daar kun je gewoon naartoe zonder startkaart. Ik weet niet waar jij woont?

Even beter lezen, ik zei dat het op officiele wedstrijden niet mag zonder startkaart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:16

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt heb je bijvoorbeeld de Dag van het Paard, dag met dressuur, springen en menwedstrijden speciaal voor ruiters/menners zonder startkaart. Ik ga er vanuit dat ze dit soort wedstrijden elders in het land ook wel hebben, alleen ben ik daar iets minder in thuis...

Dan is het inderdaad geen officiële wedstrijd, maar je krijgt wel een couponnetje met punten, evt prijs, er zijn gewoon verschillende klasses (dressuur hier volgens mij A (zonder galop), B, L1 en L2), je kunt dressuur en springen doen als je dat wilt. Etc.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:44

Scum schreef:

Ik woon in Dongen, dat ligt in Brabant Knipoog
Hier in de buurt zou ik zosnel niet weten waar ik zonder startkaart zou kunnen oefenen ..
Is er niet een site waar ik eventueel zou kunnen zoeken? Vork

@ russel ; Dat had ik zelf ook al wel bedacht, en wil ik ook een keer gaan doen .. Maar weet niet of dat overal zomaar kan en mag. Zullen ze daar blij mee zijn als er op wedstrijden zomaar mensen komen "losrijden" omdat ze hun paard aan de wedstrijd willen laten wennen?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:59

Bij ROS (loon op zand) heb je soms oefenwedstrijden.

Ik heb daar met King een keer een oefenwedstrijd gehad, met videoopname van je proef, die je met de jury ging kijken en nabespreken.. Héél erg leerzaam.
Je kunt gewoon bij http://www.rosloonopzand.nl kijken

En anders kun je google misschien op oefenwedstrijden hippique kijken, en dan noord brabant.. ?

Succes met zoeken!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:03

Alanta schreef:
Scum schreef:

Even beter lezen, ik zei dat het op officiele wedstrijden niet mag zonder startkaart!

Hoezo dan beter lezen?
Want het mag namelijk wel. Er zijn genoeg verenigingen die rubrieken uitschrijven voor combinaties zonder startkaart.

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:04

Ook in hilvarenbeek worden oefenwedstrijden gehouden, bij jo van den broek.
Elke jury beoordeelt 5 ruiters, en daarna spreekt hij/zij de proef met je door.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 20:36

@ Djammie ; Zou je mij wat meer informatie kunnen geven? Dit spreekt met namelijk erg aan ..

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:57

dat is toch gewoon hc?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 06:48

@Gabyfedde: Beter lezen omdat ik schreef dat je op officiele wedstrijden (voor winstpunten) NIET buiten mededinging mee mag doen als je geen startkaart hebt!!!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:20

De Kegelaer in Kaatsheuvel mijn ponyclub*D

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:01

MissBambi schreef:
dat is toch gewoon hc?

Wat is hc?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:07

Horc Concours (buiten mededinging). Maar daar heb je wel coupons en dus ook een startkaart voor nodig.