de eerste keer in de ring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

de eerste keer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 22:24

mijn paard gaat zondag voor de eerste keer in haar leven een dressuurproefje lopen.dat zal best spannend worden,want ze heefd nog nooit tussen de witte hekjes gelopen.
zelf ben ik nog niet klaar om een wedstrijd te rijden omdat ik net een heel moeilijk jaar achter de rug heb.maar mijn bijrijdster wou graag een onderling wedstrijdje mee doen op de manege.
ik ben dus heel erg benieuwd hoe mijn paardje het gaat doen,omdat het de eerste keer is stel ik mij er niet zoveel van voor,maar het zou toch leuk zijn als ze braaf de ring heen loopt.
heefd iemand misschien tips voor mij hoe we haar zo ontspannen mogelijk voor de eerste keer langs de hekjes krijgen?

Scum

Re: de eerste keer in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:56

Misschien valt het wel heel erg mee?

In een binnenbak zijn paarden zowiezo meestal meer kijkerig. Ik zet zelf mijn paard altijd meteen aan het werk als ik de ring in kom. Hij wil overal voor aan de kant springen en hij is toch echt niet groen meer. Gewoon lekker in draf of galop op de volte en die dan steeds groter maken. Met veel stelling naar binnen en schouderbinnenwaarts.

Maar dat hoeft niet perse voor jouw paard te werken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:32

Zelf (of je bijrijdster dan) rustig blijven en doen alsof er niks aan de hand is. Niet afwachtend gaan rijden maar gewoon lekker aan het werk zetten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:51

Lekker rustig aan doen, niet persee willen presteren. Toen ik mijn jonge merrie van het zomer voor het eerst gestart heb, heb ik gezegd van te voren als ik twijfel doe ik de galop niet (dit omdat de galop nog niet goed bevestigd was) Het is tenslotte een onderlinge dus ik had zoiets wil niet dat het paard een negatieve ervaring hiermee zou krijgen. Heb gewoon gereden en gedacht zie wel waar het schip strand. Ik zet mezelf hooguit voor l*l Haha!
Ging op een aantal dingetjes na helemaal niet verkeerd het ging dus eigenlijk erg goed. Ik zou zeggen ga lekker rijden, geniet van de proef en gaat het goed is het mooi meegenomen, gaat het niet jammer dan volgende keer beter Knipoog Er hangt geen leven vanaf, dus dat scheelt iig Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

Adem in, adem uit... let op je eigen ademhalinge en op de figuren, houdt de aandacht van je paard daar ook bij, dan let het niet op wat er verder gebeurt. Rij eerder stelling naar binnen als naar buiten, dat maakt het meestal makkelijker. Verder geen verwachtingen hebben en gewoon lekker gaan rijden!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:56

Hoe is het gegaan? Ik neem aan dat het gisteren was?

Citaat:
Gewoon lekker in draf of galop op de volte en die dan steeds groter maken. Met veel stelling naar binnen en schouderbinnenwaarts.

In galop? Dat mag toch niet? Ik kreeg me daar toch een commentaar op toen ik dat met Leo deed een paar weken geleden. Hij kwam heel erg terug toen ik de ring binnenging, het was zijn eerste binnenconcours. Dus ik dacht, hup even lekker in de vooruit...Nounounou, het commentaar was niet vd lucht door het jurylid.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:58

ja het was inderdaad gisteren.en al onze spanning is dus voor niks geweest.ze liep heel braaf haar proefje,en ze was ook gedeeltes mooi ontspannen en liep al stukjes aan de teugel.alleen het jury hokje wat in de bak stond vond ze best eng,maar als ze dat een paar keer gezien heefd zal het vast beterder gaan.maar voor de eerste keer vond ik het erg goed gaan,en mijn paardje won meteen de eerste prijs!!!!!!!!!!!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:01

Nou super zeg, alle zorgen om niks geweest Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:38

Odessa1 schreef:
Hoe is het gegaan? Ik neem aan dat het gisteren was?

Citaat:
Gewoon lekker in draf of galop op de volte en die dan steeds groter maken. Met veel stelling naar binnen en schouderbinnenwaarts.

In galop? Dat mag toch niet? Ik kreeg me daar toch een commentaar op toen ik dat met Leo deed een paar weken geleden. Hij kwam heel erg terug toen ik de ring binnenging, het was zijn eerste binnenconcours. Dus ik dacht, hup even lekker in de vooruit...Nounounou, het commentaar was niet vd lucht door het jurylid.

Rare jury dan, en die kent de reglementen niet. Je mag gewoon in galop in de ring Knipoog

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 23:52

MISTRAL94 schreef:
Nou super zeg, alle zorgen om niks geweest Haha!

ja echt alle zenuwen zijn voor niks geweest!
ben eigenlijk best trots op mijn meissie Haha!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:54

toen die van mij voor t eerst tusse de hekjes moest lopen was hij zo super super braaf!! het was op een vreemde stal overal bloemstukke groot juri hokje maar hij was zo braaf zelfs braver dan normaal thuis Lachen dus mischien is die van jou ook wel zo gewoon niet al te zenuwachtig en net doen of er nix aan de hand is. ik hoop voor je dat het super gaat!! Haha!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:58

toen ik voor het eerst met anka tussen witte hekjes moest rijden toen sprong ze in gallop zo over het hekje heen Tong uitsteken