Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Neonlight schreef:Onder het oornetje mag reglementair niets onder. Enkel bij aangespannen wedstrijden voor tuigpaarden (en dan niet voor de friezen of hackney's) zijn oordoppen toegestaan, echter zonder oornetje. Volgens mij is het ook nog toegestaan in de draf-en rensport, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. De proppen dienen van zacht materiaal gemaakt te zijn, en moeten met stof overtrokken zijn. Wat ik veel zie is van die sponsproppen waar een panty overheen getrokken is. Houdt er dus rekening mee dat het waarschijnlijk in jouw tak van de paardensport niet is toegestaan en je paard ook nog eens vreemd kan reageren op de proppen, schudden met het hoofd, vreemd dragen van de oren, en hier kan een jury weer lucht van krijgen.

Lynn_Nikita schreef:geloof dat je er watten in kan doen, doen ze vaker op concours, zodat geluid niet zo hard doorkomt
(ik heb het nagevraagt .. )
Volgens mij Zijn er nog meer dingen zodat ze minder snel afgeleid zijn .. vraag maar een X aan iemand in een ruitenchop die weten daar wel iets op