Proefje uit het hoofd ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Proefje uit het hoofd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:14

Zoals de tittel al zegt,
Ik ga morgen op wedstrijd en ik ben er over aan het nadenken om het proefje uit me hoofd te doen.
Maar ik ben bang dat ik alles vergeet als ik de ring in moet.
Heeft iemand ervaring ermee om je proefje uit he hoofd te doen?
En misschien ook tips.

groetjes

Owja ik start L2 dus niet zo´n heel ingewikkeld proefje

Elliebelle

Re: Proefje uit het hoofd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:02

nog niemand??

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:04

Ik zou gewoon zorgen dat je heet allemaal een beetje weet. Mocht je het niet meer weten luister je gewoon naar je voorlezer!

[edit] heb er verder niet echt ervaring mee

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:07

okee bedankt.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:38

ik rij nog niet off. maar kan met ond. wedstridjes de proef altijd uit mijn hoofd denk er ook een keertje over om het uit mijn hoofd te doen maar wel met iemand aan de kant voor de zekrheid Tong uitsteken
ga volgens jaar als goe dis off. starten Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:52

Vergeet je nooit door de zenuwen alles dan?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:19

BIGmama schreef:
ik rij nog niet off. maar kan met ond. wedstridjes de proef altijd uit mijn hoofd denk er ook een keertje over om het uit mijn hoofd te doen maar wel met iemand aan de kant voor de zekrheid Tong uitsteken
ga volgens jaar als goe dis off. starten Lachen

Volgens mij, mag er, als je eenmaal begonnen bent met een proef uit het hoofd rijden, later niet meer iemand gaan voorlezen.
Tenminste zo was het vroeguhhh.

Als je twijfels hebt, laat hem dan gewoon voorlezen.

Ambertjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:22

Ik laat meestal wel iemand de proef voorlezen, ook al ken ik die uit m'n hoofd. Lachen Gewoon voor de zekerheid Lachen

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:34

Het is inderdaad wel handig het proefje een beetje
uit je hoofd te weten. Mocht de voorlezer dan bijvoorbeeld
perongelijk iets verkeerd zeggen of je hoorde het niet goed
of iets dergelijks dat weet je zelfs iniedergeval even wat je moet doen.
Ik zou zoiezo wel voor een voorlezer zorgen! Tong uitsteken
Sucses met de wedstrijd!
Laatst bijgewerkt door YDWINE op 09-12-06 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:35

Ik zelf zou wel laten voorlezen,maar toch uit je hoofd weten.Want al ze iets verkeerds zeggen,weet jij het.Iig veel succes.

Edit: Had de rest van de berichten niet gelezen,en dit komt dus eigenlijk het zelfde neer als die van YDWINE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:39

Paar keer vantevoren in je hoofd proefje nalopen, desnoods uittekenen. Paar keer goed herhalen, blijven rijden tijdens de proef. En vooral niet teveel focussen op idee dat je kan vergeten.
Succes

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:44

Ik heb laatst ook mijn proef uit mn hoofd gereden en had niemand voor de zekerheid als voorlezer staan. Gewoon op jezelf vertrouwen en dan rij je eigenlijk alleen maar lekkerder, omdat je veel bezig bent met wat je moet gaan doen, bovendien is de stilte waarin je rijdt heerlijk!!!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:50

Ik rij nu meestal de proef uit m'n hoofd. Maar soms rijden we 2 proeven, de eerste rij ik wel uit m'n hoofd, maar de 2e meestal niet.
Ik vind het fijner, het geeft een rustiger beeld.
De allereerste keer reed ik 1 keer verkeerd, daarna nooit meer. Ik rij ook de complete proef van te voren een keertje gewoon thuis.

Gewoon proberen!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:37

Ik rij ook uit m'n hoofd.
Vind het veel fijner, en heb nog nooit verkeerd gereden Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:23

Ik doe het nooit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:28

Ik rij ook meestal uit m'n hoofd, dan kan ik me namelijk veel beter op het rijden concentreren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:24

Ik rijd eigenlijk altijd uit het hoofd. Gewoon goed de proeven leren, doornemen met boekje erbij, maar niet erin kijken, tot je het niet meer weet. Dan een paar keer de proef oefenen met iemand aan de kant met het boekje erbij, maar die leest niet voor, die grijpt alleen in als je verkeerd rijdt. Ik vind het heerlijk rijden, ik ben veel geconcentreerder en de mensen durven langs de kant amper geluid te maken, omdat het zo stil is....

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:35

hey

ik heb da ook eens willen doen en toen werd ik door de jury verplicht een voorlezer te nemen omdat de jury precies wil weten wat je GAAT doen voor je het doet! dus dat hij van de voorlezer hoort welke figuur jij gaat rijden...

Haha! ik zou een voorlezer nemen dan ontspan je meer, ben je met je paard bezig en niet met het onthouden van de proef

sucses

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:38

Woest schreef:
hey

ik heb da ook eens willen doen en toen werd ik door de jury verplicht een voorlezer te nemen omdat de jury precies wil weten wat je GAAT doen voor je het doet! dus dat hij van de voorlezer hoort welke figuur jij gaat rijden...

Haha! ik zou een voorlezer nemen dan ontspan je meer, ben je met je paard bezig en niet met het onthouden van de proef

sucses

Was dit een onderlinge wedstrijd of een officiele? Want bij een officiele wedstrijd is dit bovenstaande echt onzin! Je hebt altijd het recht om zonder voorlezer te starten, de jury heeft een boekje en moet controleren of je goed gaat. De jury moet niet afgaan op wat de lezer zegt, maar wat er in zijn/haar eigen boekje staat.

En voor mij werkt het juist beter om zonder lezer te rijden: ik concentreer me dan juist veel meer op mijn paard, want ik hoef niet op te letten of ik mijn lezer wel kan verstaan en of die wel goed leest...

mollema

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:52

Ik heb met mijn vorige paard ook altijd uit mijn hoofd gereden. Heerlijk, wat een rust. Wel een keer bijna vergeten wat ik moest doen, maar ik kwam er nog net op tijd achter.
Het paard dat ik nu heb heeft geen "extra" stress door het voorlezen dus doe ik het niet meer uit mijn hoofd. Ik ken de proef wel, maar toen er laatst een keer iets verkeerd werd voorgelezen ben ik gewoon fout gereden want ik twijfelde teveel aan mezelf om mijn eigen "zin" te doen. Helaas -2, maar ben niet boos geworden op mijn man, want dit was de 1e keer met een foutje, in heel wat jaren dat hij me voorleest.
Als je zonder voorlezer je proef begint mag deze niet ineens halverwege de proef gaan voorlezen, dan moet je de hele proef uit je hoofd rijden. Dat de jury moet horen wat er komt vindt ik echt om te lachen. Vanaf een bepaalde klasse MOET je volgens mij zelfs zonder voorlezer.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:05

Ik kan het altijd heel goed vanbuiten Ja
Ik zit gewoon op school mn proefje constant uit te tekenen de dagen voor de wedstrijd Clown

laat wel steeds iemand mijn proef voorlezen Ja

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:03

ik laat mijn moeder altijd lezen....Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:58

Houd er wel rekening mee, dat als je er eenmaal voor gekozen hebt om zonder lezer te starten en je weet het niet meer, en de lezer valt in, dat je dan uitgesloten wordt!
De regel is dat als je hier voor kiest, er du niet halverwege ineens wel gelezen mag worden...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:10

Woest schreef:
hey

sucses

Ik ontspan juist meer als er niet iemand langs de kant staat te bleren, kan ik me tenminste goed op m'n paard en het rijden concentreren Knipoog.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:46

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar oefen het eerst thuis is in de bak zonder en met voorlezer.
Dan kun je bepalen wat je fijner vint.
Als je je eerste wedstrijd gaat rijden, zou ik zeker een voorlezer regelen. Eerste wedstrijd is vaak erg spannend en heb je zeker te weten last van wat zenuwen.
Wat ik eens bij iemand heb gezien die het proefje uit dr hoofd had geleerd, maar die toch liet voorlezen, was dat ze verkeerd reed. Ze dacht dat het zo moest zoals zij het dacht, en luisterde dus niet naar de voorlezer.
@ Woest: Als de jury binnen in een hokje zit, horen ze niet wat de voorlezer leest. Dat maakt dus helemaal niks uit Lachen