Starten zonder startkaart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Starten zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:28

Hai

Ik wil heel graag starten met een paard, maar omdat het nogal een moeilijk paard is om te rijden zou ik graag een of meer keer starten zonder dat ik meteen een startkaart hoef aan te vragen. Helaas is dit bij HC starten niet meer toegestaan dus is dat nu nog mogelijk?

Britt

Re: Starten zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:29

Onderlinge wedstrijden rijden?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:37

Heeft de stal waar dat paard staat niet dus helaas ook onmogelijk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:48

Maar zijn er geen stallen in de buurt die dat wel hebben?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 23:49

alleen voor paarden die intern staan

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:05

heb je echt plannen met dit paard? Als het niet lukt stop je dan met dit paard?
Als je toch doorgaat dan kan ik mij zo voorstellen dat het in de zomer wel gaat lukken. Dan kan je net zo goed nu die startkaart aanvragen hij is tenslotte het hele jaar geldig.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 09:08

Ik stop niet met het paard, maar wil eerst weten of hij wedstrijden aan kan anders heb ik nog een ander paard staan voor wedstrijden. Maar ik wil het eerst testen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:29

Ik had 3jaar geleden (met vorige paard) het zelfde probleempje!!

Weet je wat ik toen diverse malen heb gedaan? Bloos (schaam)

Toen werden er vaak wedstrijden gehouden vlakbij de stal waar ik toen stond (zn 10minuten stappen),,daar ging ik dan naartoe en ging daar lekker losrijden tussen al die andere!! ( was in het buitenseizoen op groot veld)

Natuurlijk waren paard en ik dan helemaal officieel in wedstrijdtoutfit,, Haha!

Misschien een idee?? (weet niet of het tegenwoordig nog mogelijk is ivm controle?? maar is het proberen waard toch?)

Tong uitsteken Natuurlijk kan je met geen mogelijkheid een proef starten,, maar het is voor de ervaring,, kijken hoe je paard reageerd op drukte etc.... Tong uitsteken

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:33

Joki schreef:
Ik stop niet met het paard, maar wil eerst weten of hij wedstrijden aan kan anders heb ik nog een ander paard staan voor wedstrijden. Maar ik wil het eerst testen

Dus er is een aanzienlijke kans dat je dit paard niet start in 2007
Dan zou ik inderdaat eens rond vragen en gewoon bellen naar de verenigingen die een wedstrijd organiseren of je niet mee mag doen zonder coupon ed. sommige verenigingen zijn daar wat makkelijker in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:17

Ik zou gewoon eens informeren bij een nabij gelegen vereniging of je van hen daar mee los mag rijden in het zomerseizoen en misschien mag je zelfs wel aan het eind van een rubriek even een proefje oefenen tussen de hekjes voor ze op gaan ruimen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 10:25

Het gaat niet om het oefenen; ik kan hem wel controleren op wedstrijden, maar ik wil juist een jurybeoordeling zodat ik kan zien of het zin heeft om hem te starten. Dit omdat het paard met een enorm zweefmoment loopt waardoor het lijkt alsof hij met een vertraagd bewegingsritme loopt.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:28

volgens mij kan je dit aan een wedstijd secretariaat melden, en buiten mededeling starten, dit beteknd dat je wel beoordeeld wordt, maar geen prijs etc krijgt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:31

als je buiten mededinging mee wil doen, heb je ook een startkaart nodig...dus die gaat niet op. Kan je niet een jury thuis laten kijken, die je kent? die kan misschien wel zien of het zin heeft ( bel gewoon een jury op uit het Hippisch Vademecum ( of zoiets, geen idee hoe je dat schrijft, misschien ook wel te vinden op kanhs.nl )

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:32

is dat zo, ik dacht dat het ook zonder startkaart kon,

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:33

Bij ons in ieder geval niet. Dat heeft te maken met aansprakelijkheid ( ook voor de overige deelnemers ).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:40

Joki schreef:
Het gaat niet om het oefenen; ik kan hem wel controleren op wedstrijden, maar ik wil juist een jurybeoordeling zodat ik kan zien of het zin heeft om hem te starten. Dit omdat het paard met een enorm zweefmoment loopt waardoor het lijkt alsof hij met een vertraagd bewegingsritme loopt.

Misschien kun je een videoopname maken en die door een bevriende jury laten beoordelen?

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:47

Bij ons in Groningen heb je buiten oefenspringparcoursen ook heel veel oefendressuur wedstrijden, eigenlijk net als een echte wedstrijd alleen dan oefenen Lachen Je hebt een officiele jury en krijgt dus ook echte punten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:26

Beetje krap nu, maar volgens mij kon je tegen gereduceerd tarief nog voor de laatste 1 of 2 maanden van dit jaar een startkaart voor 2006 aanvragen..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:32

Joki schreef:

Als het hier om gaat lijkt het mij totaal onzinnig om zoveel moeite te doen. Aan elke willekeurige ervaren instructeur kan je dit vragen. Of aan een jurylid die toevallig aangesloten is bij je eigen vereniging oid. Als het gaat om het gangenwerk is het niet nodig een proef te rijden lijkt mij. Ik zie dan het nut er niet zo van in. Overigens kan ik mij ook niet voorstellen dat als een paard goed onder controle is en niet in verzet komt niet in een B proef rond zou komen. Als ie ruim in zijn bewegingen loopt kan dat niet zo zwaar meetellen(als dat al meeteld) dat je daar een onvoldoende voor zou halen.
Daarbij is die nogal een punt waar de ene jury wel oog voor heeft en de ander niet. Dan kan je niet aan de hand van twee of drie proeven inschatten of je wel of niet winstpuntwaardig bent.
Nogmaals het is niet dat ik het je niet gun maar zoals je het nu aangeeft lijkt het mij geen rede om geen startkaart aan te vragen.