Tegelijk B en Z starten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Tegelijk B en Z starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:29

Hoi Allemaal,

volgend jaar Februari ga ik mijn mijn 3,5 jarige paard in de B starten.
Én met een paard van een vriendin van mijn in de Z1... ik weet eiglijk
niet of het wel mag.. maar als ik nu eerst in de B start en dáárna in het Z1..
zou dat mogen? Of moet ik net doen of ik gek ben.. en het gewoon doen?

Groetjes..
hoop snel op een antwoord!

duodenum

Re: Tegelijk B en Z starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:38

weet niemand dat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:41

Als je nog niet met twee verschillende paarden een winstpunt in het Z hebt, mag je nog in de B starten met een nieuw/ongeklasseerd paard. Als het paard van je vriendin het tweede paard is waar je Z mee gaat starten, zou ik de eerste keer met je jonge paard starten, als je nl eenmaal in een klasse bent begonnen, mag je die ook uitrijden.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:41

Dat mag niet. Als je met een paard in het Z start moet je met het andere paard in de L1 starten. Dat is wat ik weet.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:42

Vaak worden jonge paarden dan ook al verder doorgereden omdat ze meteen het L1 in moeten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:52

disciplinereglement dressuur van de KNHS schreef:
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij
een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse
L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
.
Zolang je dus nog geen winstpunten hebt gereden met twee verschillende paarden in het Z1, zoals ik hierboven al aangaf, mag je gewoon B starten met het jonge paard.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:53

sorry ik was er vergeten bij te zeggen dat ik met mijn pony bijna Z1 en ben en dus als ik Z1 ben en ik ga dan met het paard van mijn vriendin in het Z1 starten mag dat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:54

Als je dus eerst met het jonge paard B gestart hebt, voordat je met met het paard van je vriending winst hebt gereden in het Z, dan mag het.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:55

Onderaan in de reglementen van de KNHS staat een hele mooie tabel waar je je antwoord uit kan halen.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:30

Ik zou dan ook eerst in de B met het jonge paard starten, mocht dat niet gaan en met het paard in het Z1 wel maakt het dus niet meer uit. Volgens Marije_jiplover mag je dan ook de B uitrijden.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:56

Zolang je geen winstpunten hebt in de Z1 (2x) is er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:52

laboum schreef:
Dat mag niet. Als je met een paard in het Z start moet je met het andere paard in de L1 starten. Dat is wat ik weet.

Graag geen reactie als je niet zeker weet, want wat je hier zegt, klopt dus niet.

Zolang je als ruiter nog niet 2x Z1 bent geweest, mag je nog B starten met ander paard. Zodra je echter wel min. 2 paarden/pony's in de Z hebt gehad, moet je elk paard minimaal L1 starten. Als je dan al een paard in de B hebt, mag je deze klasse uitrijden.

Bloemeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:10

Jasphertje schreef:
sorry ik was er vergeten bij te zeggen dat ik met mijn pony bijna Z1 en ben en dus als ik Z1 ben en ik ga dan met het paard van mijn vriendin in het Z1 starten mag dat?

Als je met je pony een winstpunt haalt in het Z1 en het paard wat je wil gaan starten is al Z1 met een winstpunt dan ben je volgens mij startgerechtigd in het M2 met het paard van je vriendin. Of je ook Z1 mag starten bij de paarden zou je in de regelementen op kunnen zoeken

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:55

Bloemeke schreef:
Jasphertje schreef:

Als je met je pony een winstpunt haalt in het Z1 en het paard wat je wil gaan starten is al Z1 met een winstpunt dan ben je volgens mij startgerechtigd in het M2 met het paard van je vriendin. Of je ook Z1 mag starten bij de paarden zou je in de regelementen op kunnen zoeken

Ja, dat mag. Bij de overgang van de pony's naar de paarden mag je een klasse lager starten. Het is niet verplicht om een klasse lager te starten. Dus jij Z1, paard Z1, dan mag je gewoon in t Z1 starten.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:59

oke bedankt!