Selectie-wedstrijd paard start in B en L1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ElskedZ

Selectie-wedstrijd paard start in B en L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:22

Ik heb een vraagje m.b.t. de selectie-wedstrijden.
Vandaag heb ik selectie gereden, nu werd er een meisje 1ste met een paard in het B, terwijl dat paard morgen met een andere amazone in het L1 rijdt?!? Nou vraag ik me af, of de combinatie in het B eigenlijk wel voor de selectie mag rijden?!?
In de regio bij ons werken ze met plaatsingspunten, als zij eigenlijk niet mee mag rijden met de selectie, is het dan zo dat automatisch nummer 2 dan 1ste is geworden voor de selectie?!?

Ben heel benieuwd wie de antwoorden weten op deze vragen, want ik kan het nergens terug vinden?!?

Roxx

Re: Selectie-wedstrijd paard start in B en L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:24

Waarom zou dat niet mogen? Als dat meisje dat vandaag heeft gereden zelf nog nooit hoger dan B heeft gereden MOET ze zelfs B rijden, ongeacht wat het paard met een ander rijdt of heeft gereden.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:26

Roxx schreef:
Waarom zou dat niet mogen? Als dat meisje dat vandaag heeft gereden zelf nog nooit hoger dan B heeft gereden MOET ze zelfs B rijden, ongeacht wat het paard met een ander rijdt of heeft gereden.

Dat meisje rijdt met een ander paard ook in het M1 selecties......
Vroeg me gewoon af of een paard zowel in het B en L1 gestart mag worden voor selecties, omdat dit bij het kampioenschap niet mag (dan mag het paard alleen uitkomen in de hoogste klasse!!!)
Het gaat hiet niet om het feit dat het paard in 2 categorieen wordt uitgebracht, want ik weet dat dit gewoon kan, maar het gaat specifiek om de selectie en de reglementen hiervan enzo!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:58

Goede vraag Lachen Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:15

Als dat meisje met een ander paard M1 rijdt en dat paard met een ander meisje L1 dan hadden zij als combinatie L1 moeten rijden.
Op kampioenschappen mag het inderdaad niet, maar op selecties in in principe wel. (Als meisje geen M1 was geweest maar slechts B)

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:21

gabyfedde schreef:
Als dat meisje met een ander paard M1 rijdt en dat paard met een ander meisje L1 dan hadden zij als combinatie L1 moeten rijden.
Op kampioenschappen mag het inderdaad niet, maar op selecties in in principe wel. (Als meisje geen M1 was geweest maar slechts B)

Behalve als ze dat paard al een keer in de B gestart heeft voor het andere meisje er L1 met winstpunten mee was............ (zolang het paard namelijk geen winstpunt gelopen heeft in het L1 is zijn klassering B, geen L1).
Bij ons mag het in de selecties inderdaad ook, iemand kan dan wel kringkampioen worden, maar mag niet door naar de regio, omdat een paard daar alleen in de hoogste klasse mag starten waarin het dat seizoen is uitgebracht. Overigens geldt bij de pony's deze regel niet, die mogen kiezen wie van de twee dan door mag naar de regio.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:46

Dus dat betekend inderdaad volgens jouw regels dat haar punten niet tellen voor de selectie en dat nummer 2 die dag, dan gewoon eerste is geworden voor de selectie (en die punten krijgt)!!!

De reden dat ik de vraag stelde is omdat het mij is voorgevallen, en als dit waar is betekend dit dat ik nu 2 x 1ste ben voor de kring, en dat ik door mag naar de regio!!! Ben ik klaar met het rijden van mijn selectie wedstrijden!!!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:46

nou dat denk ik niet hoor, zoals ik al aangaf, bij ons in de kring tellen ze dan gewoon mee voor het kringkampioenschap, krijgen dus ook gewoon hun selectiepunten. Dan kan zo iemand dus kringkampioen worden, mogen er bijvoorbeeld 3 door in de B dan gaan de nummers 2 t/m 4 vervolgens naar de regio. Maar als je wil weten hoe dat bij jullie in de kring werkt moet je dat gewoon navragen bij het secretariaat van je eigen vereniging, die zullen toch wel weten hoe het bij jullie werkt?

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:36

Ik heb het zelf aan de hand gehad!
Mijn vriendin en ik reden al jaren vanaf de B met het zelfde paard.
Zij was in Mei 1 maal Z gestart geen winst gereden maar dat maakt niet uit.
Ik heb die zomer met het zelfde paard de selecties gereden in M2 en mocht door naar de regiokampioenschappen.
Krijg ik in mijn vakantie een telefoontje van het knhs dat ik gediskwalificeerd was omdat mijn
paard dat seizoen al een keer in het Z was gestart .
Helaas dus........... Boos!

Dus JA je mag wel meerijden voor het kringkampioenschap en Nee je kunt jezelf niet plaatsen voor
de regiokampioenschappen .

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:41

Ik heb het zelf ook, ik rijd M1 en mn zus M2 met hetzelfde paard.
Je mag gewoon meedoen aan de selecties, je kunt zelfs gewoon kringkampioen worden. Je plaatsingspunten tellen gewoon van de selectie alleen je kunt niet afgevaardigd worden naar de kampioenschappen omdat alleen de hoogste klasse dat mag, in mijn geval dus mij zus.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:32

Inderdaad, je mag gewoon starten op selecties. Maar als je allebei afgevaardigd bent naar de kampioenschappen moet diegene in de hoogste klasse starten.

In het geval van valiantS zal de Z dressuur op de kampioenschappen wel vrije inschrijving zijn geweest, dus haar vriendin was startgerechtigd op de kampioenschappen in de Z. Dan mag je er dus niet meer voor kiezen om de geselecteerde combinatie in de M2 te laten starten, want de hoogst geklasseerde moet starten.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:39

Kylan schreef:
Inderdaad, je mag gewoon starten op selecties. Maar als je allebei afgevaardigd bent naar de kampioenschappen moet diegene in de hoogste klasse starten.

In het geval van valiantS zal de Z dressuur op de kampioenschappen wel vrije inschrijving zijn geweest, dus haar vriendin was startgerechtigd op de kampioenschappen in de Z. Dan mag je er dus niet meer voor kiezen om de geselecteerde combinatie in de M2 te laten starten, want de hoogst geklasseerde moet starten.

Dit klopt niet helemaal, zelfs als degene in de hoogste klasse niet is afgevaardigd mag degene in de lagere klasse niet meedoen aan het kampioenschap. In de kampioenschapsreglementen staat namelijk dat het paard alleen gestart mag worden op een kampioenschap in de hoogste klasse waarin het dat seizoen is uitgebracht. Dus zelfs al heeft een paard dat seizoen maar één keer gestart in een hogere klasse, hoeft zelfs niet eens op een selectiewedstrijd te zijn, dan mag degene in de lagere klasse niet meedoen met het kampioenschap.
Dit geldt alleen voor de paarden, bij de pony's mag je kiezen wie er naar het kampioenschap gaat, die hoeven niet verplicht in de hoogste klasse.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:00

even de kring secr. gebeld het mag niet als het paard in een hogere klasse rijd, in een lagere klasse meedoen aan de selecties beide categorieen, hoogste klasse geld!!!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:11

Ik rij met een paard M1 en de eigenaar rijd L1. We mogen beiden door (en dus ook meerijden voor de selecties) naar de Kringfinale. Indien we ons beiden met dit paard selecteren om naar de brabantse kampioenschappen te mogen moet er 1 afvallen. Je mag dan niet meer allebei starten. Dan geld dat de hoogst geklasseerde door moet!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:17

Kampioenschapsregelement t/m Z2 dressuur en ZZ springen schreef:
3. Hoogste klasse
Een paard mag tijdens een kampioenschap alleen gestart worden in de hoogste klasse waarin het in het lopende seizoen in de betreffende discipline is gestart. Deze bepaling geldt uitsluitend voor deelnemers met paarden.

Lopende seizoen; d.w.z. voor de outdoorkampioenschappen op of na 1 april en voor de indoorkampioenschappen op of na 1 oktober)

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:18

TisUnique schreef:
Kylan schreef:

Dit klopt niet helemaal, zelfs als degene in de hoogste klasse niet is afgevaardigd mag degene in de lagere klasse niet meedoen aan het kampioenschap. In de kampioenschapsreglementen staat namelijk dat het paard alleen gestart mag worden op een kampioenschap in de hoogste klasse waarin het dat seizoen is uitgebracht. Dus zelfs al heeft een paard dat seizoen maar één keer gestart in een hogere klasse, hoeft zelfs niet eens op een selectiewedstrijd te zijn, dan mag degene in de lagere klasse niet meedoen met het kampioenschap.
Dit geldt alleen voor de paarden, bij de pony's mag je kiezen wie er naar het kampioenschap gaat, die hoeven niet verplicht in de hoogste klasse.

Inderdaad dat was dus precies het geval!
Mijn vriendin was niet gestart op de selectie maar had gewoon 1 reguliere wedstrijd gereden.
Helaas waren wij niet op de hoogte van deze regel , anders had zij de overstap pas gemaakt in het volgend seizoen .

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:32

Oke, ik had de regel voor pony's in mijn hoofd. Raar dat het bij de paarden anders is trouwens...