Het regende afmeldingen...*erger*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Het regende afmeldingen...*erger*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:09

ik weet niet 100% of het hier goed staat

Dit weekend organiseert onze club een selectiewedstrijd voor paarden voor de kring midden Limburg. Allemaal leuk en aardig en genoeg werk natuurlijk.

Tot mijn verbazing en schrik waren er veel afmeldingen, vooral op het laatst, heel vervelend, maar ze hebben tenminste nog iets laten weten. Reden voor afmeldng werden niet bepaald geven, waarom ze dus niet kwamen, ik zou het niet weten?? Maar dan de mensen die gewoon niet komen, meer dan 10 waren het er zeker, zooo vervelend.

Voorbeeldje van de laatste ring vanavond, M2 drs. 19 combinaties ingeschreven, op het laatst 9 (!) combinaties afgemeld, waarna er ook nog eens 2 niet kwamen opdagen, we hielden in deze ring maar 8 combinaties over!! Wel een compliment aan de amazones voor hun medewerking, ze zaten er alle wel op tijd op en ik kon de ring zo door laten starten, zonder haperingen ondanks de grote gaten!
En dit was niet de enige ring met veel afmeldingen, gewoon te schandalig voor woorden, meld je dan aub niet aan voor een wedstrijd, en als je onverhoopt toch verhinderd bent, laat dan vooral op tijd iets weten.

Pff hoop echt dat het morgen wat minder is.

Anoniem

Re: Het regende afmeldingen...*erger*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:12

Jaa dat is inderdaad heel vervelend. Vooral als je niet zou weten hoelaat je dan moet, of zelfs niet weet dat al die afmeldingen er zijn. Dat is dan flink stressen .. (Vanwege tijdnood). Gelukkig dan maar dat het toch nog een beetje op tijd werd gemeld.
En inderdaad, je moet het dan ook zéker op tijd laten weten.
Was jouw wedstrijd vanavond nog wel goed gegaan ?
xxx

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:26

oh sorry helemaal niet verteld:
"ik wilde dus eigenlijk kijken of jullie dit ook zoveel meemaken als organisatie of als ruiter?"

@[gast1122], vandaag was ik ringmeester...zelf moet ik morgen pas starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:40

Ohh okee Tong uitsteken . Veel succes morgen !!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:42

Ik heb ook wel het idee dat mensen zich vaak inschrijven terwijl ze nog niet weten of ze gaan. Ze schrijven zich lang van te voren in, zodat er zeker plek is, en merken dan wel zo een beetje wat er komt...
Tsja, ik vind het niet kunnen, op zijn minst nog iets laten horen maar beter gewoon komen natuurlijk... Maar je doet er niet echt veel aan, ben ik bang. Misschien het financieel gezien onaantrekkelijk maken, maar dat is ook weer zo iets.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:19

Er is hier wel eens een topic geweest van mensen die absoluut niet bij een bepaald jurylid willen rijden.

Misschien een jury gevraagd die niet poplulair is? Dat de mensen daarom liever thuisblijven?

Heerst er een griepgolfje bij julie?

Vind het wel opvallend dat er zoveel mensen toch maar niet meededen. Misschien kan er door het bestuur van de club een kleine enquete gemaakt worden die de mensen anoniem mogen insturen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 10:24

@TurdusMerula, dat klopt, je wordt natuurlijk ook gedwongen om vroeg in te schrijven, anders zit de wedstrijd idd vol. We hadden al een borg van €5,-, maar dat helpt ook niet altijd...

@lindsey, bij ons op de startlijsten staat geen jurylid vermeld, dus ze weten helemaal niet wie ze als jury hebben, buiten het feit dat ik dat de grootste onzin vind, om dan maar niet te starten. En over griep ook niks gehoord.

't is overigens weer de eerste x sinds jaren dat onze club een eigen wedstrijd organiseert, dus het is niet iets wat ze op vorig jaar kunnen teruggooien. Wat misschien wel kan, maar ook weer zo'n onzin is, is dat een andere club in dezelfde bak ook wedstrijd heeft gehouden en dat veel paarden heel kijkerig en stout waren e.d. en dat ze daarom nu de bak vermijden. Waar je uiteindelijk niks mee opschiet natuurlijk, bovendien hadden wij de bak iets anders aankleed en waren veel minder paarden bang of lang kijkerig.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:33

Ik organiseer ook veel wedstrijden ( 6 x per jaar ) en ik moet zeggen dat het bij ons meestal wel meevalt. Afgelopen week had ik 1 afmelding op 45 combinaties, dus dat is echt wel te doen. En als ze afmelden vraag ik gewoon altijd duidelijk om een reden ( ben gewoon nieuwsgierig Haha! ). Niet op komen dagen zonder afmelding heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, wel mensen die de avond van te voren je uit bed bellen om zich nog af te melden. Afgelopen zondag ben ik zelfs op de wedstrijddag zelf om 7 uur uit mijn bed gebeld omdat iemand wilde weten hoe laat ze moest starten...daar erger ik me dan weer aan.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:51

Hier in de buurt gebeurt dat ook al jaren bij de laatste selectiewedstrijd in de winter, een deel van de mensen die toch geen enkele kans meer maken op afvaardiging naar de regio meldt zich dan af, of komt gewoon niet opdagen. Stijlloos vind ik dat, ook de vereniging die deze wedstrijd ieder jaar organiseert vraagt 5 euro borg, maar dat maakt die mensen schijnbaar niets uit. Vooral op zaterdagavond is het altijd feest met de afmeldingen, ik snap niet helemaal waarom, schrijf dan gewoon niet in!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:43

Ik vind dit vooral rot voor mensen die wel willen starten, maar niet meer op de lijst konden.

Ik denk dat de KNHS wel wat regels mag stellen, zeker voor degenen die gewoon niet komen opdagen, zonder zich af te melden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:45

Als mensen niet op komen dagen zonder zich af te melden ( of zich afmelden met een slechte reden ) dan krijgen ze ook wel mooi de rekening gepresenteerd ( puls administratiekosten Haha! ). Alleen bij sommigen maakt dat geen indruk helaas....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:47

Belachelijk, er zijn veel mensen die wel willen starten maar in de winter gewoon niet aan bod komen omdat anderen al maanden van te voren opgeven en dan gewoon niet op komen dagen. Ergelijk.
Dat mensen niet beter na denken.

mieS_Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:50

Ik was gisteren ook op een wedstrijd met erg veel afmeldingen, de reden hier was dat veel mensen door het slechte weer de afgelopen week niet hadden kunnen oefenen omdat ze alleen een buitenbak tot hun beschikking hadden. En die durfde het dus allemaal niet aan om te starten...

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:46

Ja erg vervelend is dat als er zoveel afmeldingen zijn.
Niemand weet dan meer precies wanneer die moet,maar ook voor de organisatie is het ontzettend vervelend.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:26

ik heb meegereden met de SBI competitie en daar was het zelfde probleem.
er zijn 3 wedstrijden en je moet bij de eerste direkt alle 3 betalen, dus daar ligt het niet aan.
maar bij wedstrijd nr.1 deden er nog 29 in mijn groep mee, en 20% gaat door naar de finale.
bij de laatste wedstrijd waren er nog maar 16 overgebleven en de organisatie kijkt hier na, met als gevolg dat er geen 6 door gaan maar 3.
is ook erg flauw.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:52

Jeetje wat een afvallers zeg! En dat op een selectie-wedstrijd. Ik meende dat er vorig jaar toch ook een wedstrijd georganiseerd was door/in Belfeld (ik weet het niet, ben er nooit geweest)?
Enig reden zou ik kunnen bedenk wat jij zegt, dat ze kijkerig waren in de bak, daar heb ik nog een aantal mensen over gehoord. Of misschien door het slechte weer dat weinig mensen hebben kunnen oefenen? En de borg helpt dan idd ook niet (vind dat ze dat ook maar moeten afschaffen).
Jammere is dat de boete-regeling van de KNHS bij oncorrect afmelden teveel administratieve rompslomp is voor de verenigingen waardoor het vaak niet wordt gedaan...

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:09

dat lijkt me idd. niet erg leuk en helemaal niet dat ze het op het laatste moment doen!
binnekort organiseer ik ook een wedstrijd, nu maar hopen dat het bij mij niet gebeurd Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:59

idd ook voor de mensen die er niet meer bij konden is het achteraf natuurlijk ontzettend balen. Vandaag viel het overigens nog een beetje mee met de afmeldingen, gister was het gewoon absurd en zeker niet leuk.

@Suzy, vorig jaar is de wedstrijd in Belfeld afgelast, die werd georganiseerd door de andere club (Belfeld heeft 2 clubs), die is toen afgelast omdat ze het niet rondkregen. Dit jaar is begin november de 1ste selectiewedstrijd ook in Belfeld geweest, maar deze was georganiseerd door RV Voorwaarts en daar waren idd veel paarden schrikachtig, maar deze 3e selectiewedstrijd werd door onze club, PC &RV Belfeld, georganiseerd en het viel nu reuze mee met paarden die schrokken!

En om alleen slecht weer als reden te gebruiken, vind ik persoonlijk ook wat zwak, want je weet dat je daar in de winter grotere kans op hebt, soms ligt er rond deze tijd van het jaar al sneeuw!
En om maar ff als voorbeeld te gebruiken, heb zelf donderdag en vrijdag ook niet kunnen rijden (zat in de Ardennen), zaterdagmorgen doodmoe om 6 uur begonnen met rijden (want ja ik train in de binnenbak waar de wedstrijd was). Dus erg geweldig was dat niet, ben toch gewoon gestart vandaag hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:01

Heel vervelend voor de ruiters die dan wel starten en opeens veel eerder aan de beurt zijn. Ook vervelend voor de organisatie.

Er zullen ook vast wel combi's bij zijn die een echte geldige reden hebben om niet te komen. Zelf start ik uit principe nergens waar borg is. Als ik me ergens afmeld, dan is dat ook met een goede reden. En dan wil ik niet ook nog eens met die borg afgestraft worden. Maar dat even terzijde.
Slecht weer vind ik geen reden om af te melden. Wij zitten hier ook thuis met een slechte bodem, maar dan zullen we moeten uitwijken naar een binnenhal.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik moet jureren in een ring van 24 deelnemers (L2). Van de 24 kwamen er maar 6 (!) opdagen. Waarvan de eerste en de laatste. Niemand had zich afgemeld. Zit je daar als jurylid 3 uur lang bijna voorniks in de hete zon te kijken Boos! Frustrerend....

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:05

dat hoor je mij ook niet zeggen, tuurlijk kan het gebeuren dat je paard plots kreupel is en dat je daardoor echt niet kan starten, daar heb ik ook echt wel begrip voor, maar die mensen die geen geldige reden hebben om niet te komen, dan denk ik ook van meld je dan ook niet aan voor een wedstrijd.

Ik snap je standpunt van de borg opzich wel, want als je idd een echte reden heb dan is het niet eerlijk dat je de borg ook nog kwijt bent, maar aan de andere kant komt dit dus door de mensen die zich gewoonweg niet afmelden en is dit dus gewoon een oplossing die vereningen hebben uitgevonden, of hij ook echt werkt, betwijfel ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:17

Precies; het is een oplossing die niet werkt.
De hele regel van afmelden slaat ook nergens op. Volgens het reglement moet je je min. 24 uur tevoren schriftelijk afmelden. Beetje moeilijk als je 's morgens bijv. ziek wakker wordt.

Lijkt me heel moeilijk om dit op te lossen. Zelfs iemand die zich niet heeft afgemeld kan daarvoor nog een geldige reden hebben.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:24

Tja als je op weg naar de wedstrijd met een lekke band ofzo staat of erger, kan ik begrijpen dat je even geen tijd hebt om af te melden.

Persoonlijk zou ik dan toch zo snel mogelijk nog even laten weten waarom ik niet kwam opdagen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:12

Ik heb een keer een brief geschreven aan het kringbestuur omdat ik me groen en geel ergerde aan mensen die wel inschreven en niet op kwamen dagen, zónder af te melden... De indoorwedstrijden zitten hier ontieglijk snel vol, en als er netjes afgemeld wordt heeft een reservelijst tenminste nog nut. Ik vind het verschrikkelijk asociaal om maar gewoon zo veel mogelijk in te schrijven, vooral niet af te melden (helaas voor de mensen op de lange reservelijsten) en daar geen consequenties van te ondervinden. Bij ons krijgen deze mensen nu een waarschuwing, de 2e keer wordt het doorgespeeld naar de KNHS en kunnen ze een boete krijgen.

edit: dit ging trouwens om 3 personen, die allemaal meerdere wedstrijden op een startlijst stonden en bij de uitslagen erachter: niet gekomen, niet afgemeld (daarom viel het me ook op). Ook nog wel een handjevol andere mensen met 'niet gekomen, niet afgemeld' en dan nog een groep waarbij gewoon netjes 'afgemeld' stond.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:15

Dat lijkt me een goede oplossing Remember. Hopelijk wordt er dan ook echt een boete uitgedeeld.
Dan vind ik wel dat die boeten naar de organiserende vereniging moet gaan en niet naar de kas van de KNHS.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:42

Remember schreef:
edit: dit ging trouwens om 3 personen, die allemaal meerdere wedstrijden op een startlijst stonden en bij de uitslagen erachter: niet gekomen, niet afgemeld (daarom viel het me ook op). Ook nog wel een handjevol andere mensen met 'niet gekomen, niet afgemeld' en dan nog een groep waarbij gewoon netjes 'afgemeld' stond.

Mensen vinden het blijkbaar niet erg om hun startgeld kwijt te zijn dus denk ik dat een boete ook weinig indruk maakt.

Misschien is het een optie dat mensen die 3x zonder opgaaf van reden niet zijn verschenen de rest van het seizoen alleen nog maar op de reservelijst mogen. Pas als de rubrieken niet vol zijn mogen die mensen dan starten. Denk dat er dan nog weinig mensen zijn die zomaar niet komen opdagen zonder afmelden.

Maar ja hoe registreer je zoiets. Dat is dan wel een probleem.