vraag over "levensnummer" en "hoogte" van de pony.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

vraag over "levensnummer" en "hoogte" van de pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 21:14

Hallo,

mijn vriendin (kimlovemaggy op bokt) heeft een verzorg haflinger (ze moest weg dus vandaar dat ik dit post want het heeft wat haast!) en ze wil wedstrijden gaan rijden.
Nu heeft ze van de club een formulier gekregen (uiteindelijk) en heeft ze alles ingevuld behalve het levensnummer.
wat is het probleem:
iemand die ik ken en op het KNHS werkte zei dat het begon bij haflingers met een letter (dat heeft deze haf ook maar dat nummer erachter is heel lang) in het vakje kunnen maar 9 letters/cijvers.
dus wij denken dat dit het niet is (alhoewel er ook levensnummer voor staat) maar het past gewoon niet in de vakjes!
WEET IEMAND OF JE DAN DE LAATSTE 9 CIJVERS OFZO MOET AANHOUDEN OF IS HET EEN ANDER NUMMER?

nu nog een probleem:
de pony is nog nooit officieel gemeten en kimlovemaggy wil per 1 januari 2007 starten maar ze moet datum van laatste meting invullen.
ze wil de haf nu wel laten meten maar in Januari zou het dan weer moeten omdat de pony dan weer een jaar ouder is + dat het dan op de club is dat meten voor het nieuwe jaar.
MOET ZE DAN NU GEWOON EEN SCHATTING INVULLEN EN ER EVEN EEN BRIEFJE BIJ DOEN DAT DE PONY 8 JANUARI OFFICIEEL GEMETEN WORD?

wie weet het en helpt ons er even mee?

En waar moet je allemaal kopieeen van bij doen?

ik heb er even een foto bij van het paspoort van de haf (nummers zijn onherkenbaar)

1e regel is de naam
2e regel dat lange levensnummer waar het allemaal om draait
3e regel istransponder nummer (die moest je weer apart invullen)

Afbeelding

hopelijk kan iemand ons helpen want we klungelen er al even mee en bij het KNHS zijn ze een beetje onduidelijk (of het paspoort is gewoon anders want bij mijn pony zie je het zo staan en kun je alles zo overnemen!)

gr. amazingstar

Alane

Re: vraag over "levensnummer" en "hoogte" van de pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:27

Met het levensnummer kan ik je niet helpen... KNHS bellen lijkt mij het simpelste Haha!

Vwb het meten, met het aanvragen van de startkaart zal er een kopie mee moeten van de blz waar de meting op staat, dus zal de pony officieel gemeten moeten worden.
Ik heb onze pony toenertijd in december laten meten en ergens in maart weer tijdens een centrale meting.
Even informeren bij de vereniging die zou je ook verder kunnen helpen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:53

Levensnummer wat te lang is gewoon helemaal overnemen op het formulier, gewoon na de hokjes verder schrijven. Er zijn meer stamboeken met hele lange levensnummers die niet in die hokjes passen, maar die formulieren typen ze bij de KNHS toch gewoon over, dus dat is geen probleem.
Volgens mij moet een pony gemeten zijn voordat de startkaart afgegeven wordt, dus als de pony pas 8 januari gemeten wordt gaan ze de startkaartaanvraag pas daarna in behandeling nemen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:44

Belletje naar de KNHS?!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 10:46

Kit_for_ever schreef:
Belletje naar de KNHS?!

ja maar die nemen niet op.
en ik heb ze aan de telefoon gehad en ze hebben het goed uitgelegd maar bij dat paspoort van die haf is het heel anders dan bij mijn pony (en ik heb dat paspoort niet van die haflinger)

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:50

Over het levensnummer weet ik niks.
Maar over het meten: nooit zelf invullen! Je mag zelf helemaal niks op het paspoort invullen! En meten moet dan ook worden gedaan door iemand die dat officieel mag.

Verder lijkt het met niet handig om nu niet te meten, dan weet je immers niet in welke categorie je mag gaan starten? Stel dat je er een paar cm naast zit en je komt net in een andere categorie terecht? dat kun je als het een beetje een grensgeval is echt niet schatten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:21

1 januari valt op een maandag, is er dan een wedstrijd? Anders zou ik nog even geduld hebben en dan laten meten of een meter van het knhs bellen om aan huis te komen meten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:37

amazingstar schreef:
Nu heeft ze van de club een formulier gekregen (uiteindelijk) en heeft ze alles ingevuld behalve het levensnummer.
wat is het probleem:
iemand die ik ken en op het KNHS werkte zei dat het begon bij haflingers met een letter (dat heeft deze haf ook maar dat nummer erachter is heel lang) in het vakje kunnen maar 9 letters/cijvers.
dus wij denken dat dit het niet is (alhoewel er ook levensnummer voor staat) maar het past gewoon niet in de vakjes!
WEET IEMAND OF JE DAN DE LAATSTE 9 CIJVERS OFZO MOET AANHOUDEN OF IS HET EEN ANDER NUMMER?

Bij de Haflinger waar ik een startkaart mee heb, staat duidelijk op haar paspoort een rubriekje 'Levensnummer' met daarachter een combinatie van de letters Hf. gevolgd door vijf cijfers (die combinatie staat op mijn startkaart met een extra cijfer ervoor). Een kort getal dus. Ben jij niet toevallig in de war met het chipnummer?

Wat het meten betreft: je mag niet eerder starten dan met een geldig meetbriefje. Je zegt dat de pony nooit officieel is gemeten. Dan kun je dus geen meetbriefje laten zien, zelfs niet eentje van het afgelopen jaar, en dan zul je moeten wachten tot je wél een geldig meetbriefje hebt. Je hebt nu immers geen 'datum laatste meting' en die moet je wél opgeven op het formulier als je een startkaart voor een pony aanvraagt.

Dus óf nu meten zodat je z.s.m. de startkaart kunt aanvragen en dan in januari weer meten omdat dat nu eenmaal verplicht is, óf wachten tot januari en de startkaart aanvragen na 8 januari, als de pony is gemeten.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 09:48

Karin schreef:
amazingstar schreef:
wat is het probleem:

Bij de Haflinger waar ik een startkaart mee heb, staat duidelijk op haar paspoort een rubriekje 'Levensnummer' met daarachter een combinatie van de letters Hf. gevolgd door vijf cijfers (die combinatie staat op mijn startkaart met een extra cijfer ervoor). Een kort getal dus. Ben jij niet toevallig in de war met het chipnummer?

Wat het meten betreft: je mag niet eerder starten dan met een geldig meetbriefje. Je zegt dat de pony nooit officieel is gemeten. Dan kun je dus geen meetbriefje laten zien, zelfs niet eentje van het afgelopen jaar, en dan zul je moeten wachten tot je wél een geldig meetbriefje hebt. Je hebt nu immers geen 'datum laatste meting' en die moet je wél opgeven op het formulier als je een startkaart voor een pony aanvraagt.

Dus óf nu meten zodat je z.s.m. de startkaart kunt aanvragen en dan in januari weer meten omdat dat nu eenmaal verplicht is, óf wachten tot januari en de startkaart aanvragen na 8 januari, als de pony is gemeten.

mijn vriendin gaat hem inderdaad meten op 8 januari en daarna startkaart aanvragen.
maar we hebben nu inmiddels een jury (springen) die ook paarden/pony's meet laten kijken en die zegt dat we gewoon dat lang nummer moeten opgeven en het paspoort moet toch gekopieerd worden op bepaalde punten!