paard kreupel, inschrijfgeld betalen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

paard kreupel, inschrijfgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 15:36

Hoe zit het eigenlijk als je 48 uur voor een wedstrijd afmeld als je paard kreupel is. Ben je dan verplicht inschrijfgeld te betalen als je een DA verklaring kan overleggen? Kan hier niks specifieks van in het reglement vinden.

xx_Irisje

Re: paard kreupel, inschrijfgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:37

volgens mij niet..
met dierenarts verklaring hoef je volgens mij niks te betalen..
maar bel de knhs even Lachen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:37

Starbreeze schreef:
Hoe zit het eigenlijk als je 48 uur voor een wedstrijd afmeld als je paard kreupel is. Ben je dan verplicht inschrijfgeld te betalen als je een DA verklaring kan overleggen? Kan hier niks specifieks van in het reglement vinden.

Ja, ookal heb je een dierenartsverklaring, dan moet je nog betalen..

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:38

Bij mij was er een wedstrijd die wouw de verklaring van de DA hebben, die hadden we toen nog niet laten komen dus moesten wij gewoon betalen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:41

Ook als je een dierenartsverklaring hebt moet je gewoon betalen, sommige verenigingen geven je dan wel je borg/inschrijfgeld terug, maar dat is dan heel aardig van ze, want dat zijn ze namelijk niet verplicht.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:50

Als je je geld terug krijgt, of niet hoeft te betalen, dan is dat gewoon lief van de vereniging. Na het sluiten van de inschrijvingen ben je officiel verplicht om te betalen, onder alle omstandigheden. Niet betalen is aan de vereniging. Als je het op tijd meld, en het uitlegt, is het vaak geen probleem.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 22:23

Ok bedankt voor de reacties Lachen

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:20

Als je je niet VOOR de sluitingsdatum afmeld ben je ten allen tijden het inschrijfgeld verschuldigd. De organisatie kan vragen naar een DA verklaring maar daarmee vermijd je alleen de "extra" heffing die men je kan opleggen voor het late afmelden. (dwz dus de boete die de organisatie iom de knhs kan opleggen) In dat geval zijn die euries voor een proefje natuurlijk peanuts en kan je beter het startgeld betalen.
Misschien heb je mazzel en kan de organisatie iemand anders plaatsen. In dat geval zijn ze nog wel een keer bereid om de kosten niet te berekenen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:37

ik heb afgelopen vrijdag mijn wedstrijd afgemeld omdat willem een flinke blokkade in zijn lijf heeft, hij loopt echt als een strijkplank. die vrouw van de vereniging zei gewoon dat ik nog maar een keer kwam starten en dat ik geen kosten hoefde betalen(was nl 1e wat ik vroeg, hoe dat werkte)

dus in mijn geval zal er ongetwijfeld een wachtlijst geweest zijn. iemand anders weer blij gemaakt Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 10:02

De meeste doen ook niet zo moeilijk, ik heb wel en keer meegemaakt dat ik een maand van te voren afgemeld heb, ik 20,-- moest dokken en toen hebben ze mijn plaats ook nog ingevuld Boos! dat vind ik dan zo aso, het kost al genoeg! Ik krijg bij zulke verenigingen de neiging om voortaan op de dag zelf af te melden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:10

Was de inschrijving al gesloten dan een maand van te voren?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 10:25

Charos schreef:
Was de inschrijving al gesloten dan een maand van te voren?

Bij die toen wel en ik snap dat er regels zijn, maar dit was gewoon ordinair geld vangen, die regel is er waarschijnlijk gekomen omdat mensen op het laatste moment afzegden.. als er een wachtlijst is en het plekje ingevuld kan worden, dan vind ik het niet nodig dat ze dubbel geld vangen. Ik ben dus niet te beroerd om te betalen ik begrijp dat er kosten gemaakt worden en ze willen graag een vol deelnemersveld, ik heb toen echt 4 weken van te voren afgemeld, maar vind het aso van die club om dan dubbel te vangen, de volgende x betaal ik en meld dan veel later af zodat mijn plek leeg blijft, daar vragen ze dan om in mijn ogen.

Overigens zijn er ook clubs die heel fair zijn daarin en als ze een vervanger kunnen regelen, dan hoef je niet te betalen.

Afmelden is trouwens geen policy van mij maar door omstandigheden moet het nu helaas... en 1x heb ik 48 uur van te voren af moeten melden en de andere heb ik ruim op tijd al kunnen afmelden.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:58

Flauw zeg dat je moest betalen en dat ze die plek ook nog invulden!!
Dat de inschrijving een maand van te voren sloot is ook al wel heel vroeg...
Ja het is ook al duur genoeg alles bij elkaar, als je alles eens bij elkaar op zou tellen...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:10

Ik heb het ook een tijdje geleden gehad met dierenarts verklaring hoefde ik niets te betalen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:20

Ze zijn het als je jezelf na de sluitingsdatum afmeld idd niet verplicht het geld terug te betalen.. Sommige verenigingen doen het idd wel soms. Ja