Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

sjorsie schreef:Doordat er veel mensen B en L rijden betekent het niet dat er ook zoveel door mogen. Er kan toch gewoon een B en L ring komen. Dat hoeven geen 10 ringen te zijn toch? Dit kan net zo gebeuren als bij de andere klasses.op normale wedstrijddag op een stal, beslaat de B en de L1 vaak de halve dag kan je nagaan hoe lang dit zou gaan duren als al die afgevaardigden naar het NK kwamen.
OemmiejO schreef:Ik snap het best wel hoor. Een NK rijden is niet zomaar wat, daar moet je wel op een beetje niveau voor zitten.
Stel je voor er is een NK voor de klasse B, dan zouden er denk ik sowieso meer combinaties langer in de B blijven zitten voor dat NK.
Ik vind het al leuk dat er regiokampioenschappen zijn voor de lagere klasses.

GribaldiFAN schreef:De hippiade is een NK voor de "basissport" Voor de topsport is er het NK dressuur. Het leuke van het NK is dat je je kan meten tegen de beste van heel Nederland in jouw klasse. Of die klasse nu B of Z is zou niks uit moeten maken. Er zijn inderdaad wel regiokampioenschappen voor alle basis klasses van B t/m Z maar voor de onderste twee geen NK. In mijn ogen moet iedereen die wedstrijd rijd het recht hebben om zich te kunnen selecteren voor het NK. Van de klasse B tot en met Z2. Voor iedereen gelijke kansen en gelijke rechten. Zoals hierboven al gezegd is, betalen zij ook evenveel contributie. En doen zij net zo goed hun best. Ik snap dat het organisatorisch misschien lastig is vanwege het ruimte gebrek. Maar ze zouden er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld per klasse de ringen kleiner te maken en per provincie minder mensen af te vaardigen. Om maar een voorbeeld te noemen.
KarinvdM schreef:Zo raar is dat niet, dat was er vroeger ook niet. Bovendien, wat het heeft voor zin als je toch niet door mag naar Ermelo/Wanroy?
Royaldancer_ schreef:maak de andere ringen wat kleiner & ben strenger met de voorselecties & het aantal afgevaardigden dan kan iedereen zijn plaats op die wedstrijden krijgen
Een aantal provincies zullen op die manier niet meer op NK's aanwezig zijn.