Waarom geen B en L1 op de Hippiade?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Waarom geen B en L1 op de Hippiade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:48

Ik vraag me af waarom de B en de L1 ruiters niet mee mogen doen aan de Hippiade?
Kan iemand mij vertellen wat hier de reden voor is? Deze mensen doen er toch net zo goed hun best voor? Waarom hebben zij dan geen recht op deelname aan de Nederlands Kampioenschappen?

KarinvdM

Re: Waarom geen B en L1 op de Hippiade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:49

Een eenvoudige reden is denk ik al organisatorisch....
Het is er nu al erg druk, waar moeten de extra ringen voor B en L1???

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:09

Dat is inderdaad de reden die de KNHS aangeeft, ruimte- en tijdgebrek. "Vroeger" bij de NKB hebben ze dat probleem opgelost door er gewoon een extra dag voor te nemen, konden alle B combinaties, paarden en pony's, ook meedoen aan de NKB-kampioenschappen. Lijkt me voor de KNHS ook wel kunnen, extra zaterdag voor de B en L1 combinaties, zij betalen tenslotte net zoveel contributie én net zoveel voor hun startkaart e.d.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:13

Ik snap het best wel hoor. Een NK rijden is niet zomaar wat, daar moet je wel op een beetje niveau voor zitten. Lachen
Stel je voor er is een NK voor de klasse B, dan zouden er denk ik sowieso meer combinaties langer in de B blijven zitten voor dat NK.
Ik vind het al leuk dat er regiokampioenschappen zijn voor de lagere klasses. Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:15

op normale wedstrijddag op een stal, beslaat de B en de L1 vaak de halve dag kan je nagaan hoe lang dit zou gaan duren als al die afgevaardigden naar het NK kwamen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:19

Ik denk ook omdat de meeste ruiters in de B en L1 rijden is er niet veel ruimte en duurt het langer

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:39

sjorsie schreef:
op normale wedstrijddag op een stal, beslaat de B en de L1 vaak de halve dag kan je nagaan hoe lang dit zou gaan duren als al die afgevaardigden naar het NK kwamen.
Doordat er veel mensen B en L rijden betekent het niet dat er ook zoveel door mogen. Er kan toch gewoon een B en L ring komen. Dat hoeven geen 10 ringen te zijn toch? Dit kan net zo gebeuren als bij de andere klasses.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:46

OemmiejO schreef:
Ik snap het best wel hoor. Een NK rijden is niet zomaar wat, daar moet je wel op een beetje niveau voor zitten. Lachen
Stel je voor er is een NK voor de klasse B, dan zouden er denk ik sowieso meer combinaties langer in de B blijven zitten voor dat NK.
Ik vind het al leuk dat er regiokampioenschappen zijn voor de lagere klasses. Ja

De hippiade is een NK voor de "basissport" Voor de topsport is er het NK dressuur. Het leuke van het NK is dat je je kan meten tegen de beste van heel Nederland in jouw klasse. Of die klasse nu B of Z is zou niks uit moeten maken. Er zijn inderdaad wel regiokampioenschappen voor alle basis klasses van B t/m Z maar voor de onderste twee geen NK. In mijn ogen moet iedereen die wedstrijd rijd het recht hebben om zich te kunnen selecteren voor het NK. Van de klasse B tot en met Z2. Voor iedereen gelijke kansen en gelijke rechten. Zoals hierboven al gezegd is, betalen zij ook evenveel contributie. En doen zij net zo goed hun best. Ik snap dat het organisatorisch misschien lastig is vanwege het ruimte gebrek. Maar ze zouden er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld per klasse de ringen kleiner te maken en per provincie minder mensen af te vaardigen. Om maar een voorbeeld te noemen.

nienhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:30

heel aardig bedacht, minder afvaardigingen komen we in groningen uit op 0 per klasse en cat, nu mogen we gemiddeld 1 afvaardigen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:39

hardop denkend:
nog een tussen selectiewedstrijd houden, zodat er bijv. 3 over blijven per klasse,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:47

Ik vind het ook erg raar dat er geen B en L1 is. Bij de basis (onderaan) moet je beginnen. Dat er te weinig ruimte is vind ik geen geldig excuus. Dan maar over meerdere dagen/weekenden. Er zitten hartstikke veel ruiters in die klassen. Des te meer een reden om die mensen ook een kans te geven.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:24

Dat vind ik ook, dan maar een extra zaterdag hippiade, kunnen ze de B en L1 klasse dressuur en de klasse B springen paarden en pony's houden. Als ze de aantallen afvaardiging per regio hetzelfde houden als in de andere klasses hebben ze ruimte genoeg om op één dag de paarden en pony's van elkaar gescheiden te laten rijden, zodat je niet met je (meestal jonge) B paard tussen de AB-pony's los hoeft te rijden.
Zoals ik in mijn eerste bericht ook al aangaf, voor de B en L combinaties wordt net zoveel contributie betaald, waarom zouden die dan geen recht op een NK in hun eigen klasse en op hun eigen niveau hebben? Heeft ook te maken met het serieus nemen van een groot gedeelte van de KNHS-leden Cool

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:49

Ik vind het ook belachelijk dat dat er niet is....anders had ik afgelopen zomer ook doorgemogen Verdrietig

vind het gewoon discriminatie voor de lagere klasse Bloos

Ray_Ninja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:25

GribaldiFAN schreef:
De hippiade is een NK voor de "basissport" Voor de topsport is er het NK dressuur. Het leuke van het NK is dat je je kan meten tegen de beste van heel Nederland in jouw klasse. Of die klasse nu B of Z is zou niks uit moeten maken. Er zijn inderdaad wel regiokampioenschappen voor alle basis klasses van B t/m Z maar voor de onderste twee geen NK. In mijn ogen moet iedereen die wedstrijd rijd het recht hebben om zich te kunnen selecteren voor het NK. Van de klasse B tot en met Z2. Voor iedereen gelijke kansen en gelijke rechten. Zoals hierboven al gezegd is, betalen zij ook evenveel contributie. En doen zij net zo goed hun best. Ik snap dat het organisatorisch misschien lastig is vanwege het ruimte gebrek. Maar ze zouden er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld per klasse de ringen kleiner te maken en per provincie minder mensen af te vaardigen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Hier ben ik het wel mee eens.
Wij hebben dit jaar in drenthe niet eens regiokampioenschappen voor B, L1 en B springen (pa,po)..Dat is ook al zo iets raars...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:28

Zo raar is dat niet, dat was er vroeger ook niet. Bovendien, wat het heeft voor zin als je toch niet door mag naar Ermelo/Wanroy?

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:34

KarinvdM schreef:
Zo raar is dat niet, dat was er vroeger ook niet. Bovendien, wat het heeft voor zin als je toch niet door mag naar Ermelo/Wanroy?

een aantal jaren geledenw as er wel degelijk een Rk & Nk voor de b & L1..
wat het rijden voor een zin heeft om naar een Rk of Nk te mogen? VEEEL! je hebt daar toch echt je selectiewedstrijden voor moeten rijden & het betekent in de meeste gevallen dat je toch aardig wat prijzen hebt gewonnen wil je je selecteren voor een Rk! dus dat is al een prestatie, verder is het toch erg motiverend om daar te rijden want dit zijn 'de' wedstrijden voor ruiters, want niet iedereen word een anky om te rijden op Ek's & Wk's! Iedereen hoopt op een prijs op een regiokampioenschap & dat die erna ook door mag naar de nederlandse, maar ja voor het b & l1 is dit helaas niet mogelijk wat ik trouwens belachelijk vind, maak de andere ringen wat kleiner & ben strenger met de voorselecties & het aantal afgevaardigden dan kan iedereen zijn plaats op die wedstrijden krijgen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:35

wat ik binnen onze regio ervan begrijp is dat er wel regiokampioenschappen zijn in de B, L1 en B springen (afgelopen zomer trouwens ook)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:36

Royaldancer_ schreef:
maak de andere ringen wat kleiner & ben strenger met de voorselecties & het aantal afgevaardigden dan kan iedereen zijn plaats op die wedstrijden krijgen

Een aantal provincies zullen op die manier niet meer op NK's aanwezig zijn.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:43

vind idd dat je bij de pony's niet strenger kan selecteren want dat zijn er maar een paar, maar laat dan ook de ruiters in het B & L1 naar het Nk gaan! afgelopen zomer & winter keihard getraind voor mijn Rk's ik werd bij beide kampioenschappen reserve kampioen heeel leuk maar vond het toch wel sneu dat ik niet naar het Nk door mocht, want ik train er toch net zo hard voor?! bij de paarden zijn de ringen naar mijn idee toch redelijk groot & als er al meer dan 30 per per kring bijna naar het Rk mogen vind je het dan gek dat er te weinig plaats is op de Nederlandse want er zullen er dan wel een stuk of 10 per regio ong. zeker doorgaan..