1e wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 12:31

Gisteren had ik mn eerste wedstrijd weer naar 2 jaar. Ik had mn paardje gewoon superr voor me kaar de laatste weken en maakte me dan ook niet druk voor de wedstrijden. Dus gister was het zover we moesten weer starten. Haha!
Zelf was ik niet zenuwachtig ofzo, maar mn paard was hartstikke druk. Niet te houden, naar alles hinniken enz. IK had dan ook maar 20 minuten ingereden, aangezien er een paar ruiters uitvielen.
In de proef ging het nog beroerder, bokken als een gek rennen, er was echt geen houden aan.
Resultaat: 170 punten Huilen ik baalde natuurlijk als een stekker. Het ging zo goed de afgelopen weken en dan dit resultaat. Ik heb haar die avond dan ook nog een keer gereden en deze keer was ze mooi rustig. Nou is het paard ook nog eens geschoren vorige week dus het zal er ook wel mee te maken hebben. Wie heeft er misschien tips voor het inrijden? En hoe kan ik haar rustig houden.
Ik weet zelf ook wel dat ik te kort heb ingereden, maar anders is ze ook altijd zo druk. Dus heeft er iemand tips? Bloos

lonneke_

Re: 1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:35

ik denk dat het komt omdat het de eerste wedstrijd was. En ze is ook nog eens geschoren. Het is gewoon allemaal nieuw voor jullie alletwee. Ik weet verder niks wat je zou kunnen doen, maar ik denk dat ze gewoon een beetje moet wennen aan het hele wedstrijd gebeuren.
Met inrijden zou ik heel veel overgangen rijden. Zorg dat ze op jou let

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:35

Ik heb dit ook eens een tijd gehad. Toen ik met wedstrijden begon met mijn pony, die was ook altijd druk. Die longeerde ik eerst thuis en dan ging die mee was dan een stuk rustiger. Later deed ik dat niet meer, toen was ze waarschijnlijk aan de wedstrijden gewend.

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 12:39

ik rij haar al een hele tijd. Ik rij nu L1. Eigenlijk schaamde ik me gisteren dood. Al die paarden waren mooi rustig en dan liep die van mij er als een gek door heen. volgende week weer een wedstrijd. Ik denk dat we gewoon weer kilometers moeten maken, dat ze er dan weer aan gewend raakt. En ook nog een tip voor het hoofd er in houden?? Als ze versneld en ik pak haar terug probeerd ze altijd haar hoofd er uit te gooien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:54

adem in. adem uit.... ech letterlijk. Let op je eigen ademhaling, hou die extreem rustig (paarden nemen dat vaak over), veel stappen en dan hopen op het beste.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:42

Idd langer inrijden.. Ik neem aan dat je de rest van de week gewoon gereden had.. ? Lachen

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:50

_angela_ schreef:
veel stappen

Dat zou ik juist niet doen . Als ik dat zou doen bij mijn paard en daarna gaan draven ofzo, dan zou ie echt ontploffen. Juist omdat ze hun energie dan opsparen. Je kunt ze beter heel hard aan het werk zetten, dus veel figuren, overgangen en tempowisselingen rijden Ja