Op de laatste wedstrijd die ik heb gehad stond op mn protocol volte niet rond.. hoe kan ik dit het beste oefenen? want thuis dan gaat het wel aardig maar bij de wedstrijd dan moet ik eerst een volte doorzitten en dan aanspringen in galop en dan weer een volte rijden.. en ik wil ze wel graag rond rijden.. dus wat is jullie advies hoe kan ik dit het beste doen? tis de eerste x dat ik hier commetaar op heb gehad maar had zelf ook wel door dat ze niet helemaal goed gingen
een beetje de hoeken afsneiden en dan tussne de twee letters bijv : F en B nog heel even de hoefslag aantikken en dan naar de X rijden die even aantikken met je paard. en dan doe je weer het zelfde. je moet wel zorgen dat je op X uitkomt daar heb ik nogwel eens problemen mee
teken een keer uit of zoek een plaatje zodat je goed kan bepalen waar je precies de zijden moet aantikken en waar je (als het een BEB volte is) de middellijn moet kruisen.
Dan is het wel goed alleen op de wedstrijd moet ik aanspringen in galop en dan doen we de volte niet rond daar moet ik dus nog even mee bezig ,, k geef veel binnenbeen..
Op de volte 4 punten verzinnen. Bv de X, de C, en de hoefslag waar je erop komt en eraf gaat. En die punten aanstippen met rijden. Dan ga je bijna zeker goed.
je moet zeker niet teveel stelling vragen, dan buigt je paard niet meer en wordt de volte niet rond omdat het paard over de buitenschouder wegloopt. vraag net genoeg stelling zodat er ietwat buiging in de hals ontstaat, maar niet zover dat alleen de hals buigt en het lichaam recht blijft. hou je binnenbeen mooi recht naar beneden en leg je buitenbeen voldoende aan (niet mee drijven, maar wel aangelegd houden, zodat het paard weet dat hij daar niet weg mag) verder goed je buitenteugel begrenzen, daar goed contact op houden. en de overgang naar galop ook thuis voldoende oefenen (niet te vaak, want dan gaat het paard kunstjes bedenken om er onder uit te komen en ben je weer terug bij af,zorg dat er afwisseling blijft in het werk)