Wat te doen met wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Wat te doen met wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:12

Hoi
De 19e november heb ik mijn allereerste wedstrijdje, wel officieel maar geen wps te verdienen. Vooral om ervaring op te doen. Dit is maandelijks tot maart, dan is het finale. Als je dan de wedstrijdjes allemaal hebt meegedaan zit je erbij. Ik ga nu 1x en daarna zien we wel verder. Ik maak me eigenlijk meer druk over hoe het allemaal gaat op zo'n wedstrijdje? Het is ook de eerste keer voor de pony.
Hoe verloopt het inrijden en wat mag je allemaal niet vergeten?
Wie geeft mij een lijstje en tips.
ook ga ik overmatige zenuwen hebben wat kan ik doen?

xCarlyx

Re: Wat te doen met wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:15

rustig blijven.. dag voor je gaat: Rustig wassen en vlechten! oppoetsen. (dat kan natuurlijk ook op de dag zelf.. ligt eraan hoelaat je moet rijden)dag dat je er heen gaat..: zet de auto en de trailer erneer... kijk je even wat rond.. en daarna opzadelen.. half uurtje ofzo losrijden (ligt aan je pony) Het losrijden doe je met meerdere mensen en dan de ring in.. vergeet de evt beschermers niet eraf te halen voordat je de ring in gaat. Na de proef even je paard droogstappen en weer op de trailer zetten.. en wachten op de uitslag Lachen Succes!!
Laatst bijgewerkt door xCarlyx op 09-11-06 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:15

komt allemaal goed! gewoon rijden zoals je altijd doet!
inrijden doe je waarscheinlijk gewoon in een bak waar wat meer mensen rijden.
vergeet vooral je cap,laarzen,zadel,hoofdstel,singel en paspoort van je paard niet dat is het belangrijkste vind ik Tong uitsteken
verder gewoon ontspannen rijden ,ga desnoods liedjes zingen met losrijden Clown
succes de 19e!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:20

Vooral rustig blijven Haha! Haha!

Rijd idd zoals je altijd doet. Zorg dat je thuis alles klaar hebt met je pony, en neem 1 extra borstel mee.

Ik neem altijd dit lijstje in mijn hoofd even door:

Paard Haha! (voor jou pony)
ik moet zitten en sturen (hoofdstel en zadel, dekje én singel dus Tong uitsteken )
Voor paard: borstel, hoevenkrabber, extra halster+touw, iets lekkers
Voor mijzelf: laarzen, jasje, plaston, handschoenen, cap, netje, event sporen en/of zweep

verder boekje, maar dat heeft iemand daar ook altijd wel !!

En succes.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:23

De proeven ken ik uit het hoofd. Mijn pony heeft dikke manen die half de nek hangen, zelfs lager, hengstenvlecht gaat niet en dotjes worden bowlingballen. Wat daarmee?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:25

Hangende vlechtjes ?? Of grote knotten. Of als het netjes getoileteerde manen zijn mss maar gewoon los. Probeer gewoon even uit wat het mooiste is. Als het los is heb je voor de verzorging een minder punt, maar ach je komt er om te rijden en niet om dat 1 punt van de verzorging !!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:25

En wat als de pony gek doet? Ik weet totaal niet hoe hij zal doen. Hij is een keer op vreemd terrein geweest en nog nooit in een binnenbak. Dat kent hij dus niet. Moet hij een dekentje op in de trailer en wat met zijn benen? Pff veel stress voor wss niks.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:26

Zorg dat je van te voren het terrein goed kent; als je weet waar alles is scheelt het veel stress.
En voor dat manendrama: ik zou voor een matje gaan, staat heel mooi bij paarden met lange manen + het is chique en makkelijk te maken Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:29

Ik ga woensdag al eens rondkijken op de manege waar men het organiseerd. Een matje doen we meestal maar dat licht niet plat op de hals dus ziet er dom uit. Bij inofficiele ok maar officiel Not Done Tong uitsteken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:18

Toevallig op ST. Hubert? Haha!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:06

Ik heb mijn lijstje op de pc staan en print het ALTIJd uit ben al een keer mijn singel vergeten en ook eens bodyprotector :S en ik kan je zeggen dat brengt VEEEEL stress mee! Dekentje vindt ik niet nodig voor niet geschoren pony's mss eventueel wel een zweetdeken voor chteraf op te leggen! Okk niet te vergeten is water en een emmer want meeste paarden lusten geen water van ergens anders! Niet telang inrijden meestal is 20 minuten genoeg ...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:31

welshfreak schreef:
Ik ga woensdag al eens rondkijken op de manege waar men het organiseerd. Een matje doen we meestal maar dat licht niet plat op de hals dus ziet er dom uit. Bij inofficiele ok maar officiel Not Done Tong uitsteken

ghehe wel schattig Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 17:30

Ja, maar zo "beginnerig" als ze zo half recht staan. Het zweetdeken gaat erop. Kan ik drie in een beschermers aandoen op de trailer? We nemen 20l water mee en 2plakjes hooi.
@ sylleke: ja is op ST Hubert

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:43

ja je kan die beschermers wel aan doen.. maar niet te strak doen... Niet te snel in paniek raken Tong uitsteken ik was laatst nog mn singel, jasje en handschoenen vergeten! hihi... Dus dat niet doen Tong uitsteken hihi..

Ik neem zelf nooit water mee. Behalve als het echt warm is.. Dan gooi ik de trailer vol water (we hebben een tank onder de trailer) die 3 uurtjes kunnen ze wel even zonder..
En als je pony gek doet daar?? Rustig blijven zitten.. Als hij/ zij ergens niet langs wil.. altijd proberen stelling naar binnen te houden. Succes Knipoog T zal wel goedkomen toch... en over die knotjes.. Uhm.. Vlechten maken.. en dan 1 keer (naar onder) dubbelvouwen en er een stiekje omheen doen. Heb je een hangend knotje.. Zou kunnen Knipoog

Succes!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:36

Zorg dat je ruim van tevoren aanwezig bent en maak een what-to-do-list. Dat scheelt een hoop stress. Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 17:53

Water van op een ander lust hij niet geloof ik, meestal toch. Heb al een lijstje samengesteld dat in de kist hangt en boven de pc. Dat hangende knotje kan mss nog.

GIBRALDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:55

rijd gewoon zo als dat je thuis doet , neem een goed humeur mee daar houd de jury ook wel van en let niet te veel op een ander daar word je onzeker van.
zorg dat je pony netjes eruit ziet en jij ook natuurlijk, dan komt het allemaal wel goed hoor!!!!
succes!!!!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:48

welshfreak schreef:
Water van op een ander lust hij niet geloof ik, meestal toch. Heb al een lijstje samengesteld dat in de kist hangt en boven de pc. Dat hangende knotje kan mss nog.

Hmm *kuch* ik dus Schijnheilig

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 16:49

Ik heb het nog wat aangepast Flavia! Jij hebt me inspiratie gegeven meer niet. Ga morgen naar de accomodatie kijken. Al een plekje voor de trailer zoeken etc.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:04

St. Hubert is wel een mooie locatie. Ja
Heb daar met Olga ook een keertje gestart.
Ik neem aan dat je alleen gat? Anders is het enige vervelende daar dat je van de inrijpiste weer richting trailer loopt, maar dan links moet om naar de andere piste te gaan.

In de binnenbak hangt (toen toch) ook een spiegel en de jury zit op een vreemd plekje met gordijnen, heel kitchy. ClownOlga was daar bang van. Schijnheilig
Dus ik zou eerst een paar keer op volte daarlangs rijden enzo, neem je tijd, zeggen ze nix van.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 20:33

Idd heel chique locatie. Soms zo dom om dingen te nemen die paarden zowiezo eng vinden en ze dan in de bak te hangen, maar ja daar leer je het mee he.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:09

Ja is wel zo. Haha!
Ik vond het maar een rare binnenbak, wat moet een paard dan wel ni vinden. Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:13

idd normaal doet hij op zoiets niet gek behalve even kijken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:33

Moet binnen om 9u 20 en nog een keer om 11u 25

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:51

Duimen jullie allemaal? En wat met de zenuwen?