maximale tijd voor avondconcours??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

maximale tijd voor avondconcours??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:15

volgende week vrijdag hebben nimmedor en ik een avondconcours... nu moet ik om 23.04 en zij om 23.12

ik vind dit zelf echt belachelijke tijden, helemaal omdat we ook nog een uur terug moeten rijden!

is er geen maximal tijd waar een vereniging zich aan moet houden?

Kikker2

Re: maximale tijd voor avondconcours??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:19

Wow da's inderdaad wel erg laat! Ik weet eig niet of er een limiet is ofzo, maar ik vind het uur waarop jullie moeten starten érg laat! Ben je echt wel laat thuis laat he!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:24

we moeten ook helemaal aan het eind van de ring...

eerst stond ik op vrijdagavond en nimmedor zelfs op zaterdagochtend... we reizen samen dus dat wil dus niet. toen heb ik al boos gebeld.
toen stond ik dus in de startlijst om 21.20 en nimmedor om 23.12, dan zouden we ongelovelijk lang op elkaar moeten wachten en toen heeft nimmedor dus boos opgebeld...

en nu moeten we allebei zo laat... wil eigenlijk nog een keer bellen aangezien we wel een uur moeten rijden! we zullen nu op z'n vroegst om half 1 op stal zijn. vind het echt belachelijk

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:07

Had je een briefje bij je coupons gedaan waarop stond dat je samen moet reizen? Ik vind het niet netjes om boos op te bellen! Uit ervaring weet ik dat startlijsten maken veel werk is waarbij je nooit iedereen helemaal tevreden kunt krijgen.

Wij beginnen meestal tegen half zeven en dan hebben we maximaal ongeveer 32 starts. Dat betekent dat de laatste tegen half 11 de baan verlaat. Ik zelf vind dat laat genoeg eigenlijk.

Als je mij boos had gebeld had ik je trouwens ook achteraan geplaatst. Beetje fatsoen richting secretariaten mag best wel hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:10

er zat een briefje bij! de 1e keer was ik nog vriendelijk... maar de 3e keer word je er toch wel erg gek van hoor!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:13

Ik heb vorig jaar hier in de buurt nog om half 12 mijn 2e proef gereden. Kon niet afzeggen omdat ik nog 1wp nodig had en het volgende concours een klasse hoger ingeschreven stond, was dus 'noodzaak' en gelukkig maar 5 minuutjes bij ons vandaan, anders had ik écht niet gegaan!

Dit jaar hadden ze er 'rekening' mee gehouden, laatste start om 11 uur, nog té laat naar mijn mening. Ik zou zeggen 10 uur max. Ja

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:29

Boosworden werkt altijd averechts. Je kunt het beter op de zielige toer gooien.
Die mensen doen echt wel hun best. Volgende keer als je je opgeeft even van tevoren opbellen tot hoe laat ze doorgaan.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:32

Goh.. hebben jullie nog nooit een concoursje op vrijdagavond gereden in Veeningen zeker Haha! Daar gaan de laatste ruiters soms na twaalven de ring in... Niet dat iemand dit erg vind, je kunt er namelijk altijd nog bijgeplaatst worden, iedereen weet het en het is berengezellig in de kantine.. Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:41

Het is maar net wat voor wedstrijd het is, B dressuur voor AB Clown lijkt me niet handig op dat tijdstip.
Maar als verenigingen zoveel mogelijk mensen willen plaatsen zal er toch 1 als laatste moeten. Vork Trouwens `s ochtends om 8 uur starten is ook niet fijn als je lang moet reizen Slapen

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:44

Boos worden lijkt me niet erg slim, als je je probleem uitlegt dan kom je ook al een heel eind. Maar het lijkt me idd niet fijn voor jullie, het is erg laat.

Heb eind oktober op een vrijdagavond een wedstrijd gehad waar er 31 combinaties meededen in het L2. De jury was soms nog wel 4 minuten bezig met iets (niemand wist precies wat ze nu aan het doen was) voordat ze een startsein gaf.
De laatste combinatie moest eigenlijk om 22.30u rijden, maar die reed dus pas om 23.45u de ring binnen. Om 0.15u de prijsuitreiking, om 0.45u waren we thuis.

Niet dat ik het zo erg vond, want het was erg gezellig en mijn paard was al naar huis, maar ik zou ook weleens willen weten of er een grens is voor de tijd. Eveneens voor smorgens, hoe laat mag een wedstrijd eigenlijk aanvangen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:51

Ach, ik heb weleens om half een een finale gesprongen, dus elf uur is nog best vroeg.

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:59

jeetje, dat is wel erg laat, ik zou zeker is bellen naar het secetariaat

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:48

Ik heb ook nog weleens om half 1 in een rokerige kantine zitten te wachten op de uitslag nadat mijn vriend om 23.30 gereden had. Vond ik eignelijk niet kunnen. We starten daar dus ook niet meer.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:51

oosterhoff schreef:
Die mensen doen echt wel hun best. Volgende keer als je je opgeeft even van tevoren opbellen tot hoe laat ze doorgaan.

Nou, eerlijk en vriendelijk zijn kan best.

Als wij een wedstrijd organiseren wil je niet weten hoeveel oma's er op sterven liggen... We hebben dus besloten om zeer zakelijk te reageren op elke uitleg...

Je doet als organisatie inderdaad je best. Het is inderdaad wel laat, maar als je je inschrijft op een wedstrijd dus eerst even bellen.

We gaan hier in Friesland wel bij de vergadering aangeven dat de wedstrijden van kinderen echt niet door de week kunnen.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:18

Ik heb vorige winter een keer met mijn pony om 12uur gestart Lips are sealed
belachelijke tijden, echt heel laat!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:32

Tja, maar bij een avondconcours kun je toch redelijkerwijs verwachten dat het wat later zal worden dan bij een gewoon concours.

Ik zou toch vooral niet boos of geirriteerd doen, iedereen wil toch graag starten en als het je niet bevalt dan kun je altijd nog niet starten.

Snap dat het vervelend is maar zij kunnen er ook vrij weinig aan doen, iedereen heeft wel een goede reden om eerder te starten.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:41

Tijden na 22.00u vind ik ook wel aan de late kant worden....maarja, moet a.s. weekend ook pas om 21.40u starten en de laatste start daar om 23.15u, dus voor de uitslag er dan eens is....ach ja, dat hou je soms. Als je dat niet wilt, kan je natuurlijk ook afmelden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:13

als ik me nu afmeld moet ik alsnog betalen.... dan kan ik net zo goed starten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:28

Dan moet je wel betalen, maar het kost je geen tijd, en geen geld voor benzine, koffie/fris en evt. patat. Zo bekijk ik het dan meestal maar....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 07:47

Tja, dat krijg je als je inschrijft op een wedstrijd die 's avonds verreden kan worden. En ja, het mag. Persoonlijk vind ik het niet netjes om zo naar de vereniging te doen. Dan had je maar niet in moeten schrijven, van te voren weet je dat je dit risico loopt. Ik vind dat de vereniging jullie al zeer netjes tegemoet komt. Bovendien, je start nu waarschijnlijk als 1 van de laatste, wel zo netjes als je van ver komt, hoef je niet zo lang te wachten voor de prijsuitreiking.

Zelf rijden wij vaak om 23 uur nog in Norg op een wedstrijd. De terugreis is 3,5 uur....... Maar we weten dat dat risico er in zit als we inschrijven.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 07:53

Elan_GV schreef:
oosterhoff schreef:

Nou, eerlijk en vriendelijk zijn kan best.

Als wij een wedstrijd organiseren wil je niet weten hoeveel oma's er op sterven liggen... We hebben dus besloten om zeer zakelijk te reageren op elke uitleg...

Je doet als organisatie inderdaad je best. Het is inderdaad wel laat, maar als je je inschrijft op een wedstrijd dus eerst even bellen.

We gaan hier in Friesland wel bij de vergadering aangeven dat de wedstrijden van kinderen echt niet door de week kunnen.

Zielig wil natuurlijk niet zeggen dat je moet gaan liegen. Ik heb gemerkt dat als je duidelijk aangeeft wat je probleem is en dat je toch echt heeeeel erg graag wilt rijden en het anders echt onmogelijk wordt dat er dan toch heel veel voor je geregeld kan worden

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:14

ik vind dat niet telaat ze kunnen niet halverwege de dag al beginnen omdat veel mensen dan nog werken of op school zitten. waarom schrjf je je dan niet in voor een wedstrijd die gewoon overdag is dat zijn er zoveel

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:20

Ik vind het wel laat, maar niet onmogelijk. Wat al gezegd is, het zou erger zijn als het de AB-ponies was op die tijd.
Wij kunnen onze accomodatie altijd maar huren tot 9 uur ´s avonds, dus later wordt er niet gereden. Ik plan ook nooit de pony's achterin, dat vind ik echt niet kunnen. Maar als je als (volwassen) ruiter een voorkeur hebt, dan kan je dat best aangeven ( bijvoorbeeld door een briefje bij de coupons te doen ). Als je belt nadat ik de startlijst heb gepubliceerd, ben ik een stuk minder schappelijk. Je weet dat je je hebt ingeschreven, ik ga niet constant lopen schuiven. Soms hebben ze geluk, omdat er bijvoorbeeld iemand anders heeft afgezegd. Zowel boos worden als zielig doen, heeft bij mij geen effect. Je kan het toch nooit iedereen naar de zin maken. En als het echt zo lastig is, dan bellen ze maar af, ik heb eigenlijk altijd genoeg mensen op de wachtlijst, die dat plekje graag willen overnemen.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:50

LiSSy schreef:
we moeten ook helemaal aan het eind van de ring...

eerst stond ik op vrijdagavond en nimmedor zelfs op zaterdagochtend... we reizen samen dus dat wil dus niet. toen heb ik al boos gebeld.
toen stond ik dus in de startlijst om 21.20 en nimmedor om 23.12, dan zouden we ongelovelijk lang op elkaar moeten wachten en toen heeft nimmedor dus boos opgebeld...

en nu moeten we allebei zo laat... wil eigenlijk nog een keer bellen aangezien we wel een uur moeten rijden! we zullen nu op z'n vroegst om half 1 op stal zijn. vind het echt belachelijk

Waarom zie je het niet meer als een uitje met je paard? Ik neem aan dat je ook ooit het cafe of vrienden bezoekt op een vrijdagavond en dan ook niet om 23.00 al thuis bent. Je hebt je opgegeven, en het kan laat worden, maar zo laat komt nu eenmaal voor in de winter als veel mensen zich opgeven.
En wat is nu dat wachten tussen 21.20 en 23.12? Voordat jij je paard hebt drooggestapt en op je trailer hebt staan loopt het al richting 22.00 en daarna kun je het andere paard klaarmaken.

En dan zeuren dat je aan het einde van de ring zit en boos bellen... waarom organiseer je zelf niet eens een wedstrijd? Dan kom je erachter dat je niet iedereen kunt plaatsen waar ze willen.
Ik neem aan dat je voor je plezier rijdt, en meestal zijn het vrijwilligers die een wedstrijd organiseren, dus hou het dan ook vriendelijk!

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:57

Inderdaad, bij een avondconcours, kan je verwachten dat het later wordt dan normaal!

Ik doe het secretariaat voor onze vereniging en organiseer in het indoorseizoen iedere laatste vrijdagmiddag/avond een dressuurwedstrijd. Het valt niet mee om aan alle "eisen en vragen" van de deelnemers te voldoen! We doen ons uiterste best om niet veel later dan 11 uur de laatste combi te laten rijden, maar ja soms gebeurt dat nou eenmaal.