Ik ben betrokken bij de organisatie van een ééndaags paardenevenement op een locatie waar geen vaste faciliteiten aanwezig zijn.
Omdat de deelnemers uit alle hoeken en gaten van Nederland en waarschijnlijk zelfs uit het buitenland zullen komen, zijn wij de mogelijkheid aan het onderzoeken om een grote tent met tijdelijke boxen te plaatsen.
Inmiddels zijn we er achter gekomen dat de totale kosten daarvoor zullen uitkomen rond de € 100,- per box. Dat kan een tientje meer of minder worden, maar in die orde/grootte ligt het gewoon.
Mijn eerste vraag is dan ook de volgende: Zouden jullie dat bedrag er voor over hebben om voor één dag zo'n box voor je paard te huren? Dit in aanmerking nemende dat het alternatief is om hem op een bestraat parkeerterrein aan of in je trailer te zetten tussen de proeven door.
Kleine voetnoot: de deelnemers hoeven verder geen startgeld voor hun proeven ofzo te betalen.
Vraag 2 is al een stuk simpeler: Wie heeft er als wedstrijdruiter ervaring met het huren van een concoursbox en wat moest je er voor betalen? Deze vraag svp. beantwoorden met de poll.
Toen wij nog meerdaagse SGW menwedstrijden reden was het al zo'n 150 GULDEN per box per weekend (is ruim 10 jaar geleden). Omdat we meestal een stuk of 3 a 4 pony's mee hadden hebben we een grote tent aan de vrachtwagen laten maken waarin we onze eigen stallen opbouwde. Een hoop menners doen dit omdat het stalgeld anders gewoon niet op te brengen is.
100 euro om ze alleen overdag te stallen vind ik veel te veel en zou ik nooit betalen. Op de meerdaagse wedstrijden die ik met crssen start ben je zo'n 25 euro per paard per nacht kwijt en dan incl stro.
Nou 100 euro zou ik nooit betalen! Bij de Almelose Ruiterdagen betaal je 37,50 per dag (+nacht) en dat vind ik al behoorlijk duur (dan komt er nog wel hooi en stro bij)
Wij waren als vereniging geloof ik 65 euro kwijt per box, dat is 2 jaar geleden. Deze prijs hebben wij doorberekend aan de deelnemers. Maar omdat dit voor een heel weekend was, hoefden de menners dus maar 65 euro voor een heel weekend te betalen, van vrijdag t/m zondag.
Ik zou eerst eens je begroting goed nakijken of je de stallen goedkoper van verhuren zonder verlies te draaien (dus via sponsering). En sowieso; is er wel vraag naar?
Anydale; Die boxen worden ook niet gratis neergezet. En niet iedereen heeft genoeg sponsering om iedereen gratis te laten stallen. 37.50 is al een heel laag bedrag!!