in de ring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magic12

in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 11:57

hallo,,

ik heb gisteren weer wedstrijd gehad en het inrijden gaat elke keer super!!! echt helemaal niks op aan te merken maar zo gauw we de ring in komen vind ie alles eng..Boos! en het is niet zo dat als we de ring inkomen dat ik dan in een keer zenuwachtig ben daar heb ik gisteren op gelet. heeft iemand anders nog meer dit probleem? en wat moet ik hiermee

xxx

magic12

Re: in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:37

iemand die tips voor mij heeft?

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:38

waarschijnlijk ben je toch onbewust gespannen als je de ring in gaat, je paard voelt dit aan. Ik kan zo 1 2 3 geen andere oorzaak verzinnen.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:43

Vraag of je instructeur/trice een keer mee wil gaan als je wedstrijd hebt.. En laat hem/haar jou losrijden en je proef observeren, hij/zij weet ook hoe je thuis rijd en zal dus beter zien waar het aan ligt.. Succes! :Y

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:53

Zoek even met de zoekfunctie Lachen

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:14

Ik heb het ook met een paard van me gehad. Heb hem ooit keer HC gestart en dan met zweep, goed aangepakt. Dat hielp een tijdje. De vraag is is hij ECHT bang of is het aanstellerij?

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:14

Instructrice een keer mee vragen op wedstrijd, of iemand die je kan begeleiden. Die kan zien of het spanning is die (onbewust) vanuit jouw komt, of dat je paard er moeite mee heeft Lachen

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:26

nee het is echt aanstellerij hij probeerde het laatst ook in de bak een paar dagen maar dat heb ik ook meteen afgewerkt want ik had zondag weer wedstrijd en toen had ik losgereden in de ring en de auto stond er ook al en er was niks aan de hand en toen mijn proef begon ook niet maar halverwegen weer wel dus het is gewooon aanstelleritus

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:28

Dan moet je hem gewoon aanpakken zoals thuis. Als je zeker weet dat het je eigen spanning niet is, weet hij dat jij hem niet durft aan te pakken in de ring. Dus gaat hij je in de maling nemen. Tijd voor actie, dan maar een paar proeven met minder punten omdat je hem een keer wat minder mooi aanpakt.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:50

Misschien wordt ie gespannen omdat ie dan ineens alleen komt te staan nadat je in een groep hebt losgereden?
Misschien heb jij toch (onbewust) spanning bij je omdat je het zo goed mogelijk wilt doen?

Vraag een keer je instructie mee om mee te kijken wat er mis gaat.

Een keer flink doorpakken in een proef is een optie, maar alleen als je zeker weet dat ie gewoon loopt te mutsen, als het angst is van hemzelf of spanning van jou is het natuurlijk niet eerlijk om het op die manier op te lossen!!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:32

Weet je ook precies wat hij dan ''eng'' vind?
Mijn pony vond ook veel dingen eng op zijn eerste keer binnen, en de eerste keer buiten helemaal.
Binnen vond hij de hekjes raar, maar even er doorheen zetten en een rondje draven en het was over.
Buiten was de allereerste keer op wedstrijd en hij vond het té druk + ik reed aan de buitenste ring dus iedereen kwam op en neer gelopen.
Ik ben eigenlijk nooit gespannen en rijd vrij relaxed de ring binnen, misschien reageer jij te zenuwachtig als hij zo doet omdat je bang bent dat je je proef verprutst?
Had ik in het begin ook weleens last van Lachen

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:19

Ik herken het, mijn paardje heeft het ook. Met los rijden gaat het na een kwartier goed. Eerste kwartier ook spanning. Dan is ze gewend aan de omgeving en kan ik echt lekker rijden. Dan moet je vervolgens naar een andere bak en ja daar is weer alles eng en heb je geen kwartier de tijd dat ze aan de omgeving went. Bij mij komt het zeker niet door mijn eigen spanning, ze heeft gewoon veel moeite met nieuwe omgeving, ook als ik geen wedstrijd heb maar in een nieuwe omgeving kom, altijd spanning bij haar. Ik hoop door nu heel veel naar nieuwe omgevingen te gaan en veel wedstrijden te rijden dat ze er aan went. Maar of dat echt zal wennen zal moeten blijken.