Barcode

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_oud

Barcode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:54

Hallo Allemaal,
Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik gaa het tog proberen..
Mijn paard heeft een KWPN paspoort. Hierin staat een transpondernummer (chipnummer). Nu wil ik een startkaart aanvragen en vertelt de eigenaresse van de manege mij dat ik een kopie moet hebben van de barcode. Deze staat niet in mijn papieren, dus kan op het mooment geen startkaart aanvragen.
Allereerst moet de DA het chipnummer controleren, dit opschrijven in de papieren, handtekening opsturen en dan kan het verstuurd worden naar het knhs. De DA vertelt mij dat dit niet nodig is, mijn paard is al 10 jaar oud. En daarom is er geen barcode ingeplekt. Dus mijn vraag is aan jullie..
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat ik moet doen???
Groetjes Lisa..

oosterhoff

Re: Barcode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:54

Het nummer van de ingebrachte transponder (chip) of de identificatievermelding volgens een andere wettelijk goedgekeurde identificatiemethode moet in het Paardenpaspoort zijn vermeld.
Wanneer een paard of pony wordt gechipt en er reeds een identiteitsdocument (paspoort) bij dit paard of de pony hoort, dient het paspoort met de (losse) stickers te worden opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, die de stickers in het paspoort plakt en afstempelt. Ook wanneer van een paard of pony een DNA profiel in het paspoort moet worden geregistreerd, is alleen de paspoortuitgevende instantie bevoegd om deze gegevens in het paspoort te registreren. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.

Ofwel dan dus ook geen barcode.
Als er bij jou een nummer aan de onderkant van de pagina (op alle pagina's) is geprint dan is dat voldoende. Gewoon een copy van je paspoort opsturen naar de KNHS dat is voldoende

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:52

oosterhoff schreef:
Het nummer van de ingebrachte transponder (chip) of de identificatievermelding volgens een andere wettelijk goedgekeurde identificatiemethode moet in het Paardenpaspoort zijn vermeld.
Wanneer een paard of pony wordt gechipt en er reeds een identiteitsdocument (paspoort) bij dit paard of de pony hoort, dient het paspoort met de (losse) stickers te worden opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, die de stickers in het paspoort plakt en afstempelt. Ook wanneer van een paard of pony een DNA profiel in het paspoort moet worden geregistreerd, is alleen de paspoortuitgevende instantie bevoegd om deze gegevens in het paspoort te registreren. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.

Ofwel dan dus ook geen barcode.
Als er bij jou een nummer aan de onderkant van de pagina (op alle pagina's) is geprint dan is dat voldoende. Gewoon een copy van je paspoort opsturen naar de KNHS dat is voldoende

Het transpondernummer staat bij mij dus niet aan de onderkant van de pagina maar rechtsboven.. bij een NHS paspoort is dit wel het geval.. maar ik heb een KWPN paspoort.. ??

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 21:24

Iemand.. ???

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:32

Lisa schreef:
Iemand.. ???

Dus het code transpondernummer staat niet op elke bladzijde maar alleen op de eerste pagina?? Dat nummer is overigens wel langer en anders dan het registratienummer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:57

*pakt de IDS erbij, bladzijde 37 van 12 oktober 2006*
Wanneer voldoet u aan de I&R regelgeving?
-als u beschikt over een paspoort met daarin de chipnummers geplakt middels de barcodesticker. Dit paspoort is echter alleen geldig met een stempel over de barcodesticker van de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven. De stempels staan op bladzijde 1,4 en 15 van het paspoort.....bladiebladiebla
-Vanaf 2004 is de chipverplichting uitgebreid....blablabla....doordat de i&R regelgeving van toepassing is bij nieuw te registreren paarden wordt ook het chipnummer voor de productie van het paspoort vastgelegd. Vanaf 2004 wordt het paspoort uitgegeven met een voorgedrukt chipnummer waardoor de verplichte stempels komen te vervallen.

EDIT - voorbeeld transpondernummer 528210000845623 (uit de IDS)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:05

Ik heb een paspoort uit 2000 van de NHS en daar is het toen dus ook al voorgedrukt. Dat is dus niet per definitie vanaf 2004 zo.

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:52

oosterhoff schreef:
Ik heb een paspoort uit 2000 van de NHS en daar is het toen dus ook al voorgedrukt. Dat is dus niet per definitie vanaf 2004 zo.

Dat klopt dat het in het paspoort van het NHS ook is voorgedrukt. Mij wordt vertelt dat deze paspoorten geen barcode + stempel hoeven maar de paspoorten die uit zijn gegeven door het KWPN wel!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:53

Lisa schreef:
oosterhoff schreef:

Dat klopt dat het in het paspoort van het NHS ook is voorgedrukt. Mij wordt vertelt dat deze paspoorten geen barcode + stempel hoeven maar de paspoorten die uit zijn gegeven door het KWPN wel!

Nee dat snap ik maar die code van jou staat niet op elke bladzijde???????

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:56

uuhm.. dat weet ik niet.. ben nu niet thuis.. geloof het wel hoor.. aan de ene kant lijkt het me ook belachelijk dat als het transpondernummer rechts boven aan de bladzijde staat je dan ook nog een barcode, op diezelfde bladzijde, moet hebben met die stempel.. De eigenaresse van de manege vetelt mij dat dit Wel nodig is want laatst zijn er heel veel deelnemers gediskwalificeert door dit voorval!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:59

Okay mocht het zo zijn dat het dus op elke bladzijde geprint is dan kan het gewoon zo. De regels van de KNHS zijn namelijk zoals ik ze boven heb neergezet. Lees dikgedrukte regel. Wat jou manegedame heeft gehoord is dat er wel stickers waren maar die waren dan niet afgestempeld. Dat verhaal is bij mij namelijk ook bekend. Als op elke pagina de transpondercode staat zit je goed en kan je volstaan met een copy daarvan om je startkaart aan te vragen

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:04

OKee dankje.. Lachen

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:06

oosterhoff schreef:
Okay mocht het zo zijn dat het dus op elke bladzijde geprint is dan kan het gewoon zo. De regels van de KNHS zijn namelijk zoals ik ze boven heb neergezet. Lees dikgedrukte regel. Wat jou manegedame heeft gehoord is dat er wel stickers waren maar die waren dan niet afgestempeld. Dat verhaal is bij mij namelijk ook bekend. Als op elke pagina de transpondercode staat zit je goed en kan je volstaan met een copy daarvan om je startkaart aan te vragen

Nog 1 vraag, als ik dus gecontroleerd word kan ik niet gediskwalificeerd worden?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:12

Tja ik ken alleen de regelementen! Die heb ik geciteerd. Volgens de regelementen is het zo dat je niet wordt gediskwalificeert. Maar je weet het maar nooit. Wat je het beste kan doen en wat het minste tijd kost is even de KNHS bellen. Die kunnen je daar zekerheid over geven.

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 15:59

Okee.. heb ik gedaan en zij zeggen ook dat die barcode met stempel erop niet nodig is omdat het transpondernummer al in de papieren is geprint en zij goed geregistreerd staat bij het KNHS. Tis dus in orde.. Lachen Dankje!