knhs en fnrs starten, kan dat samen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

knhs en fnrs starten, kan dat samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:01

ik start met willem nu knhs in het L1, maar ik ga verhuizen naar een manege waar ze ook fnrs proeven hebben.
aangezien ik afhankelijk ben van onder de man, kan ik knhs wedstrijden misschien 1 keer in de maand rijden.
voor de ervaring(ben zo gespannen in de ring omdat ik er geen rgelmaat in kan krijgen) zou ik dan graag fnrs proeven willen rijden.

gaat dat samen???

ik moet de 29e in de f4 beginnen Haha! is wel erg laag, maar goed. gaat puur om de ring en het hele wedstrijdgebeuren er om heen, om zo mijn spanning onder controle te kunnen houden. die spanning zit me heel erg in de weg bij knhs wedstrijden en kost me iedere keer weer punten.

ook wil leon met merel fnrs gaan starten(die starten geen knhs) maar zijn wel al lid van de DER en gaan ook gewoon endurance wedstrijden rijden, moeten ze dan nog van een andere vereniging lid worden vanwege het paspoort?

had de knhs al gebeld.. maar kreeg een onduidelijk antwoord.. die moesten het nl eerst aan de fnrs vragen, ze wisten het zelf niet. ik zal dan ongetwijfeld weer een domme dodo aan de lijn gehad hebben...

miesie

Re: knhs en fnrs starten, kan dat samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:04

Kan gewoon hoor, op de manege waar ik stond, doen heel veel mensen het!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:07

FNRS kan je daarnaast ook gewoon starten. Bij ons op de manege doen heel veel mensen dat ook. Ik heb ook een KNHS startkaart maar ook een FNRSpaspoort.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:20

tnx Haha!

heb nog nooit die fnrs proeven gereden, maar mijn zwagertje van 12 rijd ze altijd Haha! kan ik lekker tegen hem gaan starten Knipoog
hij zit ook in de f4 Haha!

goed voor de ervaring zonder dat het mij punten kost, wie weet gaat het L1 voor ons dan wel beter zonder al die stress. thuis gaat het altijd goed.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:21

Dat kan inderdaad gewoon, veel mensen die ik ken die rijden ook allebei. Als je nu L1 rijdt en je gaat F4 beginnen vlieg je er zo doorheen tot F12.. haha altijd leuk en vooral vind ik een F wedstrijd op een manege erg gezellig Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:27

als ze maar niet boos op me worden Haha!
mijn zwagertje zit altijd tussen leeftijdsgenoten en jongere kinderen, maar ik ben 24 en leon 28 Haha!

het zag er altijd wel heel gezellig uit als ik naar hem ging kijken.
ik ben benieuwd Haha!

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:15

Ik zou het wel even navragen bij de betreffende manege. Ik doe hetzelf ook. Rijd L1 bij de KNHS en nu F14 bij de FNRS. Bij ons op de manege is het echter de regel dat je wel mee mag rijden voor de punten, maar niet voor de prijzen als je in het bezit bent van een KNHS-startkaart. Omdat ik het toch voor de ervaring en het plezier doe maakt mij dit niet uit Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:47

Het kan wel. Maar bij ons kan je heel veel rare blikken verwachten als jij als L ruiter in de F4 gaat starten. Zeker van ouders van kinderen want je rijdt ze er natuurlijk zo uit.
Mocht het kinderen en volwassenen gescheiden zijn kan het opzich wel maar vind ik alsnog dat je eigenlijk wat hoger zou moeten beginnen.
Ik snap wel dat je gewoon voor de lol FNRS wil starten maar ik vind ook dat je de mensen met scheve gezichten moet kunnen begrijpen dan. Het is hetzelfde dat een M2 ruiter in de F10/12 gaat starten en iedereen eruitrijd. Doe dan wel mee maar niet voor plaatsing&prijs.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 09:36

zoals ik al mijn topic begon Haha! het is puur om de spanning tijdens wedstrijden onder controle te houden, alleen kost mij dit geen eventuele verliespunten. mijn vriend start fnrs omdat hij graag wil springen, maar omdat merel niet in het dressuurkrulletje wilt lopen, lukken de knhs b proeven gewoon niet, hij haalt nooit geen winst met haar, dus vandaar even de omweg via fnrs. je kan een paard nou eenmaal niet dwingen om netjes neusje eruit te lopen, ze loopt ook niet voor niets wat ze graag doet... endurance. maar het is een springgefokt paard, is ook altijd met haar gedaan en hij wil haar daar gewoon ook officieel in utbrengen ipv alleen maar oefenparcoursen en onderling.

die prijzen doe ik het niet voor Haha! daar rij ik ook geen knhs voor.

met de manege is al overlegd, die heeft ons dus in de f4 gezet. ze weet dat ik L1 start.
dus ik mag aannemen dat zei dat wel doen.

bij andere maneges heb ik wel eens gezien dat ze een apparte eigen paard klasse hadden.. tenminste mijn zwagertje werd altijd eerste in zijn klasse Haha! omdatie de enige was met eigen pony. met een manegepony, wat hij ook wel eens deed, deed hij wel mee met de gezamelijke prijzen.

maja.. liefste zou ik ook in de F6 beginnen.. geloof ikhet hoogste waar je in mag stromen. maar goed..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:50

Ja ik snap jou wel en ik geloof ook echt dat je het niet voor de prijzen doet. Maar er zijn waarschijnlijk heel veel ruitertjes die de kans niet hebben om KNHS te starten en die het wel voor de prijzen doen. En dan is het jammer als die aan hun neus voorbij gaan omdat er een L ruiter in de F4 meerijdt.
Maargoed, succes ermee! Haha!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:52

Of je doet voor spek en bonen mee, dat als je wel hele goede punten rijdt (wat ik ook wel verwacht omdat je L1 rijdt) en in de prijzen valt dat je in overleg met de manege leiding de prijs aan de de mensen die wel voor de prijzen rijden geeft dan of zoiets

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:13

Ik ken Willem en ik denk dat menig manegepaard makkelijker is dan hem.. Dus ook al zou je tussen de manegepaarden starten zal je alsnog hard ervoor zou moeten knokken om de punten te halen (ken willem alleen van zijn manegetijd, dus ik weet natuurlijk niet hoe die inmiddels is..) Op mijn vorige stal/manege hadden ze ook eigenpaarden en manege apart, maar ook de mensen met eigen paarden haalden het niet altijd!

Je moet het gewoon doen, dit is een goede manier om te oefenen met de spanning enz. En nu heb je natuurlijk ook die hogere proefjes (na F12) met moeilijkere oefeningen dus dan zit je daljik misschien gelijk een niveau hoger qua training enz.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 11:05

willem is idd niet de makkelijkste Haha! hij is wel erg veranderd in de 4 jaar dat ik hem heb, maar tis en blijft een draakje. heeftie geen zin, dan looptie gewoon niet.

het gaat mij er gewoon om dat ik wel punten mag rijden om zo te promoveren. dus ik zal als ik van de week mijn papieren ga brengen wel even melden dat ik dus niet voor de prijzen mee wil doen.. dit vanwege die kinderen.

ik schaam me er eerlijk gezegd wel een beetje voor dat ik tussen die kinders moet rijden.

die hogere proefjes is wel fijn, dan kan ik hem toch een beetje voorbereiden op het L2, wat ik probeer te gaan halen Haha! zolang meneer nog soepel blijft.