regeling zomerkampioenschappen [NH]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

regeling zomerkampioenschappen [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:05

Regeling zomerkampioenschappen
(13-10-2006)

springen en dressuur
De Technische Commissie van Regio Noord-Holland heeft onlangs met afgevaardigden uit de vier Kringen besloten dat deelname aan de Regio Kampioenschappen Springen Outdoor niet meer verplicht via kringselecties hoeft. Dit geldt voor zowel paarden als pony's.

De Kringen kunnen hun Kring Kampioenschappen Springen Outdoor blijven houden maar leden uit die kring die niet deelnemen aan deze Kring Kampioenschappen mogen wél deelnemen aan de Regio Kampioenschappen mits zij inschrijven zoals het vraagprogramma dat beschrijft.

Hierdoor komt het Regiobestuur tegemoet aan een wens die bij een groot deel van de Springruiters leeft.
Kring Zuid heeft laten weten geen Kring Kampioenschap Springen Outdoor meer te organiseren wegens in het verleden gebrek aan animo.

De selectie voor de Regio Kampioenschappen Dressuur Outdoor blijft onveranderd dus via kringselectie op de Kring Kampioenschappen. Dat geldt voor paarden én pony's.

bron: http://www.verenigingen.sport.nl/paarde ... p?id=44424

dat is wel fijn voor springerruiters-amazones en ik denk dat het ook druk gaat worden. Sigaar

gomir

Re: regeling zomerkampioenschappen [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:01

Ik denk niet dat het veel drukker gaat worden qua deelname, maar het scheelt wel enorm veel gezeur met die selecties en vnl de administratie.
De ruiters waren nu niet verplicht om met de combinatie kring gereden te hebben, maar ze moesten wel op de kring in de betreffende klasse gestart zijn om daar regio in te mogen rijden. Op zich al een prima regel en de profs hoefden dus nog niet de paarden voor de kampioenschappen te kiezen, maar alleen de klasses. Je moet dan alleen wel veel gaan controleren en afgelopen jaar is er het een en ander misgegaan.

Ben blij dat ze wat met de feedback vanuit de ruiters gedaan hebben!
(en voor mij pakt het ook wsl gunstig uit. Ik kan aankomend jaar wsl geen kring rijden ivm co-schap(of ik moet net vrij weekend hebben), maar de regio valt wsl precies in mijn twee vrije weken Haha! )

MyWishMax

Re: regeling zomerkampioenschappen [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:43

Zuid-Holland zijn pony's allemaal zonder kringselecties, maar paarden zowel springen en dressuur met.

Wel goed dat ze geluistert hebben naar de ruiters!