bixiewedstrijden wie doet dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nickyforever

bixiewedstrijden wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:58

Hoe ik ben erg benieuwd naar wie er bixie wedstrijdjes rijden en hoe dat gaat.
mijn dochtertje wordt in december 6 jaar en heeft met haar shet serieus les wat haar vrij goed afgaat.
Nu zouden we dus bixie willen gaar starten maar wat houdt het precies in?
en rijdt ze dan vaak wedstrijdjes?

en hoe oud zijn de meeste kinderen als ze daar mee beginnen?
en met wat voor soort pony?

jentel

Re: bixiewedstrijden wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:59

zou ik ook graag willen weten voor een kennisje van mij, ik lees even mee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:19

ik vande zomer dagje cursus gedaan om te mogen jureren, dus dat ook gedaan op kringwedstrijden.

Kinderen doen mee in de leeftijd van 6 tot 11 ongeveer. Pony's zijn vaak shetjes of kleine welshjes.
Ze kunnen meedoen aan spelletjes parcour of een dressuurproefje (evt beide).
Proefje is opgebouwd uit paar voltes, rechte lijntjes en wat balkjes draven, alleen stap en draf.
Spelletje is door poortje heen, iets vanaf je pony in bak gooien, slalom, enz enz.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:27

haike schreef:
ik vande zomer dagje cursus gedaan om te mogen jureren, dus dat ook gedaan op kringwedstrijden.

Kinderen doen mee in de leeftijd van 6 tot 11 ongeveer. Pony's zijn vaak shetjes of kleine welshjes.
Ze kunnen meedoen aan spelletjes parcour of een dressuurproefje (evt beide).
Proefje is opgebouwd uit paar voltes, rechte lijntjes en wat balkjes draven, alleen stap en draf.
Spelletje is door poortje heen, iets vanaf je pony in bak gooien, slalom, enz enz.

Hoi klinkt ontzettend leuk weet je ook hoe ik aan een lijst kom met adressen waar ze boxie houden?
of is dat alleen bij het KNHS bekent?

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:28

Ik weet niet wat het is. Maar klinkt leuk. Ik denk ook inderdaad slalommen spelletjes door poortjes heen e.d.
Ik denk niet dat je er een minimale leeftijd voor moet hebben. Pling Maarja, wie ben ik? Lachen

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:28

Misschien heb je hier iets aan.
http://www.knhs.nl/news.asp?ID=7806&Pca ... omStyle=11

Mijn dochter van 9 jaar heeft dit jaar ook een paar bixies meegereden, maar er zijn er niet zo heel veel. Kan je ook opzoeken bij http://www.startlijsten.nl/ en dan bij kalender.

Ik vind het ook wel jammer dat je niet weet hoeveelste ze zijn geworden (was toen tenminste niet 1 keer) en er was zelfs een wedstrijd dat iedereen voor alle onderdelen een 4 haalde (is het hoogste punt). Daar leren ze ook niet veel van. Koe
Onze dochter rijdt nu in de B dressuur, maar dat is wel moeilijker omdat er galop in zit.

Ik zou wel willen dat er eens een bixie springen was hier in de buurt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:32

Mijn beide zusjes hebben er aan meegedaan tot ze te oud waren en zijn toen overgegaan naar gewone dressuur. Het was een hele mooie opstap naar de ''echte'' dressuur. Bij Bixie mag er bijvoorbeeld ook nog iemand meelopen met de pony in de ring enzo, das voor de ruitertjes vaak toch heel prettig de eerste paar keer...
Wij haalden data uit ''de paard&sport die je krijgt als je bij KNHS ingeschreven staat...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:27

Mijn buurmeisje rijdt met mijn shetlander bixie, toch is ze eigenlijk altijd de kleinste hoor! Rijden hier in de buurt ook veel d/e pony's mee. In Friesland heb je ze steeds vaker, zij rijdt alleen de dichtbijzijndste en dat is ong. 6x per jaar. In de AA mag je meelopen, al gebeurt dat weinig. A heb je nog balkjes lopen en vanaf de B1 galop. Springen heb je AA en A, erg leuk!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:29

MizzKarice schreef:
Ik weet niet wat het is. Maar klinkt leuk. Ik denk ook inderdaad slalommen spelletjes door poortjes heen e.d.
Ik denk niet dat je er een minimale leeftijd voor moet hebben. Pling Maarja, wie ben ik? Lachen

Aan ik denk hebben we niks, je mag pas starten als je 6 jaar bent.