springen met bandages op onderlinge wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

0mandy0

springen met bandages op onderlinge wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 09:15

Mag dit? Ik mag binnenkort met een paardje van een stalgenootje gaan springen nou heb ik een halster, dekje en bandages van scapa en nou leek het me heel stoer om even helemaal in het scapasports te gaan! Vork Mag je springen met bandages ik weet dat je peesjes mag gebruiken maar dit weet ik niet zeker! xxx mandy

Frantic

Re: springen met bandages op onderlinge wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:21

is het verstandig? ik snap dat je setjes gek bent, maar paard moet eerst komen! dus gewoon peesbeschermers.

Bandages zijn alleen maar gevaarlijk, op onze onderlinge zou je er echt niet mee mogen starten!

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:25

amondi schreef:
is het verstandig? ik snap dat je setjes gek bent, maar paard moet eerst komen! dus gewoon peesbeschermers.

Bandages zijn alleen maar gevaarlijk, op onze onderlinge zou je er echt niet mee mogen starten!

Hoezo zijn bandages gevaarlijk?

Ik spring en dressuur altijd met bandages. En op springwedstrijden heb ik ook bandages om.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:48

Ik snap eerlijk gezet ook niet waarom het gevaarlijk is, ik rij vrijwel altijd met bandages en ik heb nooit last van het probleem afzakkende bandages of bandages die loslaten! Meer reacties a.u.b mag het of mag het niet! En ik vind het gewoon stoer om helemaal in het scapa te komen en met bandages zijn de benen van het paard van mijn stalgenoot ook beschermt! Ik ben gewoon goed ervaren met bandageren en weet heus wel hoe ze moeten zitten! Dus daar hangt het niet van af!! xxx Mandy

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:52

Of het mag hangt af van de reglementen die de organisatie heeft opgesteld. Dus dat kan je alleen daar navragen. Ik denk trouwens niet dat er veel organisaties een probleem van zullen maken.
Ik spring zelf liever ook met peesbeschermers, ben toch altijd bang voor afzakkers.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:54

hmm maar het is onderling he Lachen en ik spring weleens meer met bandages blijven bij mij altijd heel goed zitten hoor! Maar mag het volgens de officiele regelementen dan wel? xxxx mandy

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:56

Juist omdat het onderling is, kan de organisatie de reglementen zelf bepalen en heb je dus niks met de officiële regels te maken. Even bellen dus. Voor de officiële reglementen kan je http://www.knhs.nl even bekijken, ben niet zo'n springer, dus niet op de hoogte. Misschien staat het ook wel in FAQ op dit forum Knipoog

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:58

okay alvast bedankt! xxx mandy

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:33

idd, en bij ons mag je dus niet zo starten! dat jij ze altijd om hebt, wil niet zeggen dat ze niet 1 keertje los kunnen schieten bij de afsprong en het paard zodoende in de hindernis stort!

Ik denk ook niet dat er 1 springruiter is die met bandages traint, veel te gevaarlijk en klappen vangen ze ook niet echt op!
En dan hebben we het nog niet eens over de buigzaamheid van de ingezwachtelde benen....

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 12:05

hmm dus het mag niet?
denken jullie! xxx mandy

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:26

0mandy0 schreef:
hmm dus het mag niet?
denken jullie! xxx mandy

Neem nou even de moeite om het regelement van de knhs betreffende springen te lezen!!!
Aangezien het een onderlinge wedstrijd is kunnen de regelementen anders zijn. Dat kan je hier wel vragen maar wij weten echt niet hoe het op jou vereniging geregeld is. Dat zul je moeten vragen bij je bestuur.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:32

Ondertussen heb ik wel de moeite genomen om het even na te zoek bij de knhs ( heb toch niks te doen op mijn werk, natuurlijk ). Bij de knhs mag het dus wel, maar zoals hier al vaak gezegd is: bel de organisatie!!!!

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:36

amondi schreef:
idd,
Ik denk ook niet dat er 1 springruiter is die met bandages traint, veel te gevaarlijk en klappen vangen ze ook niet echt op!
En dan hebben we het nog niet eens over de buigzaamheid van de ingezwachtelde benen....

Ik ken een paar springruiters die met bandages trainen, en 1 daarvan start ook met bandages. Kwa buigzaamheid is er totaal geen hinder. Bandages zitten op precies dezelfde plek als peesbeschermers. Niet om de knieen ofzo. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:30

ik zie wel eens dat er om de voorbenen peeskappen zitten en om de achterbenen bandages. Als je echt met bandages wil starten zou ik het zo doen! een bandage vangt nou niet bepaald veel klappen op.. Stel dat hij heel hard met zijn voorbenen tegen de hindernis aankomt, of iets anders. ik zelf zou lekker met peeskappen gaan rijden.!

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 11:51

okay bedankt voor jullie reacties Lachen , maar het is toch maar 60 cm dus ik ga startten in het scapa Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:53

veel succes dan!

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:29

amondi schreef:
idd, en bij ons mag je dus niet zo starten! dat jij ze altijd om hebt, wil niet zeggen dat ze niet 1 keertje los kunnen schieten bij de afsprong en het paard zodoende in de hindernis stort!

Dit is niet waar. Ik ken zelfs ruiters die met ggk dekhengsten springen met bandages om. Ik ben zelf ook meer voor de peesbeschermers maar dat wil nog niet zeggen dat andere mensen er anders over denken. De meningen over wat nou beter is lopen uiteen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:54

amondi schreef:

Er zijn zat springruiters die met bandages trainen, neem dat maar van mij aan.

spring die van mij ook met bandages, omdat die van mij schuurplekken heeft van de peeskappen en mijn paard gaat voor.

benen kunnen prima buigen met goed aangelegde bandges..

de bandages kunnen natuurlijk niet de zelfde klappen hebben als peeskap met een harde buitenkant,
maar dat kunnen 3 in 1 beschemrs ook niet en die worden ook veel gebruikt..