Ponystartkaart omzetten in paardenstartkaart?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Ponystartkaart omzetten in paardenstartkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 09:58

Ik kan het niet vinden in de reglementen dus daarom mijn vraag hier.

Ik heb nu een startkaart bij de pony's maar moet volgend jaar bij de paarden gaan starten, moet ik dan eerst mijn ponystartkaart opzeggen en een nieuwe aanvragen of kan ik gewoon deze startkaart houden?

Puera

Re: Ponystartkaart omzetten in paardenstartkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:32

Tja, als ik het Algemeen Wedstrijdreglement mag geloven dan kun je gewoon je ponystartkaart blijven gebruiken. Want in de begripsbepalingen staat bij 'Paard' het volgende:
Citaat:
Waar in de reglementen ‘paard’ is vermeld wordt daaronder ook ‘pony’ begrepen, tenzij anders vermeld.

En in artikel Artikel 14 - Startkaarten staat:
Citaat:
1. Combinaties, die deelnemen aan volgens dit reglement te houden wedstrijden, dienen bij de KNHS te zijn ingeschreven onder één combinatienummer of spannummer. Dit nummer heeft betrekking op deelnemer en/of paard(en).
2. Voor nieuwe combinaties kunnen startkaarten uitsluitend volgens onderstaande procedure worden verkregen:
a. De deelnemer dient lid te zijn van een lidvereniging.
b. De aanvrager dient een duidelijk en volledig ingevuld registratiedocument annex startkaartaanvraag in te dienen, voorzien van kopieën van de pagina's met het registratienummer, de afstammings- en identificatiegegevens en het transpondernummer zoals opgenomen in het bij het desbetreffende paard behorende paardenpaspoort. Het registratiedocument annex de startkaartaanvraag moet zijn ingediend alvorens met het desbetreffende paard kan worden gestart. Indien na 01 januari 2005 voor het desbetreffende paard een nieuwe startkaart is uitgegeven, volstaat een startkaartaanvraag met een volledig ingevuld en ondertekend mutatieformulier startkaartaanvraag. Alleen dan is het niet nodig de gevraagde kopieën uit het paardenpaspoort met de startkaartaanvraag mee te sturen. Zodra tussentijds wijzigingen in het paardenpaspoort zijn aangebracht is het overleggen van de kopie daarvan wel noodzakelijk.
c. De geldigheidsduur van een startkaart is een kalenderjaar.
d. Een startkaart blijft eigendom van de KNHS.
e. Indien de startkaartaanvraag een paard betreft met een buitenlands paspoort en dit paard nog niet eerder bij de KNHS is geregistreerd, dient een verklaring van de sportgegevens (ook als het paard geen sportklasseringen heeft behaald) van de FN uit het land van herkomst bij de aanvraag gevoegd te worden.
3. In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.

Uit de combinatie van deze twee quotes uit het reglement zou je kunnen concluderen dat je geen nieuwe startkaart hoeft aan te vragen en/of een mutatie hoeft door te geven. Maar ik zou voor alle zekerheid toch even met de KNHS bellen. Dan weet je 't helemaal zeker. Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 22:05

Ik heb de ponyclub gebeld en hij meld me dus eerst af bij de pony's en vraagt dan een nieuwe startkaart aan. Er zijn er al meerdere van onze ponyclub bij de paarden verder gegaan dus hij zal het wel weten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:12

Dat kan natuurlijk ook. En idd, als diegene het al vaker succesvol heeft gedaan, dan komt 't vast wel goed. Lachen

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:13

Ik zit met dezelfde vraag....maar ik moet dus een nieuwe startkaart aanvragen als ik het goed begrijp....moet ik dat dan pas rond december doen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:23

je moet waarschijnlijk naar een andere vereniging, je hebt ponyclubs en rijverenigingen! Daar zit hem de kneep.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:25

amondi schreef:
je moet waarschijnlijk naar een andere vereniging, je hebt ponyclubs en rijverenigingen! Daar zit hem de kneep.

ow bij mij geld dat dan niet Haha! want mijn vereniging is ponyclub en paardensportvereniging Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 09:33

_tarja_ schreef:
Ik zit met dezelfde vraag....maar ik moet dus een nieuwe startkaart aanvragen als ik het goed begrijp....moet ik dat dan pas rond december doen?

Je moet geloof ik voor november af hebben gemeld bij je ponyclub en je kunt dan gelijk een startkaart voor volgend jaar aanvragen.

Ik hoef ook niet naar een andere vereniging, bij ons is het ook pc en lrv tegelijk.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:50

Ik snap niet wat je moeilijk doet char??
Waarom heb je dat maandag niet aan me moeder gevraagd?
Ik ben toch ook van de pony's verder gegaan bij de paarden!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:44

als je van de pony's naar de paarden gaat moet je overgeschreven worden naar de rijvereniging. of je dan ook een nieuwe startkaart moet hebben weet ik niet zeker, maar denk het wel

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:08

AikePeer schreef:
Ik snap niet wat je moeilijk doet char??
Waarom heb je dat maandag niet aan me moeder gevraagd?
Ik ben toch ook van de pony's verder gegaan bij de paarden!

Jaa had ik ook al aan jou gevraagd, maar iemand anders zei weer dat ik mn startkaart gewoon kon houden.

Maar goed, je moet dus inderdaad een nieuwe startkaart en de oude opzeggen.