met d-pony tussen paarden rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mriinaa

met d-pony tussen paarden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 19:05

ik ga volgend jaar op een nu nog 2,5 jarige merrie rijden, maar waarschijnlijk zal ze net geen E-pony worden, dus een D-pony. ik wil er ook wedstrijden mee gaan rijden over een aantal jaar als we er klaar voor zijn.
nu is mijn vraag: zou ik met haar als ik 18 ben met haar wedstrijden mogen rijden?
ik heb vaak gehoord dat je als je 18 bent moet overstappen naar paarden, maar als je klein bent mag je dan niet op pony's blijven rijden?
ik zou dat namelijk wel jammer vinden, ben ik net onderweg met haar om er iets van te maken, moet ik overstappen naar een paard.
wie kan mij antwoord geven?

sulindabaf

Re: met d-pony tussen paarden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:10

je moet idd als je 18 bent overstappen naar de paarden. het maakt niet uit hoe klein je bent. je zou wel met een pony bij de paarden kunnen starten!! Tong uitsteken

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:13

Je moet idd wel bij de paarden starten. Maar je kunt dan ook gewoon met deze pony bij de paarden gaan starten Lachen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:16

Ik (24) start met een pony bij de paarden. Hij is 1.48 dus ook zeker een kleintje tussen het gemiddelde van de paarden die meedoen.

Het heeft voor en nadelen. Maar als je een goeie jury hebt kijkt ze niet naar de stokmaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:16

Waarom niet. Gewoon ervoor gaan.
Momenteel oefen ik met mijn kleine e-pony ook om volgend jaar op wedstrijd te gaan. ook ik moet tussen de paarden starten.
Ik geef er niks om. Ik vind het wel een prestatie als je met je pony netjes rijd tussen de paarden en van tijd tot tijd ook nog eens een winstpuntje haalt.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:24

als ze boven de 1.47 is mag je bij de paarden starten... daaronder is het ook in het buitenland een pony en mag je niet bij de paarden starten.

Boven de 1.47 is het een E-pony, en Nederland is het enige land dat de maat E-pony heeft ingevoerd, dus buiten Nederland is een E-pony een paard.

Ook mag je met een pony onder de 1.47 niet hoger straten dan Z2. dit weet ik echter zeker, over hierboven twijfel ik een klein beetje over, of deze regels niet zijn veranderd met ingang van 2006...

maargoed succes ermee in ieder gaval Knipoog

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:42

ik start ook met een pony van 1.48 bij de paarden

En ja ht heeft inderdaad voor en nadelen. Maar ik vind dat als ik goed rijd..het niet uitmaakt of ik wel of niet hoog zit, maar dat die punten gewoon gegeven moeten worden.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:18

mietjuh schreef:
als ze boven de 1.47 is mag je bij de paarden starten... daaronder is het ook in het buitenland een pony en mag je niet bij de paarden starten.

Boven de 1.47 is het een E-pony, en Nederland is het enige land dat de maat E-pony heeft ingevoerd, dus buiten Nederland is een E-pony een paard.

Ook mag je met een pony onder de 1.47 niet hoger straten dan Z2. dit weet ik echter zeker, over hierboven twijfel ik een klein beetje over, of deze regels niet zijn veranderd met ingang van 2006...

Het is volgens mij vanaf 1.48 Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:30

mietjuh schreef:

dat is volgens mij echt onzin. Het is alleen zo dat als je ouder dan 18 bent, je tussen de paarden moet starten. Maar als je gewoon een pony hebt mag je daar best mee tussen de paarden starten hoor (ook als ie onder de 1.47m blijft Knipoog )

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:30

*dubbelpost

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:33

Nee hij moet wel boven de 1.47 zijn dat weet ik zeker want daar heb ik gister nog voor naar de KNHS gebelt

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:34

blacklight schreef:
Nee hij moet wel boven de 1.47 zijn dat weet ik zeker want daar heb ik gister nog voor naar de KNHS gebelt

Nee, nee, nee.

Je mag zelfs met een shetlander tussen de paarden starten
als je dit wilt.

Je mag alleen niet verder dan de Z2.

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:38

ja ik dacht ook dat je altijd als je dat wilt bij de paarden mocht starten

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 06:24

blacklight schreef:

1.48,1 zelfs, dacht ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:49

Kijk eens in de FAQ van WD-V

Je mag als je zin hebt zelfs een shetlander starten.
Bij de nationale wedstrijden is er wel een min. stokmaat.
Maar bij de basis, dus tot de Z2 niet.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:51

ACSM schreef:
blacklight schreef:

1.48,1 zelfs, dacht ik.....

Wat kunnen sommige mensen l*llen. Slapen
Je mag met elke pony tussen de paarden starten, alleen idd niet hoger dan het Z2 bij een bepaalde stokmaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:11

Daarom hier maar een slotje Lachen