gallop zit er nog niet goed in, toch proberen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

gallop zit er nog niet goed in, toch proberen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 13:29

hallo,,

volgende week zijn hier in twente de clubkampioenschappen weer, ik kan mijn paad is stap en draf we goed rijden en door de buiging heen krijgen, maar in galop is dat knudde Huilen ........
Zou ik nou toch mee doen aan de clubkampioenschappen of zou ik het niet doen Vork ? aan de ene kant kan het me weining schelen krijg toch geen winstpunten maar aan de andere kant sta ik misschien wel voor schut? wat zou jij doen?

Loesss

Re: gallop zit er nog niet goed in, toch proberen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:34

Een wedstrijd rijden is volgens mij altijd nog voor je plezier... dus doe gewoon mee. Wat kan jou het nou schelen dat je voor schut staat, je doet toch je best....

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:38

Het is toch gewoon voor de lol? Starten dus, als je je druk gaat maken over wat andere mensen vinden dan blijf je bezig hoor.
Het is bovendien een goede oefening voor je paard!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:30

PP=>WD-V

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:50

gewoon starten! leuk voor de ervaring en wat kan jou het nou schelen? je doet t toch voor jezelf en paard, misschien krijg je nog goede tips! succes!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:52

Als je wedstrijden leuk vind om te rijden, moet je het gewoon rijden.
Er kan bij zo'n wedstrijd zoveel fout gaan. En dan niet alleen bij jou maar
ook bij anderen. Dus als je het leuk vind waarom niet!!

Als je mee doet, super veel suc6!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:09

bij mijn paard zit de galop er ook nog niet goed in maar we rijden al wel wedstrijden.
het zijn dan wel onderlinge maar het is goed voor de ervaring.
en we hebben bijna altijd winst.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:14

bedankt voor al jullie reacties

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:37

Veel longeren met gebruik van stemhulpen.
Als het dier dit begrijpt gaat het over het algemeen onder het zadel veel beter.
Ik bedoel geen afmatting, maar begrip over brengen. Het dier kan aan de longeerlijn ongehinderd bewegen. Een storende ruiter/amazone kan hem ook dwars zitten.
Het dier kan daarna het prettige ongehinderde aanspringen en doorspringen gaan asosieren middels de stemhulp met iemand op de rug.
Helaas wordt longeren vaak gebruik als uitlating van overtollige energie. Longeren is een kunst op zich en een geweldig goed hulpmiddel in de africhting.
Veel succes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:43

toen ik begon in de B dressuur was bij mijn paard de galop ook nog niet bevestigd... aanspringen ging niet altijd even goed, evenals de buiging.
toch geprobeerd en was in 4 maanden L1. de galop zit er nu sinds een maandje goed in.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:25

Een wedstrijd rijden is inderdaad voor je plezier Knipoog Ik zou gewoon mee doen hoor ! Pling

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:57

Persoonlijk zou ik ook gaan voor de ondelinge wedstrijden, zo heb je geen concurentie en wel de ervaring en me winst punten op een ander tijd stip halen wedstrijden zijn wedtrijden je wil natuurlijk ook wel een keertje willen winnen althans ik. Zo oefen ik nu ook op mijn 4jarige doe onderling zo dat ik volgend jaar maart kan starten en ja ook omdat de galop nog niet optimaal is. Dit was mijn mening vooral moet je doen wat je zelf wil. Maar al bijvoorbaat je zelf inschrijven wetende dat je geen kans maakt is niet aan mij besteed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:04

Starten!!

Ik start met mijn paard nu nog in de B, in de stap- en drafonderdelen is ze al klaar voor de L2/M1, de galop is nog niet eens B-klaar. Zodra ze denk dat ze mag gaan galopperen, raakt ze overstuur en vergeet ze alles. Toch gaat het op concoursen al erg goed, afgelopen zomer had ik me gekwalificeerd voor de Brabantse kampioenschappen. En dat met een paard dat absoluut nog niet kan galopperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:05

Je doet mee aan wedstrijden voor je plezier en ervaring. Dus ik zou gewoon mee doen. En thuis gewoon goed oefenen. succes Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:10

ik ga het vandaag weer proberen we hebben nog stees moeite met de galop maar het is voor de fun en mn paard moet nog heel veel minder heet worden op wedstrijden dus weer een goede oefening

laura86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:49

gewoon geduld hebben en blijven oefenen! dan moet het vanzelf goedkomen. En anders wend ze in ieder geval al een beetje aan het wedstrijd rijden.

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:07

Gewoon lekker meedoen!!
Het gaat ook om de ervaring, je hoeft toch niet meteen 1ste te worden.
Ik heb wel is ruiters op wedstrijden gezien.... Haha! Daar is een galopje die er niet goed inzit niks bij hoor. Knipoog

(het ergste wat ik heb gezien is een paard die in 1 proefje 2 keer buiten de de paaltjes sprong een bordje omgooide, niet wou stilstaan om te groeten, en het meisje 4 keer van zijn rug af werpte...)