Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_angela_ schreef:Het probleem bij mijn paard is dat hij zijn rug niet loslaat in de galop. Pas als hij dat heeft geleert kan hij lekker door galopperen. Toen ik hem kocht had hij zijn rug altijd vast zitten. In draf is het ondertussen helemaal los, in stap na een tijdje rijden. In galop dus nog niet, bij een vraag naar voren (been of zweep) krijg ik een bok. Het eruit slaan is absoluut geen optie bij mijn paard. Daar wordt ie alleen maar pisneidig van, en het is ook nergens voor nodig, aangezien het rijtechnisch is op te lossen.
Maar tot die tijd wil ik toch wel graag weten wat ik kwa punten het beste kan doen.....
Het zadel heb ik laten nakijken, en is goed gekeurd. Daar zat ik namelijk ook al aan te denken.
, succes ! _angela_ schreef:Het is nagekeken door 2 DA, mijn instructrice, en laatst op een clinic. Allemaal in combi met paard.
De rugproblemen (het vastzetten) zijn er door de vorige eigenaar in gereden. Het gaat steeds beter, maar we zijn er nog niet...
Yvonniej schreef:_angela_ schreef:Het is nagekeken door 2 DA, mijn instructrice, en laatst op een clinic. Allemaal in combi met paard.
De rugproblemen (het vastzetten) zijn er door de vorige eigenaar in gereden. Het gaat steeds beter, maar we zijn er nog niet...
Dat is heel goed dat je die er naar hebt laten kijken. Maar al deze 3 personen hebben (hoogst waarschijnlijk) niet erg veel verstand van zadel en de drukverdeling/knellen en draagvlak hiervan. PM chanelly op bokt eens die had ook een probleem met bokken.
Een zadelmaker laten kijken is echt niet heel duur en dan heb je een stuk van zekerheid.