in vrije stap de rijbaan verlaten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

in vrije stap de rijbaan verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:58

hoe zit het nou precies met in vrije stap de rijbaan verlaten? heb al regelmatig een keer een proef gereden alleen nu is het me nog niet helemaal duidelijk. Mag je je paard gewoon aan de teugel laten lopen of moet je juist je paard los laten stappen (teugels wel op maat)?

groetjes Danique

oosterhoff

Re: in vrije stap de rijbaan verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:09

dat stond in het oude boekje wel omschreven.
Het gaat erom dat je paard in aanleuning met zijn neus tussen borst en kniehoogte de baan uitstapt.
bij de huidige proeven hoeft dat niet meer daar mag je zelf weten hoe hij stapt. Er staat namelijk bij A in stap de rijbaan verlaten. dus groeten en hup wegwezen in stap. Dat onderdeel wordt ook niet meer beoordeeld als je er maar bij a uitgaat

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:09

Lees eerst je proevenboekje nog maar eens goed door Knipoog

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:11

oosterhoff schreef:
Het gaat erom dat je paard in aanleuning met zijn neus tussen borst en kniehoogte de baan uitstapt.
bij de huidige proeven hoeft dat niet meer daar mag je zelf weten hoe hij stapt. Er staat namelijk bij A in stap de rijbaan verlaten. dus groeten en hup wegwezen in stap. Dat onderdeel wordt ook niet meer beoordeeld als je er maar bij a uitgaat

Vrije stap de rijbaan verlaten is gewoon nog een onderdeel van de proef dus word ook gewoon beoordeeld.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:13

marije86 schreef:
oosterhoff schreef:

Vrije stap de rijbaan verlaten is gewoon nog een onderdeel van de proef dus word ook gewoon beoordeeld.

Oja waar staat dan dan? in welke proef??

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:14

in de F proeven (van de Fnrs) wordt inderdaad nog steeds 'in vrije stap de rijbaan verlaten' gevraag Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:16

aha de FNRS tja daar heb ik inderdaat geen ervaring mee maargoed dan is mijn omshrijving van de vrijestap dus van toepassing

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:16

@oosterhoff:tis immers een gewoon onderdeel van de proef pas als je de baan uit bent word je niet meer beoorddeeld dat heb ik der altijd van begreepen

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:17

bij ons is het gewoon wel nog in vrije stap de rijbaan verlaten , maar dat wordt dan niet meer meegeteld , nadat je na het groeten al links of rechts bent gegaan worden er geen punten meer gegeven Knipoog .. dat is dan bij ons Tong uitsteken

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:21

marije86 schreef:
@oosterhoff:tis immers een gewoon onderdeel van de proef pas als je de baan uit bent word je niet meer beoorddeeld dat heb ik der altijd van begreepen

Zoals ik al zei bij de FNRS kan het maar zo zo zijn. Bij de KNHS is het zoals ik het heb gezegt in mijn eerste bericht

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:41

ik rijd gewoon het knhs boekje.. en ik weet dat je ze niet meer hoeft maar was er toch nog benieuwt naar Ja

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:15

Dat wordt wel meegeteld hoor! Je paard moet ook ruimer stappen.. Je teugels mogen iets langer, maar absoluut niet losgooien!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:20

fnrs proeven zit het wel,
knhs proeven niet, kan dus ook niet meegeteld worden.

Jenny_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:00

Mail goedemorgen allemaal,
Knipoog in vrije stap de rijbahn velaten? Knipoog
Pling damee is bedult dat de hals van het paard gestrekt is
en dat het paard is ruime en aktieve stap de rijbahn verlat Go jij! Go jij!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:24

Sfiejj schreef:
Dat wordt wel meegeteld hoor! Je paard moet ook ruimer stappen.. Je teugels mogen iets langer, maar absoluut niet losgooien!

Niet bij de knhs proeven hoor!!

Conclusie van dit topic:
*Volgens de nieuwe proeven van de knhs, heb je geen vrije stap de rijbaan verlaten meer, en je mag dus gewoon je teugels losgooien en naar A rijden en dan de bak verlaten!
*Volgens de FNRS proeven, heb je blijkbaar wel vrije stap, dat betekent(en dan quote ik oosterhoff):
Citaat:
Het gaat erom dat je paard in aanleuning met zijn neus tussen borst en kniehoogte de baan uitstapt(+ toevoeging van mezelf) In een ruime, ontspannen stap!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:34

In de nieuwe proeven word dit niet meer meegeteld hoor beste mensen!

Na het groeten bij de X is de proef afegelopen. Ik ergde me de vorige wedstrijd dan ook mateloos aan de mensen die eerst na A toerijden terwijl de uitgang al naast C zat. Iedereen ging naar mij gillen van je moet eerst langs A Clown Ze hebben die proeven juist zo gemaakt zodat ze sneller verlopen, en dan gaan idioten eerst naar de andere kant van de bak om dan weer helemaal terug te stappen terwijl de volgende inprincipe al mag beginnen als op X is afgegroet! Ja zo hebben die proeven natuurlijk ook geen nut!

Enne ik heb geen commentaar gezien op het protocol hoor, maar het hoort ook niet meer bij de proef dus dat hjad ik ook absoluut niet verwacht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:49

missmiekie, legt het dudelijk uit