Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gomir schreef:Ik heb het
Blz. 52 van het proevenboekje...Ik wist dat het ergens stond, maar moest het even zoeken(het staat niet op een logische plaats, dat vond ik toen ook al)
4. Een combinatie die wegens uitsluiting of vrijwillig de ring verlaat, krijgt 2 verliespunten(m.u.v kreupelheid). In de klasse B kunnen geen verliespunten worden gehaald.
Je wordt uitgesloten bij de vierde vergissing, de vierde keer een niet volledig afgesloten rijbaan verlaten of bij de eerste keer een afgesloten rijbaan verlaten. Het niet hervatten van een proef binnen 60 seconden na een val of langer dan 20 seconden verzet van het paard waardoor de proef niet vervolgd kan worden zorgt ook voor uitsluiting!
Ook hulp van derden en herstel van het harnachement leidt tot uitsluiting.
Volgens mij heb ik dan alles
germie schreef:De tweede wedstrijd die ik reed was in een binnenmanege va n 30 bij 60 met een ring van 20 bij 40 erin (met coniferen enz). Het paard dacht dat de witte hekjes rond de ring om te springen waren. Dsu na het groeten en voorwaarts in draf stoof ze rechtdoor, over het hekje. Ik heb het paard omgedraaid, ben er weer in gesprongen en heb de proef uit mogen rijden. Dus wel uitgesloten, maar proef uitgereden. Het was in de B, dus verliespunten kun je toch niet halen.
Ik weet alleen dat ik daar nooit weer start, een B-proef met zo veel poespas als hekjes, coniferen enz. Het was gewoon te veel voor het paard. Misschie ndat het nu wel goed zal gaan, maar ik heb het wel gehad daar.
Fitzroy schreef:In theorie kan het dus zo zijn als jij vindt dat je paard kreupel is, maar de jury niet en je stopt er mee, dat je dat toch 2 verliespunten oplevert.