Wat moet jury zelf gereden hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:17

Je krijgt toch van tevoren startlijsten waar jury opstaat? Dan kan je toch afmelden? Alleen kan jeje volgens mij alleen afmelden voor de tweede proef, en neit voor de eerste...

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:11

Idd krijg je de startlijsten van tevoren en als dat niet zo is vraag ik toch meestal even wie de jury is.
Ik had in de M ook een jurylid waar ik absoluut niet bij wilde starten.

Dit haakt trouwens mooi in op het topic: zij was zelf niet verder dan M1 met 1 wp geweest of zo en mocht ook M2 jureren waarin ze dan vervolgens opmerkingen maakte als "te abrupt" voor een niet-progressieve overgang.
Dus als het even kan, vind ik wel dat juryleden iig de klasse moeten hebben gereden die ze mogen jureren.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:18

Ik heb nog nooit startlijsten gehad, ik moet altijd bellen om te vragen wanneer ik moet rijden. Ik hoor nooit wie er jureert.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:21

Ik stuur altijd een aan mijzelf geadreseerde en gefrankeerde enveloppe mee. Dan krijg je negen van de tien keer een stratlijst. Ik vraag wel van te voren wie er zit. Er zijn er nl. een aantal waar ik echt niet bij wil rijden. Zonde van mijn dag etc.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:24

Hahahaha ik vind dit wel grappig, klinkt bijna alsof er een zwarte lijst bestaat met juryleden Knipoog

Op www.startlijsten.nl staan startlijsten (duh) wel in excel dus ik heb er zelf nog niks aan.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:00

orri schreef:
Hahahaha ik vind dit wel grappig, klinkt bijna alsof er een zwarte lijst bestaat met juryleden Knipoog

Op www.startlijsten.nl staan startlijsten (duh) wel in excel dus ik heb er zelf nog niks aan.


Hhahaha, ik heb een privezwarte lijst. Gelukkig is ie niet zo lang. Mijn favolijst is langer Pling

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:27

Citaat:
Op www.startlijsten.nl staan startlijsten (duh) wel in excel dus ik heb er zelf nog niks aan.

Of ze in Excel staan, ligt aan degene die ze invoert. Het is namelijk mogelijk om zowel word-, tekst als excelbestanden in te voeren. Ligt dus geheel aan de invoerende vereniging.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:37

Ow oke, bij mij keek ik gericht naar een startlijst, die ik dus niet kon openen....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:54

Wel off-topic, maar toch.....
Gail schreef:
Je krijgt toch van tevoren startlijsten waar jury opstaat? Dan kan je toch afmelden? Alleen kan jeje volgens mij alleen afmelden voor de tweede proef, en neit voor de eerste...


Je mag je in principe alleen afmelden voor een wedstrijd als je daar een zeer gegronde reden voor hebt! Anders riskeer je een boete. Afmelden kan eigenlijk alleen bij onverwachte zaken als ziekte van jezelf of je paard e.d. Het inschrijfgeld blijf je altijd verschuldigd, ook als je je hebt afgemeld (met gegronde redenen) is de organiserende vereniging gerechtigd het inschrijfgeld te innen!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:26

Dan snap ik niet waarom er altijd zoveel afmeldingen zijn op het laatste moment.
Ik heb dat zelf ook nog wel eens gedaan en eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een boete voor gehad.
Ik weet wel dat het mag, maar in deze buurt zijn er echt geen verenigingen die dat doen. Misschien dat het bij de van oorsprong NBVR verenigingen toch ook wel een stuk makkelijker ligt dan NKB of KNF.
Trouwens, je paard kan toch kreupel uit zijn stal komen zonder dat je daar nu direkt een DA bij haalt ?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 16:01

Bij ons krijg op je ma, di of wo meestal startlijst en er zijn altijd wachtlijsten....dan mag je toch nog opzeggen?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 16:19

Je mag wel afzeggen, maar je bent nog wel het inschrijfgeld verschuldigd. De ene vereniging zal daar iets makkelijker mee zijn dan de andere.
Als wij een wedstrijd organiseren ben ik daar altijd redelijk hard in: afmelden nadat de startlijsten zijn gemaakt betekent gewoon betalen, zonder uitzonderingen.

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:16

Ik vind dat een jury in de basissport minstens een klasse hoger gereden moet hebben dan hij/zij mag jureren,anders kun je imo nooit goed beoordelen hoe een proef gereden kan worden,wat de moeilijke punten zijn enz.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:50

Lovely schreef:
Over onaantrekkelijke combinaties gesproken. Ooit schreef ik bij een jury die bij het binnenkomen van een niet al te fraaie combinatie die ook nog eens stuiterig door de baan ging, weigerde die combinatie te beoordelen. Ze draaide zich subiet om in haar stoel en vertelde mij dat ik maar moest punten. Uiteindelijk heb ik een soort live-verslag gegeven van de proef met een voorstel voor elk cijfer, zodoende viel de score toch nog mee. Het was niet mooi en het was niet winstpuntwaardige en het zag er allemaal erg geforceerd uit enzovoort enzovoort. Maar ik vind dat wanneer een combinatie de moeite neemt de ring in te rijden, de jury de moeite moet nemen om er serieus naar te kijken. Soms zit je wel eens te kijken met een gevoel van 'guttegut, moet dit nou echt', maar toch hoor je iedere combinatie te beoordelen op wat die laat zien en niet op de kleur van het haar van de ruiter om maar een dwarsstraat te noemen.


dat heb ik ook eens meegemaakt. Kwam een meisje met een haf binnen en die wilde de jury gewoon niet punten...Verward Ze had trouwens van mij een winstpunt gekregen *LOL* Vond de jury niet leuk, maar het meisje werkte alles netjes af en het beest gaf na, had ze het zelf maar moeten doen }>

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:23

Schan-da-lig! daar moeten ze voor geroyeerd worden vind ik ( punten aan anderen overlaten). De arrogantie zeg...

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:28

Als ik haar naam had onthouden had ik ook wel een klacht ingediend, maar ik wist het niet meer *LOL* En verder was het gelukkig wel een eerlijke jury...(je moet er allen niet met een haf of fjord bijrijden)

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 10:01

Dan is t ook niet eerlijk!