Hoe denk jij altijd als je punten tegenvallen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Hoe denk jij altijd als je punten tegenvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:34

Ik had gisteren een onderlinge wedstrijd. En mijn paard liep voor het eerst in haar hele wedstrijdcariere (die is niet zo heel lang nog) Een super ontspannen proefje. Iedereen stond met de duimen omhoog. Op de foto's heeft ze een mooi ruggebruik, zo voelde het ook. En een geweldig mooi achterbeen voor het B. Ik had eerlijk gezegt wel 190 punten verwacht. Dat zeiden degene om mij heen ook. Die rijden toch ook allemaal wedstrijden. Was echt super trots. Ze liep heerlijk.

Toen kreeg ik mijn punten, 180. Dan ben je teleurgesteld. Je hebt naar je idee zo'n fijne proef gereden. Hebben jullie dat ook wel eens. Ook was ik het niet eens met het commentaar. Had voor de ontspanning een 5 Tong uitsteken En ze was nog nooit zo ontspannen geweest terwijl ik daar normaal toch wel een 6 of 7 heb staan.

Kunnen jullie daar goed mee omgaan. Als je punten tegenvallen. Ik baal er nu nog steeds een beetje van. Omdat we zoveel hebben meeggemaakt. En nu gaat het goed. En dan nog steeds 180 terwijl we met spanningsfouten nog wel hogere punten hebben gereden.

Dit staat bij wedstrijdverslagen
Ach eigenlijk valt het wel mee. Het was toch nog 180 maar....

Tarah liep gisteren echt enorm lekker. Ik kwam de proef uit. En toen werd er gezegd. Nou dat zou normaal 2 wp in 1x zijn. (onderlinge, telt niet mee voor wptelling) en mijn vriendin die regelmatig 190 195 rijd in haar wedstrijd proeven zei tegen mij. Nou als je nou geen 190 haalt. En ze was zo lekker los. lekker van mijn hand af. Eindelijk eens ontspannen op wedstrijd. Dat hebben we nog nooit eerder meegemaakt. En toch nog B + 7 met alle spanning.

De punten vielen vies tegen namelijk 180. De jury vond dat ie de gehele tijd tegen de hand was. Daar heb ik niks van gemerkt . Ik heb proeven gereden waarbij ze wel tegen de hand was en ook 180 gehaald. Dus baalde er heel erg van om dan nu alsnog 180 te krijgen. Helemaal omdat ik niks had gevoeld en omstanders er helemaal niks van gezien hadden . Gelukkig was ik niet de enige die heel raar commentaar meekreeg van de jury, want er kwamen allemaal mensen die voorbij kwamen omdat ze echt niks hadden gevoeld met wat de jury zei.

Ook heb ik foto's en die laten ook duidelijk zien dat er niks niet tegen de hand was ofzow, helaas kan ik die niet plaatsen, want mijn vriendin heeft ze gemaakt en opgestuurd maar nu wil de comp ze niet goed opslaan. En ze zijn zo mooi.

Maarja, heb in ieder geval heerlijk gereden, en denk dat we redelijk uit ons dipje zijn gekomen.

Bedankt allemaal!!!

Zandoo

Re: Hoe denk jij altijd als je punten tegenvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:37

Jammer, Volgende keer beter Haha! denk ik Tong uitsteken
Het zal dan wel zo zijn geweest Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:38

Dan ben je inderdaad teleurgesteld.
Het belangrijkst is dat jij zelf een goed gevoel had over de proef. Dat kan niemand jou meer afnemen. Vork

Volgende keer beter, met leukere jury!
Plingaar hopen we dan maar op. Knipoog

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:40

wat gemeen.ik zou ook boos zijn.daar klopt nix van en ik zou er op af gaan en een uitleg vragen en de foto laten zien

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:40

ik denk altijd volgende x beter en ik hoop altijd maar dat er dan veel commentaar bij staat dan heb je weer wat om aan te werken.
ik vind het het echt irri als je lage punten hebt en er staat verder niks bij.
maar hoge punten tewijl je proef bagger ging vindt ik ook niks

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:43

Jah daar hoop ik echt op. En weer op net zon ontspannen tarah. Das toch wel super dat ze nu zo'n vertrouwen erin heeft.

Hahah het was gisteren middag. Toen de clubdag was. WE kregen de punten gisteren aaf tijdens de bbq pas. Dus er valt weinig aan te doen. Maar dat maakt me ook niks uit. Maar tis gewoon jammer dan heb je zo'n super gevoel en dan zijn de punten nog ong. hetzelfde als een proef vol spanning. Moest stiekem wel lachen voo rmijn 5 voor de ontspanning. er stond bij paard zit bijna tegen spanning aan. Hhahah is maar goed dat ze ons niet eerder door de baan heeft zien gaan.

Maar toch blijf ik er dan een beetje van balen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:45

hahah 5 punten commentaar is niet zoveel. En ik kan er ook niet zoveel mee. Omdat ik het zelf absoluut niet gevoeld heb wat er staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:47

Ik vind dat altijd erg, dan heeft die pony zo goed zijn best gedaan enzo, en dan krijgt ie zulke lage punten, dat vind ik altijd erg.... Vooral als je die punten dan ook nog eens krijgt van een jury die amper gekeken heeft Rolleyes
Maar aan de andere kant denk ik altijd 'ach hij liep goed, wat maken die punten dan toch uit?!'

Volgende week krijgen jullie misschien wel een eerlijke jury en gaat ze misschien wel net zo ontspannen lopen! Lachen Proficiat voro je twee proeven in elk geval Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:58

Dat houd je toch,soms is niet alles wat je voelt ook zo te zien.En mischien kan ze wel nog ontspannerer lopen,ga daar dan mee aan het werk om het de volgende keer nog beter te doen,om wel die 190 punten te halen. :-} 180 is ook niet verkeerd,wees trots op wat je gehaald heb en wees gemotiveerd om meer te oefenen aan ontspanning voor die 190 de volgende keer! Sucses!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 12:01

Dat hou ik ook in mijn hoofd. Vorige keer heb ik haar halverwege de proef ff doorgepakt. Toen ging ze ontspannen en nu gelijk vanaf het begin. ZOu ze het dan echt geleerd hebben.

Ben echt zo suuper trots op mijn geliefde paardje taartje

Ik ben daar super gemotiveerd voor. Want zonder ontspannning kun je niks met mijn paard. Dan maakt ze zich sterk en heb je een machtig probleem. Daarom was ik zo blij dat ze nu eens super goed ontspannen liep. Tuurlijk 180 is niet verkeerd. Maar ik had gewoon wat meer verwahct.

En inderdaad volgende keer een andere jury

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:06

jij vergelijkt het met je andere wedtsrijden en dat kan de jury niet..
en soms ziet het er nu eenmaal anders uit dan dat het voelt..
of verwacht een jury meer van je.

next time better!

zo denk ik altijd maar Knipoog
ik heb ook wel eens gehad in mn 1e proef super fijn en 166 punten en andere proef voelde niet fijn en liep die 206..
tja jury's

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 12:14

haha inderdaad. Daar is het jurysport voor.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:40

Bij voor mijn gevoel tegenvallende punten laat ik mijn proeven weer eens opnemen. Ontspannen wil niet altijd een goed beeld geven. Het kan ook traag en onvoldoende actief overkomen.
Het werkt vaak heel verhelderend om je proef eens op video terug te zien. En wat ook helpt bij is geregeld naast de jury plaatsnemen om te schrijven.

En pas idd op met je hele voorgeschiedenis erbij te betrekken. Die kent een jury idd niet. Die beoordeeld die 5 minuten in de ring. Als het voor jou goed aanvoelt is dat heel positief, maar het hoeft nog niet te voldoen aan de voorwaarden die een jury graag zou willen zien.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:45

Zoals hier al gezegd is: je bent toch afhankelijk van de jury, en die kan geen vergelijking maken met 'anders' pf hoe ze 'normaal' loopt.
Ik ben zelf altijd heel gespannen voor de punten, maar heb nog niet vaak gehad dat ik me er niet in kon vinden. Wel vaak aan de lage kant ofzo, maar als ik dan vergeleek met de anderen was het ook wel terecht. Ik probeer gewoon lekker voor mezelf te rijden, en eigenlijk gaat het ook eigenlijk altijd wel aardig. Als ik iets niet begrijp, qua punten, overleg ik even met mensen die mijn proef gezien hebben. Als zij het eens zijn met de jury, probeer ik het volgende keer beter aan te voelen. En anders dan denk ik altijd maar dat het vanuit de jurykamer het er soms net weer anders uit ziet.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:48

Als mijn punten tegenvallen, ga ik eerst altijd bij me zelf na of ik lekker gereden heb,en of ik vind dat de pony/paard goed zijn best gedaan heeft.
Ook vraag ik mensen die het gezien hebben, en die ik ken natuurlijk Knipoog ook wat zij er van vonden.
Daarna denk ik er niet zo veel meer over na, de volgende keer beter Lachen .

Had laatst toen ik nog wedstrijden reed, een jury waar ik ook al eens bij geschreven had, en hij had toen tegen mij gezegd, dat hij een hekel aan schimmels had, en dat die geen punten kregen, ookal liepen ze super. Dus ik kom op de wedstrijd, en zie dat ik die jury heb. Dus ik tegen mijn moeder, ik kan het wel vergeten, hoe de pony ook loopt, Nora liep super, en was heel erg tevreden, en had dus hele lage punten, tsja, dat had ik dus al voorspeld, toen baalde ik wel, en vond ik het helemaal niet leuk dat mijn punten zo laag waren....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 13:52

Dat heb ik ook gedaan. Het overlegt met de mensen om mij heen. En die snapte er eignelijk ook niks van.

Maar inderdaad. Een jury beoordeelt die 5 minuten.

Maar iedereen om mij heen was heel positief. Dus dan verwacht je wat meer. ACh volgende keer weer beter.

Volgende keer gaat het weer minder en dan heb je weer normale punten

@ noraahlover; als dat bij mij zou voorkomen zou ik een klacht bij de KNHS indienen. Dat hoort gewoon niet te gebeuren

Ik ben ook super tevreden met mijn paard, ze deed super haar best ben trots. Heb nergens tactverlies of te weinig impuls ofzow staan dus dat zal allemaal goed geweest zijn. Ben echt heel trots.

Ik bedoel gewoon enkelt dat je dan teleurgesteld ben omdat je niet ook fijne punten hebt. Terwijl je dan zo'n fijn gevoel hebt. Gelukkig had ik nog wel een wp. Dan is het iig voldoende geweest.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:39

Tja, wat denk je dan. Ik heb door de jaren heen geleerd om puur voor mezelf te rijden maar het zou een leugen zijn om te zeggen dat ik niet teleurgesteld ben als de punten tegenvallen.

Moet ook eerlijkheidshalve zeggen dat ik altijd KWPNers heb gereden en altijd met 1 wp per proef maar heel regelmatig ook met 2 wp per proef thuiskwam.
Ik rijd nu met een Amerikaanse Appaloosa en dan zie je toch dat juryleden moeite hebben een ander type te jureren. Heb meerdere paarden naar of in het Z gereden dus weet hoe een paard moet aanvoelen maar met dit type kost het me 2x zoveel moeite goede punten te rijden terwijl hij altijd superconstant hele goede, gedragen, ontspannen proeven neerzet.

Maar ja, ik wist dat het een uitdaging zou zijn met dit type paard dressuur te rijden en we hebben er samen zoveel plezier in dat ik me dat niet laat ontnemen door juryleden.

Kortom, ja vind het wel jammer, doe er toch altijd veel moeite voor en steek er veel tijd in om goed voor de dag te komen op wedstrijden.
Maar rij het meest voor jezelf en niet voor een ander dat is de enige manier om er lol aan te hebben en te houden Knipoog
Laat je eigen gevoel belangrijker zijn dan de punten op je briefje.
Veel succes.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:38

vind het wel eens jammer als ik sommige punten zie, maar ik weet ook hoe het komt en ik kan alleen mijzelf erop aan spreken.
bij mij blijft de spanning een groot probleem, proef 1 gaat bagger, proef 2 vaak een verschil van 10 of meer punten en daar heb ik soms dan wel winst in.

maar moet zeggen dat ik de 1e keer neiuwe proeven starten erg teleurgesteld was.. wilde echt stoppen met wedstrijd rijden. vond het niet eens zo beroerd.. maar toch 162 en 154 krijgen.. bijna op verlies. maar ja.. had al 4 maanden niet meer gestart. 2e keer neiuwe proeven kreeg ik een hyperventilatie aanval, toch nog 166 en 180, dus dat vond ik wel weer super(jurylid was in de 1e proef wel heel erg mild hoor.. ik reed gewoon echt niet meer) maar nu weer problemen.. dus pas ergens in december weer starten en zit er dus weer 3 maanden tussen.. dus kom niet echt in een wedstrijdritme.

dus heb nu wel geleerd om de teleurstelling van me af te schudden.. gewoon lekker rijden en we zien wel.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

Tarah5 schreef:

@ noraahlover; als dat bij mij zou voorkomen zou ik een klacht bij de KNHS indienen. Dat hoort gewoon niet te gebeuren

idd, dat had ik toen ook moeten doen, maar we waren eigenlijk zo verbaasd en boos, dus zijn we dat helemaal vergeten...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:32

Ik baal altijd als een stekker...ik ga er dan veel te veel aan terugdenken...had ik dit maar gedaan, had ik die volte maar ronder gereden. Ik kan mezelf altijd wel voor mijn kop slaan...dus harder oefenen...na een dag ben ik het wel vergeten hoor maar de avond zelf baal ik echt...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:09

Ik ben het eigenlijk nooit echt oneens met mijn punten. Als ik lage punten heb dan denk ik dat ik het de volgende keer gewoon beter moet doen.
En daarbij komt: wat omstanders zeggen, daar kun je nooit van op aan want die zijn geen jury en zij kennen jou dus zij kijken door een gekleurde bril. En je gevoel kan iets heel anders zeggen dan hoe het er daadwerkelijk uitzag. Zet jezelf dus maar eens op video, kan iid heel confronterend zijn.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:59

banketstaaf.. maar als het eerlijk is kan ik me er goed in vinden.. als je een 4 verdient hebt wil ik echt geen 7 hebben Knipoog kan me er niet al te druk over maken, als het niet goed gaat heb jij of je paard misschien niet een goede dag, maar toch ligt het 9 van de 10 keer aan de ruite/amazone Ja

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:51

Als ik een fijne proef gereden heb, kan het me eigenlijk niet echt schelen wat mijn punten zijn. Dan ben ik blij dat het paard heeft gedaan wat ik van hem wilde en ben ik heel blij met het gereden zijn. Het is natuurlijk wel jammer als je punten niet met je gevoel kloppen, maar dat heb je nu eenmaal wel eens.

Zo heb ik mijn laatste 4 gereden winstpunten voor mijn gevoel kado gekregen en dan ben ik dus niet perse blij, hoewel ik wel winstpunten heb gereden.
Of mijn wedstrijddag geslaagd is ligt dus aan hoe ik zelf vond dat het ging, of mijn paard braaf was en zijn best deed.

Ook winstpunten rijden is leuk, winnen is ook leuk, maar toch, als ik niet fijn gereden heb ben ik dan nog steeds niet echt blij...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:55

Ligt er een beetje aan, als het gewoon 1 keer is dan heb ik t idee van okay, jury was nog niet wakker ofzo maar als het een paar proeven achtereen is moet je toch eens bij je zelf nagaan dat niet al die jurys t mis hebben Knipoog

Natuurlijk is t balen als je fijn rijdt en geen punten krijgt maarja, that's life en that's dressuur.
Heel gauw over heen zetten en weer lekker gaan trainen en dan op naar de volgende wedstrijd Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:53

hahah dit was de eerste keer dat ik zo fijn kon rijden. Dat was dus echt voor t eerst. Ben benieuwd hoe het volgende keer is.