Wedstrijden in Noord Holland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Wedstrijden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 07:19

Vanaf oktober ga ik in een andere regio starten.
Ik ga vanaf Zuid Holland naar Noord Holland.

Dus... ik ben op zoek naar leuke locaties om wedstrijden te starten. Ik weet dus nog totaal niet welke locaties goed, leuk, gezellig of juist ellendig zijn.

Wie kan mij helpen?

Thuisbasis wordt Den Helder, dus het moet vanaf daar max. een uur rijden zijn met de trailer.

Marijkjuh

Re: Wedstrijden in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:22

Bucephalus in Barsinghorn is erg gezellig, maar ik weet niet of die deze winter wedstrijden organiseren nadat de binnenbak is afgebrand ( er is nog wel een enorme buitenbak ) Misschien kan je Waarland proberen, de manege daar is erg gezellig, maar ik weet niet hoe het me de rijvereniging ( rijvereniging harenkarspel )zit. De rijvereniging Nibixwoud ( heet die zo ? ) raad ik af, ze hebben er maar een bak en het schijnt niet altijd zo goed geregeld te zijn daar Scheve mond

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 07:24

Ja, hoorde dat het daar is afgebrand. Heb zelf op dit moment 2 wedstrijden gepland staan. 15 oktober in Anna Paulowna en 5 november in Callantsoog.
Geen idee waar het is en of het wat is Knipoog

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:30

Middenmeer (2 binnenrijbanen)
Benningbroek (2 binnenrijbanen)
Hippolytushoef (1 binnenrijbaan)
Wijdenes is net te ver voor je daar start ik vaak omdat het een fijne bak is (qua kijkerigheid)
om te starten.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:38

Als je 5 november wil starten kun je beter naar middenmeer gaan. Die heeft een veel betere accomodatie dan Callantsoog (en beter georganiseerd). Mijn paarden staan in Callantsoog, vlak bij de manege waar de wedstrijd georganiseerd wordt, maar ik ga er al jaren niet meer heen. De buitenbak waar je los moet rijden is echt loodzwaar. De laatste keer dat ik er was hadden ze een dag voor de wedstrijd er nog een flinke hoeveelheid los zand overheen gestort. Er was niet doorheen te ploegen. En in middenmeer hebben ze 2 20*60 binnenbanen (lekker binnen losrijden!).

RAp in Anna Palowna is een goede locatie (en binnen losrijden). Waar je verder prima georganiseerde wedstrijden en binnen losrijden kunt vinden zijn o.a.:
Benningbroek
Blokker
Waarland
Hipplolythushoef (wel binnen krap losrijden 20*20 en geen buitenbaan om los te rijden)
Buchephales (maar de manege is afgebrand kun je daar voorlopig niet terecht)
De wedstrijden van Alcmaria Hippix (heb begrepen dat die nu in ouderkarspel verreden gaan worden, ben er nog niet geweest maar het schijnt een prima locatie te zijn. De oude locatie in Schoorl is ook prima)
St. Maarten
Deze locaties zijn allemaal binnen een uur van Den Helder.
Assendelft en Lisse; ietsje verder maar ook hele goede locaties.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 07:42

Thanks! Hier heb ik zeker wat aan.
Assendelft heb ik zelf 3 maanden gestaan, dus wil af en toe ook een uitstapje die kant op doen...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:46

manege van Poelenburgh in Schoorl, rijvereniging daar is Alcmaria Hippix, maar ik geloof dat die binnenkort manege Beukers als thuisbasis hebben.
Kunje vast wel op de site vinden Knipoog
www.alcmariahippix.nl

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:03

Assendelft ben ik helemaal op terug gekomen. Wat een slechte accomodatie hebben ze daar zeg! In de zomer zit het grasland vol gaten en kuilen en in de winter moet je op een 20x20 stukje op keiharde bodem losrijden..

Wormerveer heeft 2 binnenbanen met super bodems (vlokken), voor je paard dus ideaal.
Wijdewormer heeft ook 2 binnenrijbanen, bodems zijn iets minder kwalitatief maar verder niet verkeerd.
Middenbeemster hebben ze 1 binnenrijbaan, hele gezellig wedstrijd altijd (ze verhuizen over enkele maanden naar de Purmer, manege purmerbos)
Blokker, 2 binnenrijbanen en super bodems.
Middenmeer 2 binnenrijbanen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:49

VValar schreef:
Assendelft ben ik helemaal op terug gekomen. Wat een slechte accomodatie hebben ze daar zeg! In de zomer zit het grasland vol gaten en kuilen en in de winter moet je op een 20x20 stukje op keiharde bodem losrijden..

Dan ben jij er al een tijdje niet meer geweest zeker, want sinds vorige winter hebben ze er een 20*40 binnenbak bij... Ik heb er in februari van dit jaar nog gestart en je kon er echt prima rijden hoor!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:02

jasmijn78 schreef:
Dan ben jij er al een tijdje niet meer geweest zeker, want sinds vorige winter hebben ze er een 20*40 binnenbak bij... Ik heb er in februari van dit jaar nog gestart en je kon er echt prima rijden hoor!

Ik heb de afgelopen tijd alleen meegemaakt dat ze die tweede rijbaan ook voor proeven gebruiken en dat je dus nog op dat mini-voorstukje moest inrijden.

Verder kan ik me vinden in het antwoord van Vvalar, dat zijn inderdaad de betere accomodaties. Alleen Wijdewormer, als dat de Kalverhoek is, heb ik heeeele slechte ervaringen met de bodems (heb daar in pension gestaan), maar ben er ook al een behoorlijke tijd niet geweest, dus misschien dat het inmiddels beter is.

Dan heb je ook nog spijkerboor. 2 binnenrijbanen. In de 20x40 inrijden en in de grote ring (precies afmetingen weet ik niet) is je proef. Inrijden is af en toe, ietjes zwaar, maar niet echt schrikwekkend. Enige is dat ze in de winter heel snel vol zitten, dus vroeg inschrijven!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:12

Citaat:
Verder kan ik me vinden in het antwoord van Vvalar, dat zijn inderdaad de betere accomodaties.

Ik ga hier ook in mee. Afgelopen zomer was er selectie en het terrein was echt zeer slecht. Ook juryleden vonden dit. Het was voor onszelf al lastig om de gaten te ontwijken, laat staan als je met je paard moet rijden, snap niet dat ze niet OF zorgen dat het terein er strak bij licht, OF de selecties ergens anders houden. Zeker voor zo een wedstrijd. Er zijn locaties met een veel beter terrein!

Binnen weet ik niet, dus daar kan ik geen mening over geven.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:15

jasmijn78 schreef:

Ik heb er afgelopen winter nog mijn selecties gereden. De twee proeven werden in de 20x40 banen verreden, maar inrijden was nog steeds op een 20x20 stukje met 6 combinaties. Je kunt je wel voorstellen dat je dat nooit inrijden kunt noemen. De bodem was hard, erg slecht voor de benen van je paard. Ik snap niet dat ze geen betere lokatie zoeken voor de selecties. Er zijn er zat die zoveel meer te bieden hebben.

@ Antoinette; ik vind de bodems bij de Kalverhoek wel meevallen. Ik heb geen idee hoe het er een paar jaar geleden bij heeft gelegen, maar nu vind ik de kwaliteit niet beroerd. Gelukkig geen gaten oid! Wel soms een beetje hard maar niet schrikbarend.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:26

Antoinette schreef:
Ik heb de afgelopen tijd alleen meegemaakt dat ze die tweede rijbaan ook voor proeven gebruiken en dat je dus nog op dat mini-voorstukje moest inrijden.

Oh, dat wist ik niet dat ze dat deden... Dat ik er in februari was werden de selecties voor JA verreden voor Z1 en Z2 combinaties, dus voor het losrijden hadden wij de andere binnenbaan tot onze beschikking. Maar met 6 combi's losrijden op 20*20 is iid niks waard En buitenwedstrijden heb ik er nooit gereden.

Als je het over echt goede bodems hebt, dan vind ik dat ze in blokker echt een super bodem hebben, en in wormerveer. Maar verder ben ik nooit zo kritisch wat bodems betreft. Vergeleken met de bodem van de buitenbak waar mijn paarden staan, is elke bodem beter, hahaha

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:39

In Blokker hebben ze inderdaad een goeie bodem alleen zitten de wedstrijden heel snel vol.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 12:44

Waar ligt Blokker ergens? Blond

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:46

voorbij Hoorn

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 12:51

En is het dan van boven af gezien voorbij Hoorn?
Of ligt het vanaf Amsterdam gezien voorbij Hoorn? Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:53

vanaf amsterdam voorbij Hoorn

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 12:56

In mijn voordeel dus Knipoog
Thanks!

Ik ga eens op zoek naar leuke wedstrijden!!!
Wie weet komen wij jullie een keer tegen!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:21

Koekiesgek schreef:
In mijn voordeel dus Knipoog
Thanks!

Ik ga eens op zoek naar leuke wedstrijden!!!
Wie weet komen wij jullie een keer tegen!

Lijkt me gezellig Haha!
Als je een keer in de buurt start geef dan even een seintje, wie
weet heb ik even tijd om te komen kijken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:09

Blokker rij je in iets meer dan drie kwartier(jij zal wel iets verder van de n99 afzitten dan ik).

Verder rij ik altijd graag in:
-Anna Paulowna
-Middenmeer
-Assendelft(met springen is er nl wel altijd aparte losrijbaan)
-Venhuizen(mn outdoor, want alleen 20x40 bak)
-Wijdenes is iets meer dan een uur rijden, maar wel een fijne accomodatie
-Lisse is super, maar dan kom je wel ruim over het uur heen
-Aerdenhout vind ik in de zomer super
-Als de wedstrijden van alcmaria naar beukers gaan vind ik dat ook zeker een aanrader!
-Wormerveer is ook meestal wel fijn
-In de zomer rij ik ook altijd graag de avondwedstrijden in de purmer, is ook wel iets verder dan een uur, maar altijd fijn rijden daar!
-Ik rij ook nog weleens naar friesland. Outdoor vind ik Cornwerd leuk rijden(net over de dijk) en indoor rij ik altijd erg graag in Sneek.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:33

Aerdenhout en Nieuw Vennep wil ik ook zeker eens gaan rijden. Daar gaan ze nu vanaf stal (oudewater) ook heen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:47

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:49

(het moet alleen wel de koewijzend zijn in Blokker)

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:29

Haarlem: schoteroog,(2 binnenbanen) Santpoort:Manege kennemergaarde (1 binnenbak en buiten bak)
Halfweg:Manege Spaarnwoude(1 binnenbak en perfecte buitenbak)
Haarlem: Pensionstal liedehof (1 binnenbak en buitenbak)

Schoteroog vind ik fijn om te rijden, omdat deze 2 binnenbakken heeft, en de bak om je proefje in te rijden is een goede bodem, Succes dr mee!