Starten met een pony die slaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Starten met een pony die slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 14:14

Ik ga vanaf januari starten met mijn D-pony (bij de paarden, dus dat wordt nog wat Knipoog ), het enige probleem bij hem is dat hij slaat naar andere paarden. Nu dacht ik een rood strikje in zijn staart te doen met inrijden. Wordt dit nog steeds gedaan? Of vinden jullie het niet nodig?
Hij slaat niet extreem, maar als er iemand naast me blijft rijden kan hij wel eens uithalen en dat heb ik liever niet op m'n geweten met al die dure paarden daar..

Vanessa24

Re: Starten met een pony die slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:15

Als ik wedstrijden zou rijden zou ik zo'n rood lintje wel waarderen van andere ruiters, zelf zou ik dat ook doen.
Ze kunnen dan van te voren zien hoe of wat.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:25

Een rood lintje inderdaad, en dan wel een duidelijke! (je kan hem er altijd voor de proeven uithalen, maar aan zo'n klein rood priegelelastiekje heeft niemand wat)

En probeer zelf ook niet de grootste drukte op te zoeken. Dus als je een buitenconcours hebt waar een redelijk groot losrijterrein is, zoek dan een rustig plekje op Lachen

Succes ermee!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:14

Een rood lintje is nog steeds verplicht.

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:15

ik zou ook kiezen voor een groot duidelijk zichtbaar rood lintje, het is in jou voordeel en in die van de andere ruiters. Dus waarom niet dan?!
Alvast veel succes met je pony op wedstrijd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:20

Ik wil volgend jaar ook starten met een paard die "slaat",alleen dominante paarden en schimmels {ja hij discrimineerd} Maar ik zorg wel voor een duidelijke strik in de staart zodat het echt opvalt zeg maar. En inderdaad rustige plekjes opzoeken voor zover mogelijk.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:50

Ik rij ook met een paard dat slaat.
Tijdens de binnenwedstrijden rij ik met rood lintje. Buiten gaat het over het algemeen goed. Daar zoek ik meestal ook de rustige plekjes op om los te rijden.
Binnenrijden benauwd haar toch iets meer waardoor ze wat sneller uithaalt.
Maar dan nog is het de verantwoording van de ruiter om er zelf zoveel mogelijk rekening mee te houden. ( al is dat soms moeilijk en niet iedereen weet wat zo'n lintje betekent)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:01

Heeft ze er weleens 1 geslagen Vajramani? Diegene die ik wil gaan uitbrengen gedraagt zich nogal als een hengst,en slaat zonder waarschuwing.Dus ik moet echt even kijken of dat wel gaat.

Pronkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:50

Ik zou dat wel doen voor de zekerheid. Ik hadt ook een pony die sloeg en toen moest ik steeds zegen dat ze sloeg dus dan is dat wel handig..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:26

Elisa2 schreef:
Heeft ze er weleens 1 geslagen Vajramani? Diegene die ik wil gaan uitbrengen gedraagt zich nogal als een hengst,en slaat zonder waarschuwing.Dus ik moet echt even kijken of dat wel gaat.

Ze heeft het wel eens geprobeerd, ging telkens goed. Overigens voel ik het wel aankomen dus kan ik haar een beetje voor wezen.
Ik hou haar zelf heel goed in de gaten, aangezien ze naar mensen ook wel eens wil slaan. Je moet zelf constant allert blijven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:33

Ja dat dacht ik al,wel lastig die meppende paarden.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:58

Gelukkig is die van mij niet heel erg agressief ofzo, hij kan alleen uithalen als mensen naast me blijven rijden. (wat sowieso erg irritant is..)
Goed, ik zal een duidelijk rood lint in z'n staart hangen, dan maar hopen dat mensen opletten!
(het lint moet er trouwens uit in de ring, toch?)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:06

Ik zou ook gewoon een duidelijke rode lint/strik erin doen. in het verleden is mijn Tinker 1X keihard tijdens het inrijden door een ander paard geschopt,puur door ruimtegebrek en omdat die dus geen lintje in de staart had. had ze dit wel gehad,dan was ik zeker niet die kant opgereden en was mijn Tinker niet geschopt.
het wordt dus door andere ruiters erg gewaardeerd zo'n strikje Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:34

Ja ik ga zowiezo niet rijden zonder zo'n strikje,als je het weet dan ben je dat verplicht. Ik zou me ook niet echt prettig voelen als dat paard een ander paard schopt,en die er ook nogeens iets aan overhoud.

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:12

Inderdaad het rode strikje Lachen en even de mensen die té dicht komen op voorhand even waarschuwen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:57

Ik start(te) ook met rood lintje en let zoveel mogelijk op andere ruiters/paarden. Maar helaas zijn er altijd mensen die het nodig vinden om hun paard vlak achter die van jou te parkeren...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:23

Elisa2 schreef:
Ik wil volgend jaar ook starten met een paard die "slaat",alleen dominante paarden en schimmels {ja hij discrimineerd} Maar ik zorg wel voor een duidelijke strik in de staart zodat het echt opvalt zeg maar. En inderdaad rustige plekjes opzoeken voor zover mogelijk.

Mijn pony slaat ook naar dominante paarden, dan vooral ruinen en donkere paarden. Schimmels juist absoluut niet Knipoog Dus hij discrimineert andersom Knipoog

Ik doe ook een duidelijk (eigenlijk veel te grote rode kerststrik) in Knipoog Beter te groot en opvallend dan een klein strikje en dat hij raak slaat omdat iemand het niet zag

SurferGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:20

als ik jou was zou ik wel een rood lintje indoen. dan weten andere mensen tenminste dat ze niet te dicht in de buuurt moeten staan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:48

lintje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:59

Idd, gewoon een mooi lintje erin Haha!
Vind het zelf ook erg prettig als ik het kan zien, dan weet je als ruiter dat je er niet vlak langs moet sturen Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:47

Nouka schreef:
en dat heb ik liever niet op m'n geweten met al die dure paarden daar..

Waarom duur? Een paard van 500 euro kan ook heel wat waard zijn voor iemand hoor. Knipoog

En idd een lintje in zijn staart hangen. Lachen

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:26

Ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel 0emmiej0 Clown

Ik zal zo'n kerststrik bewaren, ga namelijk pas in januari starten Tong uitsteken

janice22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:55

ja ik zou ook een (opvallend) lintje in doen
lastig losrijden lijkt me wel
zou heel de tijd in de stress zitten,
knap als je daarna nog een ontspannen proef kunt rijden

en veel succes alvast voor januari Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:58

Een lintje! Zelf ga ik altijd met een grote boog om rode lintjes heen! Mijn paard is erg bang geworden sinds ie een trap tegen zn schouder heeft gekregen. Mensen met paarden die slaan zonder lintje krijgen de volle laag!!!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:18

rood lintje in de staart! maar dan wel een duidelijke (flink breed/lang). soms zie je mensen met een rood stiekje, maar dat zie je van een afstandje echt niet! veiligheid voor alles.
vind je idee van Kerststrik nog niet zo dom Tong uitsteken
succes!