Indoorseizoen weer in zicht...*help

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Indoorseizoen weer in zicht...*help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 07:10

Het indoorseizoen komt eraan heb er heel erg zin in, maar mijn pony niet Knipoog.. ze is heel bang voor andere binnenrijbakken. Ze ziet elke keer wel weer een mogelijkheid om ergens van te schrikken. En maakt zich dan heel groot en dribbelig. Vooral omdat ik M1 wil starten in het binnenseizoen, tolereren ze minder een slippertje.

Wat te doen Tong uitsteken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-09-06 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Remember

Re: Indoorseizoen weer inzicht...*help

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:41

Gewoon rustig doorrijden! Ik heb het probleem ook gehad, werd altijd wel minder, helemaal in bakken waar we vaker kwamen maar heb 1x gehad dat ik de hoefslag niet eens van dichtbij heb gezien Bloos . Wat ook helpt is gewoon eens ergens op het gemakje gaan trainen, zonder druk erop. Succes!

MariekedB

Re: Indoorseizoen weer in zicht...*help

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:05

Ga maar es wekelijks naar verschillende binnenrijbakken trainen, desnoods neem je je instructeur mee. Probeer als haar aandacht bij je te houden door heel veel afwisseling in het rijden te houden. Dan heeft ze "geen tijd" om te schrikken.

Succes

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:11

Ik merkte ook dat naarmate we hoger kwamen het allemaal minder eng werd. Deels ervaring, deels meer concentratie ivm snellere opvolging van de oefeningen Ja

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:15

Haha Fab was zo erg, dat ik het opgegeven heb........in de B en L proeven kreeg ik haar nog wel redelijk rondgestuurd, maar voor een Z proef kreef ik echt geeeeeen lengtebuiging voor elkaar, dus dat schoot niet echt op.....heb toen een paar jaar alleen maar buiten gestart!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:22

Poeh Fabienne, dat is wel heel ernstig hahaha, zó erg heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 17:59

MariekedB schreef:
Ga maar es wekelijks naar verschillende binnenrijbakken trainen, desnoods neem je je instructeur mee. Probeer als haar aandacht bij je te houden door heel veel afwisseling in het rijden te houden. Dan heeft ze "geen tijd" om te schrikken.

Succes

Ik kan alleen oefenen in de binnen manege van de vereniging, Omdat er niet altijd vervoer is.

@Remember.. denk omdat ik straks ook M1 ga ook geconcentreerder is met rijden, en dat ze het minder eng vind

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:50

Probeer met indoor-wedstrijden vaak naar de zelfde vereniging te gaan, dan went je paard vanzelf aan die binnenbak.
En probeer goed de aandacht bij jou te houden, al is dat niet altijd makkelijk!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:50

fabienne schreef:
Haha Fab was zo erg, dat ik het opgegeven heb........in de B en L proeven kreeg ik haar nog wel redelijk rondgestuurd, maar voor een Z proef kreef ik echt geeeeeen lengtebuiging voor elkaar, dus dat schoot niet echt op.....heb toen een paar jaar alleen maar buiten gestart!

Dit ken ik ja. De hele zomer op concours en dan in de winter maar weer doortrainen voor de volgende klasse(n), zodat je in de zomer weer beslagen ten ijs kan komen. Hij ziet echt overal spoken en is dan inderdaad in de Z proef haast niet meer normaal rond te rijden. (Besteed ik mijn dure inschrijfgeld liever aan een extra les !).

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:51

Tsja idd op verschillende plekken trainen. Maar ja als je die mogelijkheid niet hebt dan zul je toch gewoon met rust en geduld moeten gaan werken..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:01

Mijn pony breekt ook de boel af met de indoorwedstrijden, zodra hij merkt dat hij alleen in de bak is schrikt hij en als hij dan de drukke kantine ziet en natuurlijk de weerspiegeling van het raam gaan het helemaal fout. Steigeren, rennen en absoluut niet in de buurt van de kantine willen komen. In de lessen gaat het wel goed en ik heb eigenlijk nooit de kans om er alleen te rijden dus dat doen we niet. Ik hoop dat hij er ooit vanaf komt, maar starten doe ik in het winterseizoen liever niet ( tis fout, maar telkens zo'n drama vind ik ook niet leuk )

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:15

Mijn paard heeft het net andersom, binnen is niet zo'n probleem , maar buiten op vreemd terrein gaat ze helemaal los...Ik start voorlopig dus even alleen binnen. Buiten levert het af en toe anders echt gevaarlijke situaties op.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:06

sifra01 schreef:
Mijn paard heeft het net andersom, binnen is niet zo'n probleem , maar buiten op vreemd terrein gaat ze helemaal los...Ik start voorlopig dus even alleen binnen. Buiten levert het af en toe anders echt gevaarlijke situaties op.

Zullen we een seizoensruil houden Haha! Knipoog