Ervaringen overstap van het L naar M springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Ervaringen overstap van het L naar M springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:12

Hoe was jullie ervaring hiermee? Viel het mee? Zijn de afstanden echt moeilijk, echt zo dat je niet uitkomt in de dubbel enzo?

Lielle

Re: Ervaringen overstap van het L naar M springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:31

dubbel blijft netjes staan is mijn ervaring, maar je krijgt wel meer technische lijnen en gerelateerde afstanden (op zeg maar 4 /5 galopsprongen).

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:35

wat zijn 'gerelateerde'afstanden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:39

het stukje tussen haakjes Knipoog

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:41

okee, dus meer sneller opvolgend.. Maar in breukelen bijv, moet de M Z en ZZ hetzelfde parcours (lopen) maar is dit niet een beetje raar, zijn de M lijnen dezelfde als ZZ? En dus in de dubbels en driesprong kom je dus wel uit?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:45

ja, die afstanden passen ze niet aan. Zou ook niet eerlijk zijn. Het M/Z/ZZ is idd vaak hetzelfde, net als het B/L. Vandaar ook de grote overstap.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:47

Ik vond de overgang van het L naar het M best zwaar. Dubbels en driesprongen vond ik niet zo erg maar wel de lijntjes terug (bv triple-steil op 20 meter) of sloot-steil op dezelfde afstand. In mijn beleving moest je in het M echt je paard in en uit elkaar kunnen schuiven terwijl je in het L nog gewoon in 1 basistempo netjes foutloos rond kan rijden.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:25

ik ben een beetje bang voor de driesprong.. Bloos heb best wel een klein paardje nl..
maarjah heb voorlopig mn punten toch nog niet dus k heb nog ff Haha! haha
Laatst bijgewerkt door Quidou op 19-09-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:27

Dan moet je technisch gaan rijden.
Waar je eerste met een fijn basis tempo rond kwam, moet je nu laten zien dat je afstanden kunt zien en gaan schakelen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:35

Ik heb zelf geen ervaring met de overgang L-M maar ik heb wel ervaring met andere mensen die deze overgang maken en die is niet zo heel positief.
Veel mensen racen (letterlijk Tong uitsteken ) door de L heen, maar stranden in het M. Ik heb echt al zoveel mensen meegemaakt die de M onderschatte en daardoor met totaal-niet-meer-springende pony's kwamen te zitten. Bereid je dus goed voor op de M!

Pronkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:51

Het is niet zo heel moeilijk alleen het wordt moeilijker met de lijnen.. dus je moet wel goed weten wat je dan doet en zo.

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:39

Met de overstap had ik niet zo heel veel moeite, het is wel een grotere stap van de L naar de M, dan de B naar de L.
De lijnen worden moeilijker, en het is meestal gewoon het zelfde pacour als het Z en het ZZ. Ook is het soms met de afstanden, dat je bijvoorbeeld groot op 4 moet rijden, of klein op 5 galopsprongen. Je moet meer kunnen sturen, en goed je pony onder controle hebben. Als je dat hebt, komt het helemaal goed Lachen