keuze maken rijvereniging!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

keuze maken rijvereniging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:23

Ik ben nu zover,dat ik me graag wil aanmelden bij een rijvereniging en zo wedstrijden te gaan starten,

Nu heb je enkele verenigingen,

Vereniging 1,waarbij je 1 keer in de week mag bij komen lessen,
manege is tegenopver mijn stal,

Vereniging 2,daar zit je enkel bij om maar ergens lid van te zijn,
verder nergens verplichtingen voor dus,

Wat voor vereniging hebben jullie?
En wat vinden jullie belangrijk??

Trouwens,Ik blijf prive lessen volgen,ongeacht ik 1 keer per week bij een vereniging zou gaan lessen!

Frantic

Re: keuze maken rijvereniging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:59

Het gaat er niet om wat wij belangrijk vinden! Wat wil jezelf, zet dat eens op een rij.

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:42

Als je al priveles hebt betaal je alleen maar extra kosten aan de rijvereniging om te lesse,

Bij ons is er ook een waar je alleen schriftelijk bij de rijvereniging zit..Voor de knhs,

Maar als jij er nog les bij wil is dat ook handig natuurlijk... Knipoog En zeker als het toch in de buurt is.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:48

je moet het zelf weten, wij hebben gekozen toen we de club oprichte voor les, zodat je nog ''clubverband'' houd..maar denk eraan..het is jou beslissing!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:50

Heej!
ik zou ook kiezen voor de les, ivm het het clubverband, wat milou123 zegt Lachen
doe ik ook, clubles en prive les...
vind het altijd wel heel leuk Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:23

Ik heb in eerste instantie gekozen voor een rijvereniging met les. Alleen bleek de les (instructeur) absoluut niet geschikt voor mijn paard en ik ben gestopt met de lessen. Maar... nu had ik nog wel de kosten voor de lessen..
Ik heb toen dus gekozen voor een rijvereniging zonder lessen en verplichtingen. Heeft wel 5 of 6 eigen concoursen per jaar en een rijbak die je kunt huren. Privéles heb ik ergens anders. Voor deze rijvereniging betaal ik 39,= oid, de ander kostte iets van 200,= want voor de lessen betaal je, ongeacht of je mee deed of niet.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:32

Ik heb eerst bij een rijvereniging gezeten waar de lessen bij zaten 1x in de week en waar je dus ook 1x per jaar mee moest helpen op een wedstrijd.
Ik vond de lessen niet naar mijn zin en vond dat ik er veel te veel voor moest betalen. Dus uiteindelijk ben ik overgestapt naar een kleinere club die geen lessen heeft en waar je dus alleen maar erbij zit om lid te zijn van de knhs. Deze vereniging is dus ook niet zo duur want de administratie kosten worden onderling verdeeld! Verder vraagt ze altijd netjes of je mee wilt doen aan de selecties en die kan ze dan voor je inschrijven. De rest van het jaar kun je zelf je wedstrijden inschrijven. Ik ben super tevreden over deze rijvereniging!!!
Mocht je nog vragen hebben pb me maar hoor!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:36

zo zie je maar weer..ieder voordeel heeft zijn nadeel..het is jou beslissing!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:44

Inderdaad, wat ze hier boven ook al aangeven, moet je zelf een keuze maken. Ga eens kijken bij de clublessen en luister naar de aanwijzingen. Past dat in jouw plaatje, met hoe jij privéles krijgt, dan is het misschien wel leuk om daar lid te worden en een extra les in de week te hebben.
Heb je het idee dat het op een totaal andere manier gaat dan jij nu bezig bent met je privélessen, dan kun je beter voor de andere vereniging kiezen.
Ik ben lid van een vereniging zonder les. Dat komt mede doordat deze vereniging bij onze manege hoort en ik er dus al lid van was voor de onderlinge manegewedstrijden destijds. En ten tweede omdat ik dus privéles volg en als ik meer les zou willen kan ik altijd in een manegeles meerijden, maar ik hoef ook niet perse elke week en alleen als ik in de les ga, betaal ik, anders niet. Bij een vereniging met les betaal je natuurlijk wel voor een heel jaar les.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:01

Het ligt er maar net aan wat je zelf wilt inderdaad.

Ik zou kiezen voor een vereniging zonder lessen, omdat ik daar toch geen gebruik van zal maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:54

Ik ben niet zo'n verenigingsmens, ik rij liever individueel dus ik heb ook gekozen voor een vereniging zonder lessen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 11:31

Die tip ga ik eens doornemen,
Ik ga binnekort eens kijken bij de lessen die gegeven worden,
Zo kan ik inderdaad kijken iof ze aansluiten op mijn huidige lessen en of het me bevalt,de club leuk is enzo!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:34

Saskia9 schreef:
Vereniging 2,daar zit je enkel bij om maar ergens lid van te zijn,
verder nergens verplichtingen voor

Eerder zat ik bij vereniging 1. De lessen waren propvol (soms wel 14 man in 1 les). Daardoor kon de instructeur ook niet fijn meer lesgeven. Ik leerder er niks van en mijn paard werd helemaal zenuwachtig van de propvolle bak. Ze ging steeds slechter lopen.
We moesten ontzettend vaak komen helpen op evenementen en de manier waarop dat geregeld was was ook niet echt handig.
De bak was nooit vrij om zelf eens in te gaan rijden en het was tamelijk duur. Op wedstrijden had ik niet echt het idee dat je nou iets aan je club had. Iedereen loopt daar toch voor zichzelf rond.

Daarbij had ik op een gegeven moment alleen nog maar priveles en voor wedstrijden inschrijven deed ik zelf al zowiezo omdat wij nooit meer in onze eigen regio rijden.
Dus ik ben naar vereniging 2 gegaan. Geen lessen, geen lesgeld, geen vergaderingen, nooit komen helpen, geen verplichtingen (alleen de afdracht aan de KNHS). Dit is perfect voor mij. Het enige wat ik nog zou willen is dat de KNHS nieuwe setjes startcoupons naar ons thuis opstuurt ipv naar het secretariaat van de club.
Ik kom nu ook voornamelijk nog op kleinere dressuurwedstrijden en die zijn hartstikke gezellig, ook al ken je er niemand.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:27

Misschien is het handig dat je voor jezelf een lijstje maakt met dingen die je van een vereniging verwacht of wat je graag zou willen en dan kijken welke vereniging het beste bij je past. Misschien kan je bijvoorbeeld bij die eerste eens langsgaan wanneer er lessen zijn, om te kijken van welke kwaliteit de lessen zijn en of ze niet overvol zijn.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:48

Mijn privéinstructrice geeft tegenwoordig les bij de dichtstbijzijnde vereniging. Dus voor mij is de keuze dan simpel, of als niet les rijdend lid aanmelden en privéles houden, of als les rijden lid aanmelden en bij haar in de les gaan rijden.

Helaas hebben wij de luxe van een trailer niet..

Ik zou voor optie 2 gaan! Het scheelt waarschijnlijk aanzienlijk in de kosten, en je blijft op 1 manier les houden. (ik vind 2 manieren les redelijk verwarrend)

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:41

Ik ben ook alleen lid om wedstrijden te kunnen rijden, dus geen les.
Het is wel een vereniging die totaal niet bij mij in de buurt zit; ik kwam er eigenlijk terecht vanwege het fotograferen van wedstrijden bij hen.
De contributie is ook maar iets van € 11,00 per jaar, dus das mooi meegenomen. Voordat ik de beslissing nam om bij hen lid te worden, heb ik wel in mijn eigen regio gekeken naar de contributie bij omliggende verenigingen. Nergens was het lidmaatschap zo goedkoop, dus de keus was snel gemaakt...

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:00

Het hangt er vanaf wat de mogelijkheden zijn, wat je te besteden hebt en je eigen voorkeuren.

Ik zit nu bij een rijvereniging waar we elke week les hebben. Echter is de vereniging zo klein dat de les altijd met een klein clubje is en je zo lekker kan rijden met genoeg aandacht Lachen. Ook het lidmaatschap valt mee omdat veel vrijwillergers werk is.

Echter als ik bij een vereniging zou zitten waar het enorm veel geld kost, en ook de lessen zo vol zitten dat je het nut er niet van in ziet, zou ik voor vereniging 2 gaan Vork .

Maar ik merk wel dat als je lest elke week met mensen je toch een band creert en je zo ook gemotiveerd bent om te komen omdat je gezamelijk les hebt. En het is ook gezellig op wedstrijd als je met clubgenoten aan een wedstrijd deelneemt die jou en je paard ook kennen uit de les.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:46

Ik ben toen lid geworden bij deze vereniging zodat ik ook daar in de bak kon rijden om te oefenen op vreemde terrein voor onze jonge merrie. Het is lekker dichtbij en niet zo duur. Ik kan daar lessen volgen maar hier maak ik geen gebruik van, ik heb 2 keer in de week priveles. Ik heb zelf een dochtertje dus ik kan niet altijd op een vast tijdstip, met mijn instructrice kan ik altijd wel wat schuiven. Met clublessen kan dit niet, daar komt bij dat ik priveles veel fijner vind dan de clublessen!

Als ik tussen die 2 opties zou moeten kiezen koos ik voor diegene waarbij ik geen verplichtingen heb oid. Dit omdat ik al zo weinig tijd heb, dan kan ik er geen verplichtingen van de vereniging uit bij gebruiken Bloos

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:09

Toen ik klein was ging ik wel naar een vereniging waar ik les kreeg maar nu heb ik een oude NBVR-vereniging gekozen omdat ik toch priveles heb dus om de lessen hoef ik t niet te doen, lage contributie en korting op het startgeld...