Saskia9 schreef:Vereniging 2,daar zit je enkel bij om maar ergens lid van te zijn,
verder nergens verplichtingen voor
Eerder zat ik bij vereniging 1. De lessen waren propvol (soms wel 14 man in 1 les). Daardoor kon de instructeur ook niet fijn meer lesgeven. Ik leerder er niks van en mijn paard werd helemaal zenuwachtig van de propvolle bak. Ze ging steeds slechter lopen.
We moesten ontzettend vaak komen helpen op evenementen en de manier waarop dat geregeld was was ook niet echt handig.
De bak was nooit vrij om zelf eens in te gaan rijden en het was tamelijk duur. Op wedstrijden had ik niet echt het idee dat je nou iets aan je club had. Iedereen loopt daar toch voor zichzelf rond.
Daarbij had ik op een gegeven moment alleen nog maar priveles en voor wedstrijden inschrijven deed ik zelf al zowiezo omdat wij nooit meer in onze eigen regio rijden.
Dus ik ben naar vereniging 2 gegaan. Geen lessen, geen lesgeld, geen vergaderingen, nooit komen helpen, geen verplichtingen (alleen de afdracht aan de KNHS). Dit is perfect voor mij. Het enige wat ik nog zou willen is dat de KNHS nieuwe setjes startcoupons naar ons thuis opstuurt ipv naar het secretariaat van de club.
Ik kom nu ook voornamelijk nog op kleinere dressuurwedstrijden en die zijn hartstikke gezellig, ook al ken je er niemand.