in stap de baan verkennen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

in stap de baan verkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:46

Ik had zaterdag 2 sept. wedstrijd in Sonnega
In de L2

de nummers 1 en 2 waren uitgevallen, en drie was springen.
ik was nummer 4, de baan begon om half 9 officieel,
en ik kwam in de ring om 10 over half 9

Ik draaf wat rond, terwijl mijn moeder bij de jury staat om de papieren te laten controleren.
Zegt de jury, "ze mag wel stappen"

Heeft iemand er ooit van gehoord dat je moet stappen in de baan, als je nog nie tbent begonnen?

Had trouwens ondanks de korte inrijtijd best fijn gereden,
meneer was erg braaf en bleef aan mijn been!
(hij kan nog al eens gaan denken dat hij moet
Aangalloperen als een wending hem te moeilijk word )
Dat was niet gebeurd.

ik had 178 bij deze jury, en 181 bij de volgende

terrecht want het ging beide proeven braaf, maar nog wat stijfjes vanwege het korte inrijden
en iets op de voorhand...

mirjamalvaro

Re: in stap de baan verkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:19

Het maakt niet uit in welke gang je de bak verkent. Je mag alleen niet over de A-C lijn rijden. Als als dit niet waar is dan doe ik het al jaren fout Tong uitsteken

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 16:44

ja, ik ook...

maar dan begrijp ik niet waarom de jury perse wou dat ik ging stappen..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:50

er zitten af en toe vreemde jury's tussen, die hou je gewoon Tong uitsteken

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 16:51

agja, iedereen stapt wel eens met het verkeerde been uit bed, denk ik dan maar XD

Ze vond ook dat ik dan maar eerder had moeten komen voor inrijden, alsof je er rekening mee houd dat nummer 1 tm 3 uitvalt. nouja, voortaan misschien dus maar wel Tong uitsteken maar echt standaart is het niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:23

mirjamalvaro schreef:
Het maakt niet uit in welke gang je de bak verkent. Je mag alleen niet over de A-C lijn rijden. Als als dit niet waar is dan doe ik het al jaren fout Tong uitsteken

Niet over de AC lijn rijden? Die regel ken ik als jurylid niet. Je mag gewoon alle oefeningen doen die ook bij jouw eigen klasse horen en op alle plaatsen in de bak (tenzij je buiten rijdt en je rijd M of hoger want dan mag je niet de ring in van tevoren).

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:25

Inderdaad, je mag in alle gangen de ring verkennen. En als eerste combinatie mag dit in alle klasses. Maar je hebt er nu eenmaal van die wereld verbeteraars bij die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, lekker zo laten en super dat je fijn gereden hebt.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:25

ja, agja ik vind ook, als je nie ttegen de af en toe wat vreemde nukken van sommige jury's kan, moe tje maar geen wedstrijden starten

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:27

Scum schreef:
mirjamalvaro schreef:

Niet over de AC lijn rijden? Die regel ken ik als jurylid niet. Je mag gewoon alle oefeningen doen die ook bij jouw eigen klasse horen en op alle plaatsen in de bak (tenzij je buiten rijdt en je rijd M of hoger want dan mag je niet de ring in van tevoren).

mag ik er dan nog even een offtopic vraag bij in gooien?
Als ik in 't Z geen ruimte heb om rond de ring te rijden mag ik er ook in,
geld het dan ook dat er gewoon alle oefeningen gereden mogen worden tijdens het 'verkennen'?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 10:29

ik denk dat dat afhangt van met welk been je jury uit bed is gestapt.

Maar ik het is bij mij ook wel eens voorgekomen in een binnenbak toen ik z startte, en ik heb dat wel gedaan, er is niks van gezegd, ik kan me niet voorstellen dat dat nie tmag eigenlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:49

l0esjj schreef:
mag ik er dan nog even een offtopic vraag bij in gooien?
Als ik in 't Z geen ruimte heb om rond de ring te rijden mag ik er ook in,
geld het dan ook dat er gewoon alle oefeningen gereden mogen worden tijdens het 'verkennen'?

Op de laatste jury bijeenkomst hebben we het er nog over gehad. Omdat er toen ook de nieuwe proeven geintroduceerd werden. De cursusleider heeft toen gezegd dat als je de ring mag verkennen (en dat mag als je niet om de ring heen kunt rijden indoor) je dan alle oefeningen mag doen die bij jouw klasse horen (of een lagere klasse). Ik zou dus zeggen van wel.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:49

Oké bedankt Lachen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:53

Ik heb weleens gehad dat ik in galop de rijbaan aan het verkennen was, kreeg hierom onvoelde vooronderdeel binnenkomen.
Ik deed het omdat de bodem nogal zwaar was en mijn paard even net wat meer aan het been wou hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:58

Scum schreef:
De cursusleider heeft toen gezegd dat als je de ring mag verkennen (en dat mag als je niet om de ring heen kunt rijden indoor) * je dan alle oefeningen mag doen die bij jouw klasse horen (of een lagere klasse). Ik zou dus zeggen van wel.

Dit mag altijd als je niet om de ring heen kunt rijden. Dus ook bij outdoor wedstrijden waar het terrein te klein is om volledig om je ring heen te kunnen rijden, mag je de ring binnen de hekjes verkennen.

En bij mijn weten mag dat inderdaad in elke gang.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:07

ja dat wist ik,had er gisteren nog een discussie over, de jury beweerde dat ik niet mocht baanverkennen maar je kon er niet rond om heen.
[mag je dan trouwens verkennen, er weer uit en vanaf buiten weer opnieuw binnenrijden?]

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:09

Dat mag niet. Erin is erin.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:09

Misschien zei ze dit alleen maar omdat het nog even duurde voor je kon beginnen?

WickedSanty schreef:
Ze vond ook dat ik dan maar eerder had moeten komen voor inrijden, alsof je er rekening mee houd dat nummer 1 tm 3 uitvalt. nouja, voortaan misschien dus maar wel Tong uitsteken maar echt standaart is het niet.

Tja, je hoort een uur van te voren aanwezig te zijn. Knipoog

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:12

Scum schreef:
Dat mag niet. Erin is erin.

Oké is dat ook weer duidelijk Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:42

Ik heb ook al meegemaakt dat ik een paard mee had in de L2, ik wilde rond de ring rijden want ik was al aan het oefenen voor de M, en dat mocht dus niet van de ringmeester, ik MOEST binnen de hekjes. Bij mijn weten mag je toch in de lagere klassen ook rond de ring als er ruimte voor is en je rijdt er liever rond dan in?
(het ging trouwens om een binnenbak met ruimte rond de hekjes, dus niet vlak langs een andere ring)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:45

een uur van te voren aanwezig zijn, dat klopt, meestal ben i dat ook, als ik nummer 24 ben ofzo Tong uitsteken

Deze keer was het een wedstrijd die om half 9 begon, en ivm telegraaf rondbrengen s'nachts lag ik pas tegen half 6 weer terug in bed, en moest er om 7 uur uit voor de wedstrijd.

ik had dat uurtje hard nodig Tong uitsteken

tuurlijk daar kan niemand rekening mee houden, en dat verwacht ik ook niet.
maar dat is wel een reden waarom ik niet echt superdelux vroeg aanwezig was.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:46

haha, agja, jury's Tong uitsteken
het blijven mensen, en erg onvoorspelbaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:50

Aan de andere kant, als er 3 combinaties uitvallen, scheelt dat ongeveer 20 minuten, dat vind ik wel heel veel om het meteen 's morgens al in te laten lopen. Hoe zit dat dan met het recht op je eigen tijd te starten? Of hadden de wijzigingen wel op startlijsten.nl gestaan maar had jij die niet meer gezien?

@Urielle: Bij mijn weten mag je in elke klasse een rondje rond de baan rijden, wanneer dat mogelijk is, alleen heb je in het B en L de mogelijkheid om de ring ook van binnenuit te verkennen. Maar dus geen verplichting.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:57

Klopt. In het B mag je ook om de ring heen rijden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:03

Maar aangezien dat je in de B niet meer a-x hoeft binnen tekomen...lijkt me het nutteloos om eromheen te rijden...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:09

Neonlight schreef:
Misschien zei ze dit alleen maar omdat het nog even duurde voor je kon beginnen?

WickedSanty schreef:

Tja, je hoort een uur van te voren aanwezig te zijn. Knipoog

Ik kan het helemaal fout hebben, rij nl al een flink aantal jaren geen wedstrijden meer Bloos
Maar is het niet zo, dat je gewoon op je eigen tijd mag starten, dus wanneer er combinaties tussenuit vallen, dat jij niet eerder hoeft te starten?