Paard liep lekker en het was aardig op tijd. Terreinen lagen er super bij en we hadden er zin in.
Kom ik de ring binnen op de linkerhand, want er was geen ruimte van buiten de ring recht binnen te komen, kan ik een hele ruime wending maken om recht op C aan te gaan. Kom ik even later op de rechterhand vanaf A richting C moet ik een wel hele krappe wending maken om recht op C af te kunnen. Die ring was zo vreselijk scheef!
Anders niet erg maar je komt overal mee te zitten. Moet je wijken vanaf D richting EH, het wijken gaat super maar omdat de ring zo scheef ligt kom je met de achterhand bijna eerder op de hoefslag dan zou moeten zonder dat je de achterhand voor de voorhand heeft maar omdat het optisch zo vertekend.
De ring voor 2e proef was zo mogelijk nog erger. De jury zat hier zelf 1,5 meter naast C!!!
Lees ik op mijn coupon dat mijn figuur S, niet 2 dezelfde grote wendingen had. Denk ik toch bij mezelf, hoe kun je dat nou goed beoordelen als de ring totaal uit lood is en je er zo scheef voorzit bovendien

Later ving ik een gesprek op bij het secretariaat waar iemand ook sprak over scheve ringen. Volgens de medewerker van de organiserende vereniging kon het niet. Ze hadden een ijzeren uitzetring (
) en dat was altijd goed 
Ik dácht het toch niet!
Op het voorterrein vertelde een andere deelnemer dat het vorig jaar ook al zo was. Ik sprak meer die er ook spontaan over begonnen. Toch jammer dat een organiserende vereniging er dan niets over wil horen.

)
.. En dat ook nog eens in een oude L2-proef waar je 5x de AC-lijn op moest (2x groeten, 2x wijken en nog een keer over de AC-lijn en volte 10m links en verderop rechts)... Heb het ook gemeld bij het secretariaat, dit jaar lagen de ringen er perfect bij