Rijlaarzen vs Gladleren Chaps

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Rijlaarzen vs Gladleren Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:23

Ik weet dat er in april het nodige veranderd is qua regels wat je wel en wat je niet aan je voeten mag hebben tijden dressuurwedstrijden.

Mijn huidige rijlaarzen zijn binnen 9 maanden dusdanig slecht geworden dat ik ze terug wil laten sturen. Ik ga ervan uit dat Derby een goede service heeft en ik nieuwen van ze krijg.

In die tussen tijd heb ik natuurlijk wel gewoon wedstrijden en ben ik dus een alternatief nodig wat liever niet te duur is maar wel is toegestaan.
Ik dacht zelf aan Mountain Horse Sportive High Rider (215 bij Divoza) of een paar jodphurs met gladleren chaps (gaithers heten die geloof ik).
Wie kan mij vertellen of deze tijdens wedstrijden zijn toegestaan?

_karin_

Re: Rijlaarzen vs Gladleren Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:26

Voor 215 kan je ook de Petrie Perfect kopen (210 geloof ik) Lachen Op wedstrijden zijn gaithers volgens mij wel toegestaan hoor Knipoog Met springen in ieder geval wel. Lachen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:39

_karin_ schreef:
Voor 215 kan je ook de Petrie Perfect kopen (210 geloof ik) Lachen Op wedstrijden zijn gaithers volgens mij wel toegestaan hoor Knipoog Met springen in ieder geval wel. Lachen

Die nooit weer voor mij. Heb ze gehad en ze zijn mij veel te hard/stug.

Het gaat mij om DRESSUUR!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:43

hoi!
Ik heb gaithers Lachen
mij werd verteld dat ik er wedstrijden mee mag rijden, zolang ik het leer op leer is Knipoog
edit; dus ook dressuur, op die van mij (global) zit een mini dressuur boogje

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:46

Ik heb al een aantal dressuurwedstrijden gereden met mijn ariat jodphurs en ariat gladleren chaps. Zo lang beide maar van gladleer en bijpassend zijn, is het ook op dressuurwedstrijden toegestaan. Ik deed het trouwens ook al voor 1 april en er is nooit wat van gezegd..
Persoonlijk vind ik de mountainhorse laarzen minder netjes, een beetje aan de grove kant voor de dressuur.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:51

Nog even:
Toch vind ik leren dressuurlaarzen nog altijd het netst staan, iig toch wel in de Z klassen en hoger. Stel je voor dat Anky in de grand prix met chaps aan komt zetten... Haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:06

Even ter verduidelijking het is een TIJDELIJKE oplossing. Ik ga ervan uit dat Derby mij nieuwe laarzen geeft of ze netjes repareerd. Daarna wil ik de Derby's gaan gebruiken voor wedstrijden en het alternatief voor de training.

Het zijn trouwens de Derby Style die mij na 9 maanden met 3 keer per week rijden zo lelijk zijn geworden.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:28

de gaithers van global zijn maar 65 € maar wel goed, handig dus voor een tijdelijke oplossig Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:18

Fryske schreef:

het wedstrijdreglement van de knhs Clown

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:58

Ik heb ariat jodphurs en petrie chaps erover. Ik vind het veel fijnder dan laarzen. Bij mij moet je ook echt goed kijken om te zien of het chaps of laarzen zijn.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:16

Fryske schreef:
Even ter verduidelijking het is een TIJDELIJKE oplossing. Ik ga ervan uit dat Derby mij nieuwe laarzen geeft of ze netjes repareerd. Daarna wil ik de Derby's gaan gebruiken voor wedstrijden en het alternatief voor de training.

Het zijn trouwens de Derby Style die mij na 9 maanden met 3 keer per week rijden zo lelijk zijn geworden.

Ik vraag me af hoe de laarzen er nu dus uitzien, want ik heb ze nog niet retour gehad. Heb Fryske inmiddels al per e-mail bericht gestuurd.

Gladleren chaps in zwart of donkerblauw zijn dus gewoon toegestaan tijdens wedstrijden.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:46

Fryske schreef:
Mijn huidige rijlaarzen zijn binnen 9 maanden dusdanig slecht geworden dat ik ze terug wil laten sturen. Ik ga ervan uit dat Derby een goede service heeft en ik nieuwen van ze krijg.

Nou van die service ondervind ik niks, ik heb mijn derby's nog steeds niet terug. Zijn voor de 2e keer terug omdat ze niets hadden gedaan aan het rimpelige leer op 1 laars... had ze 8 maanden, gelukkig had ik mijn oude laarzen bewaard, die waren nog wel goed, dus daar rijd ik nu mee.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:58

Ik rijd ook wedstrijden met zwarte Ariats en leren Petri chaps. Echt prima en inderdaad, je ziet bijna niet dat het geen laarzen zijn!

Met het trainen rijd ik momenteel met cavallo chaps (in het donkerbruin) en bijpassende schoenen. Die rijden ook wel erg fijn, zijn iets minder stug dan de Petri's.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:18

Je mag zeker met gaithers starten..
dit is ook straks een fijne oplossing als je je laarzen weer hebt,
kan je je laarzen sparen en met je chaps en schoenen trainen!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:19

Ik rijd met Ariatschoenen en gaithers van Reticligne. Ik krijg vaak complimenten over mijn mooie "laarzen" Lachen
Ik vind het een mooie combi en het rijdt veel fijner. Heb een poosje met leren laarzen gereden, maar kon er niet aan wennen.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:27

@ ineke_: Idd erg slechte service bij derby. Heb zelf ook derby's gehad (3 weken) en ondervond toen al rimpelig leer, maar bij derby deden ze er niks aan volgens hen hoorde het zo.. Kreeg geen geld terug of andere laarzen.. Weggegooid geld dus :S..

En volgens mij mag je ook met gladleren chaps rijden, zelf doe ik het niet.. Maar je ziet het idd steeds vaker.. Rij zelf thuis met ariat jophurs en petrie chaps en ziet er in zn geheel netjes uit..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:07

sjakie schreef:
Fryske schreef:

het wedstrijdreglement van de knhs Clown

en dus een slotje