Verschil in hoogte hindernissen/parcours ...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Verschil in hoogte hindernissen/parcours ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:29

Ik erger me er zo dóód aan ... Boos!

Kom je in het parcours, valt de ene hindernis nog mee maar de andere is duidelijk 10 cm hoger!

Ook op cóncours, het ene word 'hoog gebouwd' andere keer word het weer ergens anders 'laag gebouwd' ..

Ik moet nu bijv. 80cm springen in het L. En dan is 80, 80 ! geen 85/90 .
Helemaal omdat het wat moeilijk ging laatste tijd met de hoogte enzo..
Op de meeste concours gaat het wel, maar laatst was ik op concours en daar stond het gewoon echt heel 'hoog gebouwd' ! zo hoog had ik het nog nooit gehad het leek echt wel barrage ofzo.. Verdrietig

ik word gewoon af en toe even wanhopig omdat ik niet weet wat ik moet verwachten

maar het staat vast in het regelement toch? dus waarom houden ze zich daar niet altijd aan?
Ook als ze gaan verhogen in het parcours, huppakee paar gaten omhoog trekken zal wel 80cm zijn, en je ziet dan ook echt verschil tussen de hoogte van de hindernissen..

hebben jullie dit wel eens opgemerkt en wat vinden jullie daarvan?

groetjes Robin

sorry voor de eventuele spelfouten en wanhopige dingen die erin staan.. Knipoog

oosterhoff

Re: Verschil in hoogte hindernissen/parcours ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:54

Zolang ze zich aan de regels houden is het jou probleem Als je denkt dat dat niet zo is dan lees jij de regels nog eens goed en neem je een meetstok mee en dan kun je ze te grazen nemen.
Het is dus ook niet zo dat alle hindernissen dezelfde hoogte moeten hebben. er zit een marge op.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:57

wat is het marge dan?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:11

http://www.knhs.nl/objects/00002829.pdf
Zoek maar op "hoogte" en je zult zien wat de masima zijn. lager mag altijd

De voorwaarden betreffende de hoogte en breedte van de hindernissen, zoals in dit reglement en in het vraagprogramma bepaald, moeten zorgvuldig in acht worden genomen. Wanneer echter blijkt, dat als gevolg van het gebruikte materiaal en/of de plaats van een hindernis op het terrein in geringe mate van een maximum afmeting wordt afgeweken, dan zullen de voorgeschreven maximum afmetingen niet worden beschouwd als te zijn overschreden. In deze gevallen is de toegestane tolerantie voor wat de hoogte betreft maximum 5 cm en voor wat de breedte betreft maximum 10 cm.