ik weet niet of je zelf al wedstrijden hebt gereden, maar anders kan je ook zelf al gaan kijken, zodat je weet wat je kan verwachten.
Ik heb net 3 concoursen met mijn pony gereden en ik moest de eerste keer als eerste, vond dat wel fijn, want ik had aan het begin het inrijterrein voor mij alleen 
Nou moet ik je zeggen dat mijn pony helemaal niet snel gespannen is en juist heel 'cool' in het hoofd, en ik heb eigenlijk geen last van zenuwen, maar die van mij gaat wel ontzettend stoer doen en patsen 
Ik zou er niet te vroeg opgaan, want door al die indrukken wordt een pony snel moe en sloom.
Ik ga er ongeveer een half uur van tevoren op, en bij mijn pony is dat fijn.
Ik zou alles gewoon heel relaxed laten lopen, goed op tijd er zijn, lekker rustig opzadelen, dan bouw je ook geen onnodige spanning op 
Ik ging mijn pony toen ik erop zat alles een beetje laten zien, maar als je pony daar bang van wordt, moet je dat natuurlijk niet doen.
Verder heb ik niet zoveel tips, is ook moeilijk zo te bedenken..
Zorg in ieder geval dat je de proef goed kent enzo, zodat je zelf ontspannener bent 
En succes alvast! 
(owjah, misschien zodra je een trailer hebt, erg vaak op ander terrein oefenen, zelfs naar het bos rijden in de auto en daar een bosrit maken helpt.
En, niet te vergeten, oefen met trailer in en uit, en denk niet dat dat wel gaat lukken, bij mijn eerste pony waren we op concour en toen wou ze nooit de trailer uit!
)