tips om binnen de bordjes te rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

tips om binnen de bordjes te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:03

heey,

ik moet morgen avond een dressuur wedstrijd rijden in de B. En bij onze vereniging gebruiken ze voor de B 4 bordjes en 2 pionnen en daar moet je binnen zien te blijven. Dat is met mijn paard (onervaren) nogal een opgave. Niet onmogelijk maar ik heb er wel moeite mee. Hebben julie nog tips?

En aub niet aankomen met : als je dat nog niet kan ga dan ook niet op wedstrijd.....want dat heeft er niks mee te maken.

ACSM

Re: tips om binnen de bordjes te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:43

Probeer goed de buitenkant te begrenzen met been en hand...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:59

goed ver vooruit kijken

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:01

Met een jong paard is het altijd een hele kunst om binnen de bordjes te blijven Haha!
Als je iets binnenhoefslag houdt dan heb je iig minder kans om buiten de bordjes te komen. Verder alle wendingen goed op tijd inzetten.
Maar een keer buiten de bordjes komen is ook niet zo erg hoor. Je weet dat dat bij bijna ieder jong paard gebeurd, je moet je er niet te druk om maken. Als je paard wat meer balans krijgt en wat ervarener wordt dan wordt het vanzelf makkelijker om binnen te blijven.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:41

Beetje de binnenhoefslag aanhouden en idd vooruit kijken en met alle wendingen op tijd beginnen. Komt echt wel goed. Nu een beetje kort dag, maar kan je niet een paar keer met de les oefenen?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 23:11

Nou me wedstrijd ging super Haha! hij was al een stuk meer ontspannen en hij liep super! 1ste en 2de met 187 en 179 Boos! grr net dat ene puntje niet Tong uitsteken Maare ik heb echt een top wedstrijd gehad (voor me gevoel Haha! )

rocky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:39

wat goed zeg!! gefeliciteerd!!

tip: je kan ook gewoon een keer bordjes op het land zetten als je die hebt, en dan daar je proef een keer gaan oefenen (deed ik wel is met een jonge pony). of als je in de bak rijd, meer op de binnenhoefslag gaan rijden. dan heeft hij geen steun aan het hek en moet hij dus meer zijn evenwicht zoeken. uiteindelijk blijfen jullie altijd tussen de bordjes!! Knipoog heel veel sucses ermee!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:06

Handige tips!
Ik moet binnekort ook op wedstrijd.
Gefeliciteerd nog met je punten!