Nieuwe L1 proef (vraag over nr.8)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SilverMe

Nieuwe L1 proef (vraag over nr.8)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:44

Hee,
ik start nu voor het eerst in de l1 ,
er staat in me proef A afwenden, na enkele paardelnegtes minimaal 5 meter wijken, voor het rechterbeen richting E-H, daarna rechtuit en lichtrijden.

nu heb ik een vraag moet je dan helemaal tot aan de hoefslag of maak het niet uit? als je maar in iedergeval 5 meter gewijkt heb.

groetjes! en alvast bedankt natuurlijk Knipoog

dauphine

Re: Nieuwe L1 proef (vraag over nr.8)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:48

je hoeft niet helemaal tot de hoefslag maar mag wel als je maar 5 meter wijkt vanaf de axc-lijn

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:49

Oke bedankt! Haha!

astritosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:51

Hoi,
Ja klopt je moet in ieder geval 5 meter wijken, maar je mag ook helemaal doorgaan tot aan de hoefslag.
De jury beoordeeld, als ze het doen zoals het is voorgeschreven, het wijken op zich. ALs jouw paard al goed genoeg kan wijken dan zou ik gewoon tot de hoefslag doen, anders gewoon de 5 verplichte meters en dan weer rechtuit.

Je moet wel beide kanten evenver wijken, dus niet rechts 5 meter en links tot de hoefslag bv.
Succes.
Groetjes Astrid. Ach gut

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 20:18

Bedankt aan jullie info heb ik tenminste wat, want heb zaterdag wedstrijd en zat echt zo te bedenken van ja wat moet ik nou tot aan de hoefslag of... en niemand die het weet natuurlijk, maarja
Citaat:
Astrid: succes
dankjewell Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:21

Ik zou het niet helemaal tot de hoefslag doen, want in de L1 gaat het er ook om dat je je paard weer recht kan stellen na het wijken en dat is dan niet te zien...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:58

Suprice schreef:
Ik zou het niet helemaal tot de hoefslag doen, want in de L1 gaat het er ook om dat je je paard weer recht kan stellen na het wijken en dat is dan niet te zien...

Ben ik het niet mee eens. Als je netjes kan wijken kunnen ze echt wel zien of je daarna weer rechtsteld. Mag toch hopen dat de dames en heren van de jury daar nog wel kundig genoeg voor zijn. Zelfs op de volte kan je zien of een paard recht is dus als je mooi kan wijken zou ik ook tot de hoefslag gaan. als je maar weer voor H op de hoefslag bent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:18

ik kies zelf voor 9 meter wijken en recht stellen op de binnenhoefslag. Dat is iig de moeilijkste variant *LOL*

truke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:58

je hoeft idd niet helemaal tot de hoefslag te wijken als je maar op tijd doet, maar je kunt de ene kant wijken iets meer doen dan de andere maar dan zien de jury's dat de ene kant makkelijker gaat dan de andere

groetjes trudy

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:59

Lielle schreef:
ik kies zelf voor 9 meter wijken en recht stellen op de binnenhoefslag. Dat is iig de moeilijkste variant *LOL*

dat is inderdaad de moeilijkste variant, maar als je die goed doet kun je misschien een extra puntje scoren bij de jury Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:03

daarom dus Pling