hallo,
ik heb nu een paardje van 5 jaar en ga daar binnenkort mee op verplaatsing gaan trainen ter voorbereiding van wedstrijden. Nu brengt die verplaatsing en die wedstrijd wel enkele problemen waarvoor ik zeker tips kan gebruiken!
* hij is nog maar één keer vervoerd geweest en dat was van de plaats waar we hem haalden tot bij ons in de manege. Nu vrees ik dat dat laden voor wat problemen zal zorgen. Heeft er iemand tips om dat laden zo vlot mogelijk te laten verlopen?
* in de manege is hij soms al nerveus en goed vooruit! Nu zit mn angst erin dat als ik op verplaatsing ga trainen, dat hij echt door het lint zal gaan! (het terrein waar ik zou gaan trainen ligt naast een grote en drukke weg met veel lawaai!) heeft er iemand tips hoe ik dat het beste aanpak zodat hij zijn manieren houdt?
* en dan op wedstrijd! daar zit het probleem niet echt bij mn paard maar eerder bij mij!
Ik denk dat ik 'dood' zal gaan van de zenuwen! Heeft er iemand tips om die zenuwen onder controle te houden? Want ik ben bang dat ik ga blokkeren in mn ring en niets meer zal kunnen doen!