hindernissen wedstrijden zuidlaren???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

hindernissen wedstrijden zuidlaren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:17

hallo ik had een vraagje ik ga heel mis me nog snel opgeven voor de springwedstrijd in zuidlaren, maar ik heb nog geen springwedstrijden gereden. aangezien ik in friesland woon is zuidlaren nog wel een redelijk eindje rijden bij ons weg. nu vroeg ik me af wat voor soort hindernissen ze vaak in zuidlaren gebruiken.bijv veel hekjes of veel torentjes enz.

Sita_xx

Re: hindernissen wedstrijden zuidlaren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:37

weet iemand ut
?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:40

ga er maar vanuit dat er van alles staat! dat is altijd zo op een concours. Muurtjes, hekjes, coniferen, vlaggen etc.
En een geluidswagen! met vlaggen,

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 07:42

ok bedankt je mag toch na het groeten even om de hindernissen rijden als je maar niet over de startlijn bent gegaan toch.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:47

Als het startsein is gegeven door de jury, moet je binnen 45 seconden over de startlijn rijden om je parcours te beginnen, anders wordt je uitgesloten.

Beter is om als je de ring in gaat (galopperend) dan even tussen de hindernissen door te gaan. Meestal is het zo dat je, als de ruiter voor je de laatste hindernis springt, alvast de ring in mag om de boel snel en soepel te laten verlopen. De ruiter voor je moet dan nog (eventueel) afgroeten en de ring verlaten, dus die tijd heb je dan alvast om je paard wat hindernissen te laten zien.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:55

ok en als je gegroet hebt heb je dus nog es 45 sec om wat hindernissen te laten zien
maar ik ga zowiezo langs de hindernissen die k denk dat ze eng vind maar kweet nog niej of ik der nog bij kan zal nog ff bellen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:09

Zuidlaren heeft meestal een soort bruin-achtige hindernis met een soort wiel als zijvleugel. Er zit vaak ook een paarse in. En een soort spoorboom.
Verder niet een heel bijzonder parcours hoor, verwacht geen onmogelijke kijkerige sprongen. Ik ben er nu 3 keer geweest en de laatste 2 jaar heeft Tammo Mellema gebouwd (3 jaar geleden weet ik niet wie er bouwde). Dit betekent soms wat lastige lijnen, maar geen overdreven moeilijke of felle hindernissen, zeker niet in de B. Hij bouwt wel eerlijk.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:55

kan gesloten worden