Ik wil wel maar...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Ik wil wel maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:15

Hoi!
ik wil graag wedstrijden rijden met mijn lease pony.
alleen zit ik met het probleem dat ik bang ben voor rot commentaar.
Aangezien mijn pony echt geen wedstrijden gewend is.
Is het hierdoor beter om eerst maar FNRS proeven te rijden met haar? ( ik rijd al fnrs proeven alleen dan met manege paarden)
En dan onderlinge wedstrijden doen * dus niet echt officieel maar wel drukte?*
en dan pas echt starten?

ik ben echt heel bang voor rot commentaar..
Omdat ik sinds kort echt aan het trainen ben met mijn pony omdat het een sterrekijkertje is.
het is de laatste tijd al minder en het gaat echt lekker .. * af en toe nog niet*
Wat vinden jullie?

Naomi21

Re: Ik wil wel maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:28

Ik denk dat t een goed idee is om eerst de FNRSproefjes te rijden Dyd Ja !
Das voor jou al wat vertrouwder, mss scheelt dat even in de vrees voor kritiek?

Voor je probeert weet je nooit hoe t zal lopen hé? Lachen
Commentaar wordt altijd wel gegeven, of dat nou op wedstrijd is of niet.

Ik zou zeggen: houdt vertrouwen in jou en Daisy en ga ervoor!
En vergeet zeker niet om dr heel veel plezier in te hebben Knipoog !

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:33

ik heb zowiezo de laatste tijd al meer plezier om te rijden op daisy!
ik wil gewoon graag ..
En de juri bij de FNRS is niet zo streng daarom wil ik het eerst daar proberen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:37

van fnrs heb ik geen bal verstand Knipoog maar ik denk dat het commentaar wel mee zal vallen..maar jou beslissing..Bloos

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 19:56

Fnrs = een soort Knhs alleen dan voor manege's
het zal vast wel ja dat commentaar zal mee vallen maar ik ben gewoon door bang voor...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:00

Echt rot commentaar zal een jury je niet geven hoor, ik zou gewoon lekker starten en zien hoe het loopt. De B is tenslotte voor de basis.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:09

Misschien is het inderdaad wel een goed idee om eerst FNRS te starten, de jury's zijn dan iig een stukje soepeler. Ik zou sowieso niet starten als je er nog niet helemaal klaar voor bent, je geeft aan sinds korte tijd pas echt te trainen en dat het sterrenkijken er nog niet helemaal uit is. Tsja, je kan het altijd proberen, maar als je bang bent voor vervelend commentaar kan je denk ik beter nog even doorgaan met lessen. Zeker sterrenkijken kan nogal afgestraft worden en als je al van jezelf weet dat je niet zo sterk in je schoenen staat zou ik gewoon wachten tot je zeker weet dat je er helemaal klaar voor bent! Lachen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:12

jaah het is iig al minder ik wil zowiezo dan toch pas starten na september omdat ik dan nog goed kan door trainen .. en lessen.
en dan zijn er 2 fnrs wedstrijden al geweest .. en daarna wil ik pas met haar gaan rijden ..
binnen een week is het sterrenkijken al heel snel overgegaan tot laag netjes en aanleuning lopen .. ze doet echt der best en wil echt werken voor me maar zei is er nog neit helemaal klaar voor en ik stress nog even iets te veel wegens commentaar omdat ze eht moeilijk vindt.
daarom wil ik pas na of in september starten

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:16

Lijkt me verstandig. Ach rij gewoon een paar fnrs wedstrijdjes en kijk hoe het gaat. En een chagrijnige jury kan je altijd treffen, probeer je er niet te veel van aan te trekken. En als je denkt dat je er klaar voor bent doe je gewoon een paar keer een officiele wedstrijd, als je punten dan tegenvallen ga je nog wat lessen en probeer je het later weer. Je instructeur kan ook wel een beetje inschatten of het het proberen waard is waarschijnlijk.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:20

ik heb dus laatst in de les een B proefje gedaan * oud proefje*
en zij vondt het echt super gaan voor Daisy haar doen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:03

maar je zal echt geen sterrekijker moeten hebben op een KNHS wedstrijd, dat is gewoon niet goed genoeg. Hij moet over de rug lopen en nageven, anders is het zonde van je geld.

Vraag liever je instructrice wat ze van je plan denkt, die kan het het beste inschatten of je rond de winst- of rond de verliespunt gaat rijden! En geloof me, rond de VP is voor niemad leuk.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:32

Neej daarom ..
kijk het gaat al beter! en daar ben ik echt trots op .. maar daarom mijn vraag aan jullie..
ik denk echt dat ik eerst FNRS ga doen met haar om zo meer ervaring op te doen.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:42

Charos schreef:
Echt rot commentaar zal een jury je niet geven hoor, ik zou gewoon lekker starten en zien hoe het loopt. De B is tenslotte voor de basis.

Zou je denken he in de B. Maar viel mij ook héél vies tegen, word al vrij veel van je veracht in de B, te veel vind ik.

Maar ik zou indd proberen wat onderling te starten, voor wat ervaring en dan gewoon proberen als je denkt dat jullie er klaar voor zijn! commentaar krijg je sowieso wel, maar daar kun je juist ook wel weer veel mee.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:40

jaah ik bedoel dus echt negatief commentaar dat ze zoveel van je verwachten..

biib

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:22

haaj haaj,,
die proefjes lijken me een goed idee.. en over dat commentaar??
dat heb ik ook..
maar als je die proefjes rijd dan valt je dat wel op.. zie rot commentaar als gratis advies;)
xxx mij

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:35

Je moet pas starten als je er echt aan toe bent. Je kan even gaan kijken op een KNHS wedstrijd en dan zie je vanzelf of je daar al tussen past. Kijk naderhand ook even naar de punten die dan gegeven zijn in die ring.
Heb je het idee dat je daar niet mee kan rijden dan kan je je geld beter uitgeven aan lessen en daarvan genieten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:38

voor je b gaat starten zou ik eerst zorgen dat je je rijden voor elkaar hebt: nageeflijk, niet tegen de hand, ruime achterhand en ontspannen rug. Zonder dat is het lastig om in de B een winspunt te krijgen en is het dus zonde voor je geld!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 09:46

jaah id ze verwachten wel ontzettend veel in de B van je..
kijk:
foto's van mijn les van gister ( foto's uit filmpje gemaakt!)
http://www.mijnalbum.nl/Album=EKM8HR4V
je ziet ook 1 galop foto zo liep ze altijd ... met haar hoofd om hoog..
* ik zit best gebroerd vindt ik Schijnheilig

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 18:17

Iemand nog tips?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:48

op de foto's ziet het er nog niet voldoende uit. In galop stuift hij helemaal uit elkaar terwijl je in draf je teugels de ene keer vast en de andere keer helemaal lost hebt hangen. met lichtrijden sta je rechtop in de beugels en dus kan je niet met de beweging mee gaan.

Hij duikt op de voorhand of gooit zijn hoofd in de lucht.

Ik zou( als ik jou was) dat geld van een startkaart maar besteden aan priveles, dan zal je zien dat je met sprongen vooruit kan gaan! En dan gewoon volgend jaar starten, als jullie er allebei klaar voor zijn!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:11

je kan eerst fnr proefjes gaan rijden daardoor kan je een beetje wenne. en als er bij de vereneging zelf een wedstrijd is kan je gewoon in de losrijbak gaan rijden(wel even toestemming vragen) daardoor kan je paard wennen aan alle drukte en alle vreemde dingen. ook kan je een keertje buiten mededing starten(heb je geen startkaart voor nodig) en als alles goed gaat pas echt gaan starten. ook moet je voor je plezier rijden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:36

milou123 schreef:
van fnrs heb ik geen bal verstand Knipoog maar ik denk dat het commentaar wel mee zal vallen..maar jou beslissing..Bloos

Ja Denk ik ook hoor. In de B krijg je echt niet snel 'rotcommentaar.' Ja, er staat wel commentaar, dat is logisch, dat helpt je verder, maar je moet wel een héle erge jury hebben die je echt rotcommentaar geeft. Lachen

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:30

He dyd, van wie heb je les tegenwoordig? Laat hem/haari dd kijken of je er klaar voor bent. En de fnrs-proefjes zijn geen slecht idee, dat is je vertrouwd! Alles goed verder met Daisy? Wel leuk als je der mee kan nemen!Gr.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:28

Je kan ook HC starten dan rijd je eigelijk gewoon een officiele wedstrijd alleen je winstpnt tellen niet mee maar ckr als je nog nooit een officieele wedstrijd heb gestart kan het wel handig zijn

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:47

HC maakt niks uit voor deze situatie, je moet een startkaart, lidmaatschap, couponnen en inschrijfgeld betalen. Dan kan je net zo goed voor het eggie gaan.

HC is alleen handig als je een klasse lager eerst wil starten, dan dat je moet!