Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marije_jiplover schreef:Dat hij nieuwe oefeningen niet meer aanpakt, of bijvoorbeeld 1 goede proef laat zien, maar dan de tweede helemaal leeg is en het niet meer doet. Nu rijden we daarom met hem ook nog maar 1 proef per keer.
sjakie schreef:Ik heb zelf nog geen oud paard (15 jaar) maar merk wel dat wij als combi in de ring niet mijn doel zullen halen wat ik ooit voor ogen had toen ik hem kocht. Hem rij ik door tot M1 + 1 wp. Daarna kijk ik verder. Ws blijf ik wel met hem lessen, maar minder frequent. Opvolger is er niet.
.
Gulpje schreef:Ik heb met haar geen ambities om de Z te halen, ik zie hoever we komen en het moet vooral leuk blijven. Het grappige is dat ze geen toppaard met supergangen is maar als het kwartje eenmaal is gevallen in een nieuwe klasse we opeens als een speer gaan. Dan komen we elke keer met dubbele punten en prijzen thuis. Ik merk dus ook niet dat ze leeg is met de tweede proef. Zelfs vorige week zondag niet toen het zo warm was. Eigenllijk merk ik helemaal niets van haar leeftijd, maar ik hou haar scherp in de gaten en ga haar niet overvragen. Ik denk wel hoe beter ze wordt getraind, hoe langer we plezier met haar kunnen hebben
. Ik heb ondertussen wel afgeleerd om een planning te maken want over het algemeen loopt die toch altijd in de soep
. We zijn nu M1 +4, en stilletjes hoop ik nog om ooit de Z te halen, maar dat is geen must. Lessen doe ik al heel lang niet meer, maar dat heeft meer een financiele oorzaak
, dus dat blijft ook zo. Ik heb ook heel lang geen 2 proeven op een dag gereden, maar de laatste tijd is Jump zo fit dat ik het toch weer doe, hij kan het makkelijk volhouden, maar als ik voel dat dat niet meer zo is, stop ik er meteen mee.
.
(tenzij je het paard zou willen verkopen, maar dat lijkt me sterk
) sjakie schreef:@ gulpje; we zijn L2 + 9 dus ip nog maar 2 wp van mijn doel verwijderd.
Het blijft altijd toch naar het karakter kijken en daar ook je doel op aanpassen(tenzij je het paard zou willen verkopen, maar dat lijkt me sterk
)
tof!
We hebben haar al 12 jaar en ze blijft tot in den eeuwigheid, al moeten we een rollator en kunstgebit kopen!
of wou je het gewoon weten? R_ChiChi schreef:Euh ja, lijkt me wel Gulpjeof wou je het gewoon weten?