Welk niveau in Amerika te vergelijken met Z dressuur hier?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Welk niveau in Amerika te vergelijken met Z dressuur hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 14:19

Wie weet hoe het Z-dressuur in Amerika genoemd wordt? (of wat daar het dichst bij in de buurt komt? En het M2? Ik heb al gegoogled maar kan daar niks op vinden..

CGJ12

Re: Welk niveau in Amerika te vergelijken met Z dressuur hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:13

3rd / 4th level

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:00

precies, in amerika rijden ze is levels..al meende ik dat m/z nivo daar aangeduid werd met 4th level.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:04

Is bij hun het 4e level niet te vergelijken met ZZ?

En dan het 3e level Z?

rhijnauwen

Re: Welk niveau in Amerika te vergelijken met Z dressuur hi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:57

Novice Level-Lowest level-includes walking and trotting. Introduces the horse to 20 meter circles and turns with lots of transitions from a trot to walk trot to halt, walk to halt, etc.
Training Level-Next to lowest level-includes walk trot and canter, introduces the horse doing better transitions than in novice level anf also introduces the canter.
1st level-Walk trot canter, introduces extentions, simple canter lead changes and demands the horse to be on the bit and bending to the inside at all times. Horse is beginning to break at the poll.
2nd level-introduces leg yields and extentions at the canter. Horse must be well on the bit and lightly collected
3d level-moderate collection is demanded and leg yelds and extentions must be clearer. The horse is expected to have pure gaits and rider cues need to be suttle.
4th level-introduces 8 meter circles and "schooling" canter piorouettes.
Prix St. George level-Higher level of engagement of hindquarters and haunches, canter piorouettes, flying lead changes, higher level of collection and rider cues are close to invisable
Intermediarre level-Passage and canter piorouettes are introduced. Horse must be able to halt from canter, one tempis are introduced
GrandPrix level-Horse and rider has mastered all movements. Highest level

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:15

Als ik paarden op de website moet zetten (handelsstal) moet ik Z vertalen naar 3rd level. Zal wel kloppen aangezien de 'persoon in kwestie' zelf ook heel regelmatig wedstrijden heeft gereden in Amerika.