Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Effy schreef:Grof rijden is überhaupt een zwaktebod, in welke klasse dan ook. Verder is het een beetje zinloos om hierover te discussiëren denk ik. Ik geloof niet dat er ook maar één iemand op Bokt zit die wél voor onnodige grofheid is. Verder zul je dit soort gevallen altijd wel tegen blijven komen, en om die mensen gelijk te veroordelen is niet terecht. Ik stoor me ook heus wel aan mensen die niet veel stilstaan bij de gemoederen van hun paard, maar ik ga me er echt niet druk over maken, dat zou een dagtaak worden!
_Nicky schreef:Maar volgens mij is een jury eerder geneigd een winstpunt uit te delen aan een ruiter die zijn pony met z'n kin op zijn borst trekt, dan een pony die sterren loopt te kijken. Althans, dit is wat ik dan weleens zie op een wedstrijd.

dan zit ik er op en stop ik met rijden.. juist dan moet ik meer consequent gaan worden en hem (correct) op zijn donder geven alstie weer eens loopt te lanterfanteren. Karoliefje_ schreef:En vooral bij de Friesen(jaa woon in Friesland) wordt er erg grof gereden. paarden worden stil gezet, flink gezaagt zodat ze met neus op hun borst lopen. een tempo dat of te hard of te zacht is. galop waarvan je kan zeggen dat het een middengalop is. Wat vinden jullie hier nou van?

Ik bedoel, íédereen rijdt anders. Het is heus niet dat elke fries hardhandig is, of elke limburger het liefst springt, of de meesten Groningers zonder zadel rijden (om maar even een raar voorbeeld te nemen). Natuurlijk zijn er friezen die met een harde hand rijden, maar die heb je in elke provincie, in elk land, in elk werelddeel.
Gjilke schreef:Karoliefje_ schreef:En vooral bij de Friesen(jaa woon in Friesland) wordt er erg grof gereden. paarden worden stil gezet, flink gezaagt zodat ze met neus op hun borst lopen. een tempo dat of te hard of te zacht is. galop waarvan je kan zeggen dat het een middengalop is. Wat vinden jullie hier nou van?
Ik heb zelf ook een fries, en hij kan behoorlijk drammen, dan zet ik hem ook op de rem. Ook thuis. Om vervolgens weer vrolijk verder te rijden.
En sorry, ik haal wel wp in de B.