Dispensatie aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zazou_Murier

Dispensatie aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:08

Hallo!

Heb een nieuw paard wat m geklasserd is (vorige ruiter 10x l en 6x m grote tussen posen)(was nog maar kort zadelmak hiervoorHeb al m gereden met vorige paard wat ik 5 jaar had (dus heel goed kende). NW Paards kent niet eigenlijk is het onmogelijk om m te rijden b is al moeilijk en heeft veel stress. Nu is mijn aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!!! mag wel hc rijden , heb daar weinig zin in om 1,5 jaar hc te rijden. Kan ik het anders aanpakken? (ps dit gaat over springen)

germie

Re: Dispensatie aanvraag geweigerd!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:15

Gewoon starten en dan heb je -2, en dat doe je een paar keer, dan moet je terug naar de L en zo weer naar de B. Kost helaas wel inschrijfgeld e.d. , maar zo kun je met degradatie weer terug.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 02:38

germie schreef:
Gewoon starten en dan heb je -2, en dat doe je een paar keer, dan moet je terug naar de L en zo weer naar de B. Kost helaas wel inschrijfgeld e.d. , maar zo kun je met degradatie weer terug.

Ik denk dat dat niet goed is voor het beeld van het paard en ruiter voor omstanders..

Met oog op of je ooit wil verkopen of ooit ergens aan de bak als springruiter wil..
Ik zou gewoon HC starten..
Boeien, het gaat er toch om dat je ervaring opdoet met dat paard.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 05:15

als je de B al moeilijk vindt.... waarom zal je dan starten?
Je wist toch toen je dit paard ging rijden dat jullie M moesten starten?
Of te wel, jij hebt de keuze gemaakt voor dit paard, paard is al geklasseerd geweest, dan is het heel jammer voor jou dat jullie zo min presteren, maar dat los je nog altijd thuis op, dan maar even een half jaar goed trainen voor je op wedstrijd gaat.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 07:02

Tussen B en L zit niet zo'n groot verschil.
Start hem eerst een paar keer in oefenparcoursen, dan een paar keer HC in de L.
En dan kun je altijd nog een paar oefenparcoursen op M-hoogte starten voordat je het officiële parcours in gaat.

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:08

amondi schreef:
als je de B al moeilijk vindt.... waarom zal je dan starten?
Je wist toch toen je dit paard ging rijden dat jullie M moesten starten?
Of te wel, jij hebt de keuze gemaakt voor dit paard, paard is al geklasseerd geweest, dan is het heel jammer voor jou dat jullie zo min presteren, maar dat los je nog altijd thuis op, dan maar even een half jaar goed trainen voor je op wedstrijd gaat.

Ik ben gewoon een amateur die een leuk paard zoekt: dit paard heeft absoluut de mogelijkheden. Ik vind het gewoon raar dat deze regel er bestaat ik win heus niets bijzonders wil alleen lekker rijden en kampioenschappen kan ik ook wel missen. Ik mag toch zelf weten welk paard ik koop? En dat geklasseerd is zo relatief. Als een prof een paard 1x z binnenrijd is het paard direct z geklasseerd maar dat wil niet zeggen dat het paard klaar is voor het z (en daar kan een ander dus last van krijgen)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:54

Daar zeg je iets wat ik niet met je eens ben eigenlijk. Als een paard in de Z rijd, kán hij/zij het waarschijnlijk, en is het paard er dus ook klaar voor. Je kan dan zo'n goeie ruiter zijn, maar als je paard niet hoog kan (écht niet kan), dan kan het gewoon niet.
Precies hetzelfde andersom, je kan dan wel een goeie ruiter zijn, maar het ligt uiteraard ook aan de vaardigheden van het paard. Een paard de z binnenrijden doe je niet zomaar eventjes in een maandje. Daar moet je veel voor trainen, hoe goed je zelf ook bent.
Geen enkel groen paard kan zonder enkele training de Z binnenrijden. Je paard moet er klaar voor zijn, anders kom je écht niet zomaar in de Z.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat als je een goeie ruiter bent, je een voordeel hebt. Natuurlijk zul je een paard dan sneller de Z in krijgen dan als je een slechte springruiter bent.
Maar dit heeft niets met het paard te maken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:45

Ik vind het eigenlijk wel goed dat je geen dispensatie hebt gekregen.
De regel is juist ingesteld dat paarden of ruiters die hoger geklasseerd zijn niet de prijzen weg kunnen kapen voor de mensen die net beginnen. Je zegt zelf niet mee te willen rijden aan kampioenschappen oid. Dus dan maakt HC starten toch niks uit.
Gewoon HC de ring in, vertrouwen opdoen, en weer hoger starten.
Als deze regel er niet zo zijn dan zou het betekenen dat er zelfs paarden die Grand Prix hebben gelopen zomaar in de B uitgebracht kunnen worden!
Laatst bijgewerkt door Attitude op 18-07-06 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:20

Ik ben het met liesje23 eens.
Tuurlijk mag je zelf weten wat voor paard je koopt, maar je wist dan van te voren dat je zo hoog moest starten. En ik snap idd ook niet wat er mis mee is hc te starten, als je via die weg de mogelijkheid hebt, daarna nog te kunnen starten, kun je dat toch gewoon zo proberen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:26

Het paard heeft al M gesprongen en jij ook, dan snap ik niet dat jij het dier met moeite maar een B parcour rond krijgt. Ik vind het logisch dat je geen dispensatie hebt gekregen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:36

liesje23 schreef:
Als deze regel er niet zo zijn dan zou het betekenen dat er zelfs paarden die Grand Prix hebben gelopen zomaar in de B uitgebracht kunnen worden!

Als je als B ruiter een GP paard wilt starten, kan dat gewoon in de B hoor.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:42

he gelukkig, meer mensen zien het zoals ik, je koopt een M paard, je hebt zelf ook M gereden en omdat het nog niet zo goed gaat moet de KNHS in jouw ogen maar een oplossing geven...

Nee dus, jouw paard, jouw probleem. De B is voor beginners en dat zijn jullie gewoon niet. ( en dan de titel van dit topic, zat je vinger vast op het uitroepteken?)
Daarom reageerde ik pissig!

En Geje, het voorbeeld ging over een GP paard met een(nieuwe) GP ruiter, die, omdat het niet zo lekker gaat als dat ze dachten, maar in de B oid zouden beginnen.

( het komt trouwens niet zo heel vaak voor dat ik het eens ben met de knhs! Clown )

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:43

GeJe schreef:
liesje23 schreef:

Als je als B ruiter een GP paard wilt starten, kan dat gewoon in de B hoor.

Ik bedoelde dat zoals Amondi het uitlegt. Daar gaat het hier toch om, om je gezamelijke stand.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:35

Zazou_Murier schreef:
Als een prof een paard 1x z binnenrijd is het paard direct z geklasseerd maar dat wil niet zeggen dat het paard klaar is voor het z (en daar kan een ander dus last van krijgen)

Dan moeten ze wel een winstpunt rijden, anders ben je niet Z geklasseerd.

Ik vind ook dat je niet moet zeuren, dit wist je/had je kunnen weten toen je het paard kocht.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:37

misschien dom van me hoor: maar wat is erop tegen om thuis door te trainen tot M wel lukt, en dan opnieuw uit te brengen?
ondertussen kun je dan oefenparcoursen starten.
succes!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:56

Ik ga ook mee met de meeste mensen hier...

Lekker thuis trainen, HC starten en als jullie er klaar zijn starten.

Succes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:52

Als jou die bekers, kampioenschappen etc. niets waard zijn, waarom dan geen HC starten?
Ik zie het probleem niet.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:23

ik snap ook niet waarom je geen HC start.. als je zelf zegt datie veel stress heeft... dan kan je juist toch beter op wedstrijden oefenen zonder dat je je druk hoeft te maken om punten??

lekker voor de ervaring en samen een goeie combinatie worden, zodat je wel gewoon het M aan gaat kunnen.

veel mensen vergeten vaak dat je een combi moet zijn om te scoren.. ff op een goed paard stappen geeft je geen punten... zo'n band moet groeien.. dus probeer eerst daar maar tijd in te steken.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:19

Ik zou eerst lekker thuis rijden en dan een keertje B HC rijden, als het goed gaat een keertje L HC en dan M gaan rijden. Rijd je 2 keer achter elkaar verlies, dan mag je al terugplaatsing aanvragen. Hoe heb je trouwens je vraag geformuleerd aan de KNHS? Wij hadden namelijk een nieuw paard gekocht voor mijn moeder en die was zelf al L (wel wat jaren geleden) en het paard had ook een aantal keer L gestart maar zij mocht zonder problemen B gaan rijden. Maar ja L is natuurlijk wel wat minder als M dus misschien dat dat mee speelt.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:42

jehh...eerst al 4 keer moeten lezen om het een beetje te begrijpen. en nu snap ik t probleem nog steeds niet. Gewoon lekker HC gaan rijden. Genoeg combinaties die dat doen dus je bent echt geen uitzondering

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:54

"Als deze regel er niet zo zijn dan zou het betekenen dat er zelfs paarden die Grand Prix hebben gelopen zomaar in de B uitgebracht kunnen worden!"

Mijn oude lichte tour paard liep pas ook weer lekker B hoor.... hij vond het prima.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:58

Ik heb pas ook dispensatie aangevraagd om met mijn 4jr merrie L te mogen rijden.Ik mag zelf gaan B en L meer rijden. En een 4jr mag geen m lopen. Jonge paarden proeven worden bijna niet uitgeschreven dus dat schiet ook niet op. En volgend jaar heeft ze een veulen. Had er zelfs bijgezet dat ik het niet erg vond om uitgesloten te worden van kampioenschappen.

En toch was het antwoord NEE want dat was oneerlijke concurrentie, ik vind het belachelijk, een 4jr die goed zadelmak is. Nu mag ik telkens startgeld wegbrengen om Hc l te rijden.Ik kon zelf geen Pijnenburg competitie rijden omdat je dan L met een wp moet zijn.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:01

Mag ik vragen wat HC betekent?

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:02

Hors concours. (of zoiets) buiten mededingen meerijden dus niet voor prijzen en/ of punten.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:04

O oke,Is dat een soort van oefenparcours ofzo ?